A Facebook hírfolyam összetétele 2024-ben mobilon és asztali eszközön


2 perc

2024.03. havi teszt, ahol az asztali böngésző és a mobilos applikáció hírfolyamának összetételét hasonlítottuk össze 50-50 db poszt tekintetében.

A Facebook hírfolyamáról annyit mindenképp érdemes tudni, hogy dinamikusan épül fel, azaz görgetésről görgetésre próbálja megtippelni az algoritmus, hogy mik azok a tartalmak, amik rábírhatnak minket, hogy még tovább használjuk a platformot.

Ezért van az, hogy ha belájkolsz egy mémet, akkor után 3-4-5 posztot követően már érezhetően megnő az ilyen típusú tartalmak száma.

Egyébként ez az a technika, amiben a TikTok piacvezető és amivel sikerült nekik rekord rövid idő alatt milliárdos felhasználótábor építeni.

Ha megnézzük az alábbi két grafikont a Facebook feed összetételéről, akkor rögtön megértjük miért olyan alacsony az üzleti Facebook oldalaknak az organikus elérése. Egy felhasználónak 10 posztból átlagosan 1 az, ami az általa követett oldaltól származik. Azért átlagosan, mert ebben a kategóriába beleszámoltuk az algoritmus által kedvelésre javasolt oldalak posztjait is.

Fontos elmondanunk, hogy ez nem egy hivatalos kutatás vagy reprezentatív felmérés, de az arányokat jól szemlélteti.

Az organikus elérések drasztikus csökkenéséről itt találsz egy részletes okfejtést.

Facebook hírfolyam összetétele asztali böngészőben

Facebook hírfolyam összetétele asztali böngészőben

Facebook hírfolyam összetétele mobil applikációban

Facebook hírfolyam összetétele mobil applikációban

Ha pedig belegondolunk, hogy egy ember átlagosan hány oldalt követ és hány csoportnak a tagja (legalább 30 oldal és 10 csoport), akkor világossá válik, hogy miért ennyire alacsony az organikus elérés a Facebookon és miért lehetetlen szem elé kerülni hirdetések nélkül.

Ha a privát ismerősök posztjait kivesszük az egyenlegtől, akkor tisztán látszik, hogy a hirdetések és a csoportok posztjai foglalják el a legtöbb helyet a hírfolyamban. Egyébként mindkettő kiváló eszköz lehet. A hirdetések előnye, hogy már extra rövid távon (1-3 hónap) is tud szemmel látható eredményeket hozni, míg a csoport (közösség) felépítése egy több éves folyamat eredményeképpen lehet pozitív hatással az eladásokra és a vevő élettartam értékre.

Ha szeretnél láthatóságot és bevételt növelni, akkor ne habozz ajánlatot kérni Facebook és Instagram hirdetéskezelés szolgáltatásunkra.

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp