A blogírás fontossága a rövid tartalmak korában


7 perc

Felgyorsult világban élünk, amikor az emberek mindenhova rohannak és állandóan kapkodnak. Ez megmutatkozik a digitális tartalmak formájában is, hisz a rövid, gyors, könnyen emészthető, kompakt tartalmak uralják jelenleg a közösségi tereket. A TikTok tartalmi modelljét gyorsan lekövette a Meta (Reels) és a YouTube (Shorts) is, így szinte lényegtelen, hogy az ember melyik platformon van jelen, szinte elkerülhetetlen, hogy ilyen tartalmakba fusson bele. A vállalkozásoknak az emberek pillanatnyi figyelméért kell állandóan küzdenie, így sok cég nem tulajdonít nagy fontosságot a hosszabb lélegzetvételű tartalmaknak, mint például a szakmai blogok, ezzel azonban számos előnyről és pozitív hozadékról mondanak le.

Bár az igaz, hogy a tartalomgyártásban folyamatos harc folyik az emberek figyelméért és ebben pillanatok döntenek, ez nem jelenti azt, hogy egy megfelelő hook-al ne lehetne a felhasználókat, érdeklődőket hosszabb tartalmak felé terelni.

Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogy miért érdemes a vállalkozásodnak élni a szakmai blogok adta lehetőségekkel, valamint mutatunk néhány alapvető tippet a blogcikkek írásához és felépítéséhez is. De ha nem akarsz ezzel foglalkozni, akkor tartalomgyártás szolgáltatásunk erre is megoldást kínál. 

Nézzük tehát, hogy milyen előnyei vannak a rendszeres blogírásnak:

Forgalom

Bár sok vállalkozó nem gondolná, de a tartalomfogyasztóknak van igénye hosszabb, részletesebb, mélyebb tartalmakra. Természetesen nem azt mondjuk, hogy a közösségi média és internet használok minden témakörben hajlandóak akár 2 bekezdést elolvasni, hisz nem így van. Azonban a már elkötelezett követők, valamint a témában valóban érdeklődő emberek igenis igénylik azt, hogy aktuális, edukatív tartalmakat fogyaszthassanak. 

Minden új blogbejegyzés egy új lehetőség arra, hogy potenciális ügyfelek találjanak rá a cég weboldalára. Amikor érdekes és releváns tartalmat osztunk meg, az olvasók nagyobb valószínűséggel lépnek interakcióba a céggel és látogatnak el a weboldalra. Ráadásul, ha rendszeresen frissítjük a blogunkat, a látogatók visszatérnek, hogy új tartalmakat találjanak. A blogcikkek ideálisak arra, hogy egyéb szakmai tartalmak, valamint a termékeid, szolgáltatásaid felé tereld az érdeklődőket. 

A blogbejegyzések persze nem olyan gyorsan és effektíven érik el a konverziót, mint mondjuk egy hirdetés, de költségek nélkül növelheti a közösségi oldalaid, valamint weboldalad látogatottságát, emellett pedig a céged, márkád szakmai nívóját is igazolják, növelik.

SEO, azaz Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás alapja a rendszeres új tartalmak, kulcsszavak, valamint kereszthivatkozások. Ha ezekről tudsz gondoskodni, a Google is releváns oldalnak fogja tartani a weboldalad, így az organikus találatok között jobb helyen fog elhelyezkedni. 

Az a jó hírünk van, hogy a rendszeres blogbejegyzések tudnak mindhárom tényezőről gondoskodni. Ehhez kulcsfontosságú, hogy a cikkek relevánsak és minőségiek legyenek.

Tartalomgyártás

Sok kisvállalkozás számára kihívást jelent a rendszeres tartalomgyártás a közösségi médiára. A blogbejegyzések tökéletesen beilleszthetőek a heti posztolási rendszerbe. Heti 1-2 posztot könnyedén le lehet fedni ezekkel a hosszabb tartalmakkal. Újra sem kell írni a bejegyzést, elég berakni a linkjét, valamint egy rövidebb bevezetést írni és már mehet is a bejegyzés. Egy blogbejegyzést többször is fel lehet használni közösségi média posztokhoz, akár 1-2 hetente is, de a legjobb az, ha mindig friss tartalmakat tudsz megosztani és csak hosszabb távon rotálod vissza a régebbi blogcikkeket.

Email marketing

Akárcsak a posztolásban, az email marketingben is segítségedre lehet, ha minél több kész tartalom áll rendelkezésedre. Egyrészt ha írsz heti 1 cikket, akkor a már meglévő email listádon lévő embereknek garantáltan van mit küldened egy adott héten. Egyes cikkek a hírleveled exkluzív tartalmai is lehetnek és segíthetik a rendkívül értékes email listád növekedését, ami hosszú távon is előnyös lesz számodra.

