Kevés látogató érkezik a weboldaladra? Ellenőrizd ezeket még ma!


5 perc

A Google keresőjében alapvetően kétfajta találatot különítünk el, ha rákeresünk egy kulcsszóra vagy kifejezésre. Vannak az organikus és a fizetett találatok

E kettő között annyi különbség van, hogy míg a fizetett találatoknál, ahogy a neve is mutatja fizetsz azért, hogy a weboldalad jó helyen szerepeljen a találati oldalon, addig az organikus, vagyis ingyenes találatoknál nem fizetsz. Legalábbis a Google-nak biztosan nem. 

Google Search és Shopping hirdetések

Google Search és Shopping hirdetések

Google organikus találatok

Google organikus találatok

Sokan szándékosan kerülik a fizetett találatokra való kattintást és ha a te céged weboldala nincs az organikus találatok között előkelő helyen, akkor bizony a potenciális vásárlók nagy részétől rögtön el is búcsúzhatsz. Hogy mi számít jó -előkelő - pozíciónak, azt lejjebb mutatjuk. 

A Google irányelveiben van egy sor szabály és kitétel arra vonatkozóan, hogy a kereső mi alapján rendezi sorba az organikus találatokat. Ezeknek a követelményeknek a nagy része nyilvános és tudható, hogy mit vesznek figyelembe az algoritmusok a rangsoroláskor, viszont a Google azt nem árulja el, hogy melyik mekkora súllyal esik a latba. Sejteni lehet, de pontosan senki nem tudja. 

Az alábbiakban nézzünk meg néhány ilyen feltételt

Betöltődési sebesség

Ez elég egyértelmű. Akárcsak a Facebook a Google is a legjobb felhasználói élményre törekszik, ezért a lassú weboldalakat hátrébb sorolja. A Need for Mobile Speed felméréséből kiderül, hogy a 3mp-nél lassabban betöltődő oldalak, a látogatóinak az 53%-át elveszítik és hogy minden második ember azt találja a legfrusztrálóbbnak, ha várnia kell, amíg egy oldal betöltődik. Ha kíváncsi vagy milyen gyors most az oldalad teszteld le ezzel a tool-al. Fontos, hogy a desktop és a mobil sebességet is nézd!

Mobilbarát felület

Szerintünk a mai világban alapfeltétel, hogy egy weboldalnak legyen mobilbarát felülete, viszont nagyon sok vállalkozás nem törődik ezzel és mobilon csak nagyon nehezen vagy egyáltalán nem használható a weboldaluk. A látogató több, mint a fele mobilról böngészik! Van olyan ügyfelünk, akinek a vásárlóinak -webshop!- a 70%-a mobilról vásárol! Ha nem lenne mobilbarát a webshop, mindenféle túlzás nélkül lehúzhatná a rolót. 

Kulcsszvak a szövegben

A forgalmazott termék(ek)hez vagy nyújtott szolgáltatáshoz kapcsolódó kulcsszavaknak és kifejezéseknek a száma a weboldalra írt szövegben. Azt gondolnánk egyszerű, teleírom kulcsszavakkal és kész. Sajnos -szerencsére- nem így van. Ezeknek a szavaknak is van egy optimális mennyisége, ami javítja a weboldal organikus helyezését, azonban, ha annál lényegesen többször vagy kevesebbszer szerepel az adott szó, kifejezés az megint csak rontja a helyzetet. 

Ebbe a listába tartozható még az SSL titkosítás, a visszafordulási arány, a weboldal meta adatai és a többi. 

A Smart Insights felméréséből kiderült, hogy a konkrét kereséseknél a keresőknek a fele az első 3 találat közül rákattint legalább egyre. Az összes többi találat már csak a keresőnek a felén osztozik. Tehát ha csak napi 10 ember keres rá a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszóra és nem vagy benne az első háromban, akkor 5 potenciális vásárlót már biztosan elveszítettél. A lenti képen látszik a CTR (Click Through Rate – Átkattintási arány) az oldal helyezéséhez képest. A keresési kifejezés hossza itt nem igazán számít. 

Google keresési és kattintási szokások

Google keresési és kattintási szokások

Ha tudni akarod mennyi keresés van havonta bizonyos szavakra, kifejezésekre nézd meg a Google kulcsszótervezőjét. Csak Google Ads fiókkal érhető el! A Google PPC hirdetéseiről itt írtunk bővebben.

SSL tanúsítvány

Az SSL tanúsítványok arra szolgálnak, hogy az ügyfél adatai, ha mondjuk egy webhelyen regisztrálni kell vagy bankkártyás fizetés történik, akkor biztonságosan, titkosított formában továbbítódjanak. Ez megelőzi az adatlopást. Ezt a Google 2014 óta veszi figyelembe az oldalak rangsorolásakor. Webshop működtetéséhez már kötelező SSL tanúsítvány, de használata a fentiek miatt az olyan oldalaknál is javasolt, ahol nincs regisztráció vagy adattovábbítás. Nem nagy költség, 5-10e Ft évente.

Az oldalon eltöltött idő hossza és a visszafordulási arány

Az oldalon eltört idő hossza egy nagyon fontos tényező. Ahogy a neve is mutatja, itt azt néz a kereső, hogy egy látogató a kattintás után mennyi idő tölt az oldalon, illetve hány baloldalt néz meg. Minél hosszabb ez az idő, annál jobb. Ha például egy releváns kulcsszóra kattint valaki egy keresés után és az oldalon böngészik 10 percet, az azt jelenti, hogy a weboldalunk releváns az adott témában és hasznos információkat talált rajta a látogató. Épp ezért a Google még több embernek akarnak majd megmutatni, vagyis előbb fog kerülni a listában. 

Ezzel függ össze a visszafordulási arány is. Ha valaki csak egyetlen oldalt nézett meg és nem küldött több kérést a szerver felé, vagyis nem kattintott át sehova az oldalon belül. A Google megfogalmazásában: "azon munkamenetek százalékos aránya, amelyek során a felhasználók csupán egyetlen oldalt tekintettek meg, és egyetlen kérést továbbítottak az Analytics-szerverre." 

Ezeket az adatokat az a Google Analytics segítségével tudod vizsgálni.

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp