Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
2 perc
A Facebook hirdetések előnye többek között, hogy sok helyen meg tudnak jelenni, mégsem kell regisztrálnunk több helyre, csak a Facebook hirdetéskezelőjébe. Igen az egyik hely értelem szerűen a Facebook, de ezen kívül még megjelenhet a szintén a Facebook tulajdonában lévő Instagramon, a Messengerben és az Audience Network felületein is. Az elhelyezések kiválasztását rábízhatjuk a Facebookra is, de alapvetően ő az összes megjelenési felületen az összes elhelyezést ki fogja választani, ami az adott hirdetési céllal elérhető.
Ha már egy kicsit több tapasztalatunk van a hirdetésekkel, akkor manuálisan módosíthatjuk a megjelenések helyét.
A különböző platformokon belül is vannak választási lehetőségeink. A Facebookon belül például hét hely közül választhatunk. Ott van a hírfolyam, amit soha nem érdemes kihagyni. Aztán a jobb oldali oszlop, a market place, a javasolt videók, a beágyazott cikkek, a sztorik és az azonnali cikkek. Az Instagramon a hírfolyam, a sztorik és a felfedezés. A Messengerben a bejövő mappa, a sztorik és a szponzorált üzenetek. Végül a Facebookon kívüli világ, az Audience Network, amely a Facebook hivatalos szerződött partnereit jelenti. Azokat a weboldalakat, akikkel szerződéses viszonyban állnak és hirdetési helyeket biztosítanak nekünk. Ezen belül is több hely közül választhatunk. Ezzel a módszerrel elérhetjük azokat az embereket, akik épp nem a Facebookon töltik az idejüket, vagy egyáltalán nincsenek regisztrálva a platformra, de a megadott adatok alapján beletartoznak a célközönségünkbe és potenciális vásárlók lehetnek.
Az, hogy melyik elhelyezést válasszuk ki egy-egy hirdetéshez vagy kampányhoz függ attól is, hogy kiket szeretnék vele elérni, mi a hirdetés célja és mi maga a termék. Instagramos megjelenést például csak akkor érdemes használni, ha a célcsoportunk életkora nagyjából 40 év alatt van. Persze 40 évnél idősebb emberek is vannak az Instagramon, de sokkal kevesebben, mint mondjuk a Facebookon. Így érdemes inkább arra a platformra koncentrálni, ahol nagyobb számban érhetőek el a célcsoportunk tagjai.
A Messengeres üzenetet abban az esetben, ha hosszabb vásárlói útvonalról beszélünk és/vagy több információt szeretnénk átadni. A Messengerben megjelenő hirdetésekre egyébként jobban reagálnak azok a felhasználók, akiknek már eladtunk valamit korábban vagy nagy mértékben érdeklődnek a termék iránt.