Szakértelem, bizalom

A blogcikkek írása egy egész új kaput nyitnak meg a vállalkozásod számára, amivel a márkád, termékeid, szolgáltatásaid új oldalát mutathatod meg. Ezek a cikkek lehetővé teszik, hogy megmutasd azt a szakértelmet és tapasztalatot, amik a vállalkozásod gerincét adják és hitelesebbé teszik az ajánlataid, illetve a termékeid/szolgáltatásaid által ígért értéket. A bizalom hatalmas érték minden vállalkozás számára és amennyiben sikerül rendszeresen olyan edukatív és hasznos tartalmakat mutatnod az olvasóid és az érdeklődök számára, amik velük maradnak, ezt a bizalmat apránként fel tudod építeni.

Márka identitás

A bizalom kiépítése mellett a márkád egyéniségét és személyiségét is építeni tudod a blogcikkek által. Nyilván a termékeid, a kínált érték, a csomagolás, kommunikációs stílus mind tudatos alapokon állnak, amik a márkád személyiségét mutatják. A blogcikkek ezeket tudják erősíteni. A témák, írási stílus, humor, szakmai értékek, stb. mind segítenek megmutatni az érdeklődőknek, hogy milyen is a te vállalkozásod, mit képvisel, és hogy milyen személyiséget és jellemzőt tulajdonítanak a márkádnak. Használj ki minden lehetőséget arra, hogy minél több platformmal, módszerrel, eszközzel közvetítsd ugyanazt a márka identitást. Ezzel szinergiát tudsz teremteni a különböző üzeneteid, reklámjaid, posztjaid közt és ki tudsz építeni egy Integrált Marketingkommunikációt.

Ismeretterjesztés, oktatás

Ez igazából szorosan kapcsolódik az előző két ponthoz. Ahogy említettük, az egy témához elkötelezett érdeklődőknek igénye van új ismeretek szerzésére. Az oktatójellegű és ismeretterjesztő tartalmak ezt a keresletet tudják kielégíteni. Könnyen lehet, hogy a márkádról nem is tudó emberek találnak rád azért, mert az érdeklődési körükben olvasgatva a te cikkedbe is belebotlanak. Ezek az érintkezési pontok újabb lehetőséget kínálnak arra, hogy termékeid új érdeklődők fedezzék fel.

Nem mellesleg a szakmai blogcikkek az alkalmazottjaid számára is hasznosak lehetnek, ugyanis ezeket olvasva ők is nagyobb ismeretekre tehetnek szert az iparág, illetve a termékek/szolgáltatások kapcsán, másrészt ha esetleg ők is írnak cikket, akkor egyes területekben nekik kell kutatómunkát és önfejlesztést végezniük. Mindkét eset előnyösen hat a vállalkozásodra.

Néhány alapvető tipp blogcikkek írásához

Nem szeretnénk részletekbe menő leírást készíteni arról, hogy mi a tökéletes cikkírás titka, ez ugyanis sok mindentől függ. Most inkább szeretnék néhány tanácsot adni, amiket követve egy stabil alapot adhatsz bejegyzéseidnek

  • A bejegyzésednek legyen íve. Legyen eleje, közepe, vége, mint egy jó könyvnek, esszének.
  • A rövid bevezetővel próbáld felvezetni a témát, illetve gyorsan megragadni az olvasó figyelmét. 
  • A szövegtörzsben nyugodtan alkalmazz tagolást, hogy könnyebben emészthető legyen a cikk. Ehhez használj címeket, alcímeket, amik jól lefedik az adott szekció tartalmát.
  • Kb. 3000 karakterben gondolkodj minimum 1-1 bejegyzésnél. Ez alatt a Google nem igazán térképezi fel az írott anyagot.
  • A nyelvezet legyen konzisztens és illjen a célközönséghez. Ehhez persze ismerned kell, hogy ki is az a réteg, akit meg szeretnél szólítani.
  • Az SEO, illetve az olvasó figyelmének felkeltése érdekében használj releváns kulcsszavakat, főleg a cikk elején.
  • Ha van lehetőséged, hivatkozz korábbi cikkeidre, termékeidre, szolgáltatásaidra, egyrészt, hogy az olvasó 1 kattintással tovább haladhasson az „értékesítési tölcséren”, illetve, hogy erősítsd a keresőoptimalizálást.

Mi úgy látjuk, hogy a jelenlegi tartalomgyártási szférában remek eszköznek bizonyul a blogcikkek írása. Bízunk benne, hogy sikerült megmutatnunk, hogy miért érdemes a rövid tartalmakon kívül a hosszabb, ismeretterjesztő tartalmakra is figyelmet fordítanod. 

Ha szükséged van további segítségre a cikkek megírása, és a grafikai és szöveges tartalmak gyártásában, kérj ajánlatot tőlünk és mi 1 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp