Havi 450.000 forint marketing költség. A tiéd mennyi?


3 perc

A Shoprenter idén is elkészítette a Nagy Webáruház Felmérést a hazai piacra vetítve. Ez a bejegyzés ennek a felmérésnek a feldolgozása.

A megkérdezett webáruházak 44%-a (!) 2020-ban vagy 2021-ben indult. A pandémia kezdetekor és alatt jelentősen megnőtt az új webáruházak száma. Ennek egyik oka az lehet, hogy többen felismerték, hogy az emberek az online vásárlás felé fordultak és üzleti alapon nyitottak online áruházat. Persze ehhez hozzátartozik, hogy ennek az időszaknak bőven voltak vesztesei is még az online rendelésben is. A felmérés szerint a legnagyobb visszaesés a webpatikákban, a webplázákban és a mobiltelefon és tartozék webshopokban történt. 

A nagy online áruháznyitás másik részét feltehetően azoknak a cégnek az új webshopja teszi ki, akik már működtek korábban is, de csak fizikai üzlet(ek)ben szolgálták ki a vevőiket, ám amikor jöttek a bezárások kellett találniuk egy új csatornát, ahol elérhetik őket a vevőik. 

Rövid statisztikák

  • A webáruházak 89%-a csak Magyarországon értékesít
  • A webáruházak 53%-át egy ember kezeli, 37%-át 2-3 ember, a maradékot pedig 4 vagy több.
  • A legkevesebb webáruház az erotika és a vény nélkül kapható gyógyszerek kategóriában tevékenykedik
  • A legtöbb webáruház az ajándék és a divat és ruházat kategóriában tevékenykedik
  • A webáruházak 43%-ának van offline üzlete
  • A webáruházak 40%-ának nőtt a forgalma a pandémia következtében.

Eszközök

A leginkább használt online eszközök a közösségi média jelenlét, a Facebook hirdetés, a SEO és a Google hirdetés. Ebből az első kettő szinte ugyanaz. Bár érdekes lenne tudni, hogy hány olyan webáruház van, aki jelen van a közösségi médiában, de nem használ hirdetéseket. Nagy kérdés, hogy hirdetés nélkül az erre fordított idő, energia mennyire térül meg. A Facebook hirdetésekhez kapcsolódó tartalmainkat itt éred el. Ezenkívül a hírlevél, a kupon és a remarketing is nagy népszerűségnek örvend. 

Az eszközök hatékonyságának megítélése érdekesen alakul. Természetesen ez akkor lenne igazán sokatmondó, ha minden webáruháznak elemeznénk mondjuk a Facebook vagy Google hirdetés beállításait, posztjainak a minőségét és az egyéb befolyásoló tényezőket. Nem meglepő, hogy a SEO-t ítélik meg a leghatékonyabbnak. Ez utóbbi a legnagyobb idő és energia befektetést igényi és a leglasabban is hozza az eredményeket az összes eszköz közül. 

Eszközök hatékonyságának megítélése

Eszközök hatékonyságának megítélése

A kép forrása: ekerstat.hu

A webáruházak majdnem 100%-a jelen van a Facebookon és 64%-uk pedig az Instagramon is. Miért? Mert nem igazán van jó alternatívája a Facebooknak. Hiába a növekvő hirdetési költség a gyakran bugos hirdetési rendszer és az iOS okozta nehézségek a cégek még mindig ebben látják a legnagyobb potenciált. 

Éves marketing budget

A webáruházok kicsit több, mint harmada legfeljebb 500.000 forintot szán erre évente. A maradék kétharmad átlaga pedig kerekítve 5.400.000 forint / év. Ez kb. 450.000 Ft havonta. Ne felejtsük el, hogy ez az összes, ha minden jó, akkor nem költség, hanem befektetés, ami meg kell, hogy térüljön. Nem véletlenül ilyen magas ez a szám. Sajnos már rég elmúltak azok az idők, amikor napi 1000-2000 Ft-ból hatékonyan lehetett hirdetni a Facebookon vagy a Google Ads-ben.

Egyértelműen látszi, hogy a 2020-2021-es évben a Facebook és a Google használata megugrott. Kérdés, hogy mekkora sikerélmény társul ehhez, tudva, hogy a többség igen alacsony költségvetéssel dolgozik. 

Webáruház felmérés 2021

Webáruház felmérés 2021

Forrás: ekerstat.hu 


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp