Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
2 perc
Legalábbis nem a fizetett hirdetések világában!
Sokan beleesnek abba a csapdába, hogy azt gondolják egy fizetett hirdetés vagy egy kampány rakétaszerűen képes egy új vállalkozást a egekbe repíteni. Nem is kell, hogy új legyen. Nem egyszer talál meg minket olyan cég, aki már 5-10 vagy még több éve a piacon van, de eddig egyszer SEM hirdetett még online és most szeretnének átállni. Vagy azért, mert habár jól megy az üzlet, de látják, hogy ezt egy vállalkozás sem úszhatja meg hosszútávon vagy azért, mert rosszul megy és az online hirdetésektől várják, hogy néhány hónap alatt újra nyereségessé teszik a céget.
Persze semmi sem fekete és fehér! Van, hogy ez így alakul, de csak az esetek kis részében és az sem a csodának köszönhető, hanem sokkal inkább egy jó stratégiának.
Szóval... hiba azt gondolni, hogy 1-2 hirdetés, pár hónapnyi kampány és szárnyalni fog a bevétel. Méginkább hiba azt gondolni, hogy fillérekből lehet hirdetni akár a Facebook, akár a Google rendszerében.
A hirdetések persze lehetnek relatíve olcsók, ha mondjuk jól mérhető a megtérülés és/vagy nincs óriási verseny az adott iparágban mondjuk egy Google kulcsszóra vagy egy adott célközönségre.
A hirdetési időszak legalább 3 hónap kell, hogy legyen. A pénzt, akkor is el kell költened, ha már félidőben megvan a cél, de akkor is, ha már látod a tervezett időszak végét, de az eredmény még sehol.
Persze ne felejtsd el, hogy a hirdetésekhez a legtöbb esetben szükség van tartalomra. Szöveg, fotó, videó, hanganyag stb. Kinek mi...
Ahhoz, hogy kerek legyen a történet, tudni kell, hogy a jól beállított hirdetések, a jó célzás és a jó tartalom önmagában még nem garancia a sikerre. Ahhoz, hogy nyereséges legyen a vállalkozás, ennél több dolognak kell összhangban lennie. Például kell hozzá a jó termék/szolgáltatás. Kell a megfelelő árazás, a jó pozicionálás és a jó sales funnel.
Összegezve, senki se ringassa magát tévhitekbe. A képen látható eredmény egy már több éve létező cég hirdetéseit mutatja. Habár a komolyabb fizetett hirdetéseket ennél az ügyfélnél csak néhány hónapja kezdtük el náluk, de sziklaszilárd alapokra tudtunk építkezni. Azok az elsőre bonyolultnak vagy feleslegesnek tűnő dolgok, amik rövid távon nem hoznak bevételt, azok fogják tudni hosszútávon megszilárdítani a céget.