A Facebook eltávolít több ezer hirdetésekhez kapcsolódó célzási kategóriát


3 perc

A Facebook számos lépést tesz annak érdekében, hogy megfeleljen a változó adatvédelmi szabályoknak, ezért most eltávolít bizonyos kényes témákkal kapcsolatos részletes hirdetéscélzási lehetőségeket.

Mi fog változni?

Idézet a Facebook nyilatkozatából

„2022. január 19-től eltávolítjuk azokat a részletes célzási beállításokat, amelyek olyan témákkal kapcsolatosak, amelyeket az emberek kényesnek tarthatnak, például olyan ügyekre, szervezetekre vagy közéleti személyekre hivatkozó lehetőségeket, amelyek egészséggel, faji vagy etnikai hovatartozással, politikai hovatartozással, vallással vagy szexuális irányultsággal kapcsolatosak .”

Más szóval, a hirdetők nem tudják majd hirdetéseiket olyan témákra irányítva célozni, mint a „Cukorbetegség világnapja” vagy más egészségügyi okok, továbbá nem tudják majd használni a szexuális irányultsághoz, politikai meggyőződéshez stb. kapcsolódó célzási lehetőségeket sem.

A Facebook eddig is szankcionálta az olyan kreatívokat és / vagy szavakat tartalmazó hirdetéseket, amik testsúlyra, vallásra és egyéb kényes, személyes témákra tesznek utalást.

Ez egyúttal arra késztetheti azokat a vállalkozásokat, amelyek bizonyos kényes témákat a márkaüzenetük részévé tettek, hogy megváltoztassák a felfogásukat. Különböző tanulmányok kimutatták, hogy különösen a fiatal fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan márkáktól, akik olyan ügyek és mozgalmak mellé állnak, amelyek számukra fontosak. Mivel ezek a brandek eddig előszeretettel kommunikálták ezeket az üzeneteket, mostantól kénytelenek lesznek valami másba kapaszkodni.

A hirdetőknek azért továbbra is marad némi mozgástere, hogy hasonló paraméterek alapján vegyék célba a fogyasztókat. A Facebook szerint a márkák továbbra is használhatják az Engagement Custom Audiences funkciót, hogy elérjék azokat az embereket, akik kedvelték az oldalukat, vagy azokat, akik megnézték a videóikat, miközben a hirdetők a saját e-mail listájukkal használhatják a hasonmás célközönség funkciót.

Valójában tehát a sok ilyen kategórián alapuló célzási lehetőség továbbra is elérhető lesz, csak nem ennyire egyértelmű formában, ami mentesíti a Facebookot az ilyen célzott hirdetéssel való nem szándékos visszaélések minden felelőssége alól.

Akkor miért a változás?

Az EU szigorúbb fogyasztói adatvédelmi törvényei (GDPR) értelmében a Facebook technikailag nem teheti meg legálisan, hogy megcélozzon bizonyos felhasználókat ezen paraméterek alapján, az adott személyek kifejezett hozzájárulása nélkül. Ez a törvény 2018-ban lépett életbe, és a Facebook azóta is küzd ezzel, mivel azonban globálisan egyre inkább abba az irányba mozdulunk el, hogy egyre jobban védik felhasználók személyiségi jogait és szigorítják az adatfelhasználást, a jelek szerint a Facebook most félig-meddig beadta a derekát és lépéseket tesz az ügyben.

Persze ez sem 100%-os megoldás a problémára, de ezeknek a speciális célzási opcióknak a megszüntetése biztosítja, hogy a Facebook megfeleljen a jogi követelményeknek, és elkerülje az esetleges szankciókat.

Ez a lépés újabb figyelmeztetés arra, hogy építsünk saját belső adatbázist, és ahol csak lehetséges, gyűjtsünk információkat a márka, termék, szolgáltatás iránt érdeklődőkről, amelyeket később a rendszeren kívül kontrolláltabban tudunk szegmentálni és használni.

A Facebook azt állítja, hogy a szóban forgó célzási beállításokkal rendelkező meglévő hirdetéskészletek 2022. március 17-ig futnak, bár előfordulhat, hogy egy bizonyos szakaszban a reklámozónak frissítenie kell a célzási beállításokat. A Facebook azt is közölte, hogy lehetőség szerint alternatív célzási javaslatokat fog adni az Ads Manageren belül.

Forrás: Social Media Today


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp