A Z Generáció közösségi média fogyasztási szokásai
6 percCikkünkben bemutatjuk a Z generáció közösségi média fogyasztási szokásait és azt, hogyan tudod effektíven elérni ezt a fiatalos közönséget.
2 perc
Közösséget építeni hosszabb távon kifizetődő megoldás, azonban már rövid távon is érezhető a hatása. Ez attól függ, milyen gyorsan és milyen minőségű közösséget tudunk felépíteni. Ezt a legegyszerűbben a Facebook üzleti oldalunkhoz kapcsolt csoport létrehozásával tudjuk elkezdeni. Gyűjts ide olyan embereket, akik már vásároltak tőled vagy érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod iránt. Fontos, hogy ne hagyd magára a csoportot! Folyamatosan törődj velük és éreztesd, hogy egy kiemelt figyelmet élvező közösség tagjai. Marketingezd a csoportot úgy, hogy az emberek akarjanak hozzá csatlakozni. Adj nekik valami pluszt! Érezzék, hogy egy exkluzív kör tagjai. Azt, hogy mit adsz nekik cserébe csak rajtad múlik, de mindenképp szolgáltass értéket! A csoport mindenképp legyen zárt!
A blog írás szintén nem rapid módon fogja meghozni a vásárlókat, ügyfeleket, de ha hosszú távon tervezel a vállalkozásoddal, akkor ez az egyik legjobb módja annak, hogy a későbbiekben meggyőzd az érdeklődőket, hogy igazán értesz ahhoz, amit csinálsz és már a "problématudatos" fázisukban elérd azt, hogy amikor készen állnak a vásárlásra, akkor téged válasszanak. Két dologra számíthatsz, ha ezt a módszert használod. Az egyik, hogy a weboldalad egyre előkelőbb helyen fog szerepelni a találati listában, a másik pedig, hogy az érdeklődőket sokkal könnyebben meg fogod tudni győzni a hozzáértésedről.
A nyereményjátékokat mindig nagy érdeklődés övezi a Facebookon és az Instagramon egyaránt. Van néhány szabálya a közösségi oldalaknak, amit érdemes betartani ennek kapcsán. A jó nyereményjáték mindig kapcsolódik valamilyen formában a vállalkozás termékéhez és aktivizálja a célközönséget. A résztvevőkkel ne felejtsd el közölni a játékszabályzatot, hogy elkerüld a későbbi kellemetlenségeket!
Akár online, akár személyesen értékesíti egy vállalkozás a termékeit erre mindig van lehetőség. Ha igazán vevőközpontú vagy, fel akarod venni a piac ritmusát és rugalmasan akarsz alkalmazkodni a vásárlói igényekhez, folyamatosan végezz ilyen felméréseket, piackutatásokat. Hosszútávon, amikor már sok begyűjtött adat áll rendelkezésedre, jól fogod tudni használni őket akár a marketingedben is.