Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
2 perc
Induló, de akár már működő vállalkozásoknál is gyakran felmerülő kérdés, hogy hogyan írható le költségként a Facebook hirdetésekre elköltött összeg, hogyan kell adózni utánuk, hogyan és milyen számlát állít ki a Facebook, hogyan fog az eljutni a könyvelőhöz?!
Amikor elkezdünk hirdetni két opció közül választhatunk. Vagy magánszemélyként hirdetünk, ezt a Facebook "Nem üzleti célra vásárolok hirdetéseket" opcióval jelöli és az érvényes helyi adókulccsal számított áfát adják hozzá a számlához vagyis Magyarországon 27%-ot. Vagy pedig cégként hirdetünk vagyis az "Üzleti célra vásárolok Facebook-hirdetéseketés" opciót választod, akkor 0% ÁFA-s számlát állít ki neked a Facebook.
A hirdetők 99% valószínűleg üzleti céllal fog hirdetni a Facebookon.
Ne felejtsd el, ha céges kártyáról fizeted a Facebook hirdetések költségeit, akkor két helyes is rögzíteni kell azokat az adatokat, amire a számlát kéred a Facebooktól!
Először a vállalkozáskezelőben (Business Manager) add meg a céges adatokat, aztán a létrehozott hirdetési fiókban a számlázás menüpont alatt.
A számlát a Facebook automatikusan állítja ki neked attól függően, hogy mekkora összeget költesz havonta és milyen régóta hirdetsz. Ezeket a számlákat a Vállalkozáskezelő (Business Manager) számlázás részében találod. Elegendő havonta egyszer belépned és letöltened őket. Ezeket küldd át a könyvelőnek. A könyvelőd csak akkor tudja letölteni őket, ha van hozzáférése a céges Facebook fiókhoz.
Ez a cikk nem minősül adózási tanácsnak és az esetleges jogszabályi vagy Facebook irányelvekben történő szabályváltozások miatt nem vállalunk felelősséget! Facebook hirdetések használata előtt mindenképp konzultálj a könyvelőddel és tájékozódj az aktuális adózási információkról a Facebook hivatalos oldalán.