Azt talán nem kell bemutatnunk, hogy miért elengedhetetlen eszköz a közösségi média a vállalkozások számára. A DataReportal adatai szerint Magyarországon a 2023-as év elején 7,4 millió közösségi média felhasználó volt, ami a hazai lakosság közel háromnegyede. Sok tényező játszik szerepet a közösségi média posztok sikerességében: a poszt típusa, a kreatív, a szövegezés, a posztolás ideje, a használt platform, stb. Bár az elmúlt időszakban nehezebbé vált organikus tartalmakkal magas elérést kiváltani, az ilyen tartalmaknak továbbra is fontos a szerepe.
A megfelelő marketing stratégia tudatosan párosítja a közösségi oldalakat a poszt típusokkal, valamint az aktív felhasználói időpontokkal. Korábbi cikkünkben már beszéltünk arról, hogy milyen féle tartalmakat érdemes készítened közösségi médiára. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogy melyik felületen milyen időpontban lehet érdemes publikálnod a tartalmaidat.
Cikkünkben a Sprout Social 2024 áprilisában publikált statisztikáját mutatjuk be, amiben 400000 közösségi média felhasználó közel 2 milliárd elérését elemezte. A bemutatott adatok globális átlagnak felelnek meg, ugyanis az adatokat világszerte, különböző iparágakból gyűjtötték, de a bemutatott adatok a te vállalkozásod számára is hasznosak lehetnek.
Mikor posztolj Facebookra?
A Facebook 2024-ben továbbra is erős a közösségi média platformok között a hazai szférában, körülbelül 5,5 millió aktív felhasználóval, széles korcsoportokkal és szerteágazó érdeklődési körökkel.
A legideálisabb posztolási idő hétköznapokon van nagyjából 9-14 óra között. Ilyenkor a legaktívabbak a felhasználók és így nagyobb esély van szignifikánsabb elérés produkálására. Úgy tűnik az embereknek munkaidő közben is van ideje egy kis szünetet tartani és görgetni a Facebook-ot. A délutáni órákban 17 óra magasságában van még egy aktívabb időszak. A hétvégén kevésbé aktívak a felhasználók, vasárnap különösen alacsony elérésre van esély.
Mikor posztolj:
- Hétfő: 9 – 12 óráig
- Kedd: 9 – 14 óráig és 17 órakor
- Szerda: 9 – 15 óráig és 17 órakor
- Csütörtök: 8 – 14 óráig és 17 órakor
- Péntek: 9 – 11 óráig
- Legjobb napok posztolásra: Hétfőtől csütörtökig
- Legrosszabb nap posztolásra: Vasárnap
facebook posztolási idő
Forrás
Mikor posztolj Instára?
Bár a TikTok térnyerése az Instagramra is hatással volt, az Insta továbbra is igen jelentős platform a digitális marketing területén 2,5 millió magyar felhasználóval. Az Instagram Reels videók versenybe tudnak szállni a TikTok rövid videós tartalmaival is és jobban is teljesítenek a kép alapú tartalmaknál. Világszinten a Facebook-ot az Instagram követi marketingesek jelenléte tekintetében, valamint az első helyen osztozkodnak ROI-ben, 29%-kal.
A felhasználói aktivitás és ideális elérési időintervallumok hasonlóak a Facebookéhoz, bár kis időeltolódás figyelhető meg. Itt nagyobb potenciál van a hét közepén posztolt tartalmakban, de a hétköznapokban itt is a reggeltől kora délutánig terjedő időszak a legaktívabb.
Mikor posztolj:
- Hétfő: 11 – 14 óráig
- Kedd: 10 – 16 óráig
- Szerda: 9 – 16 óráig
- Csütörtök: 9 – 13 óráig és 14 órakor
- Péntek: 11 órakor
- Legjobb napok posztolásra: Kedd, szerda, csütörtök
- Legrosszabb nap posztolásra: Vasárnap
Instagram posztolási idő
Forrás
Mikor posztolj TikTok-ra?
2023 elejére a TikTok már lenyomta az Instát felhasználók számában, 2,64 millió magyar nagykorú aktív profillal. Bár ez a még mindig fiatal és gyorsan változó platform a fiatalabb célközönségek elérésében a legjobb, a felhasználók átlagéletkora egyre növekszik, tehát az idősebb generációk elérésére is egyre hatásosabb és hatékonyabb eszköz. Ma már könnyen elérheted vele akár a 40-es korosztályt is. A TikTok bombaként robbant be a közösségi térbe és meghatározó szerepe van a felhasználói trendekben.
Elérési intervallumokban itt nagyobb különbségek figyelhetők meg a Meta platformjaihoz képest. A TikTok-nál nagyobb hangsúly helyeződik a délutáni órákra, bár érdemes megjegyezni, hogy a késő délelőtti órák is átlagfeletti elérést produkálhatnak. A szerda és csütörtök különösen erős napok, 14 – 17 óráig igen magas elérési mutatókkal.
Érdemes észben tartani, hogy a TikTok felhasználók száma továbbra is növekszik a korosztályok tágulnak, a közönség bővül. A célközönséged, valamint a dinamikusan változó trendek mind hatással lehetnek a vállalkozásod számára ideális posztolási stratégiákra.
Mikor posztolj:
- Kedd: 16 – 18 óráig
- Szerda: 9 – 11 óráig, délben, 14 – 18 óráig
- Csütörtök: 9 – 11 óráig, 14 – 18 óráig
- Péntek: 16 – 18 óráig
- Legjobb napok posztolásra: Szerda, csütörtök
- Legrosszabb nap posztolásra: Vasárnap
TikTok posztolási idő
Forrás
Mikor posztolj LinkedIn-re?
Amennyiben szeretnéd a vállalkozásod szakmai hátterét bemutatni, más szakmabéli szakértőkkel kapcsolatba lépni, professzionális tartalmakat posztolni, a LinkedIn az ideális platform.
Tekintve, hogy ezen a közösségi oldalon szakmai tartalmak vannak a középpontban, nem meglepő, hogy az elérési időintervallumok munkaidő közben a legerősebbek, tehát ilyenkor lesz érdemes posztolnod a céges profilodra.
Mikor posztolj:
- Legjobb napok a posztolásra:
- Kedd és Szerda: 10 – 12 óráig
- Csütörtök: 10 órakor
- Legrosszabb napok a posztolásra: Hétvége
LinkedIn posztolási idő
Forrás
Bár a feltűntetett adatok és elérési időpontok a globális átlagot mutatják, remek iránymutatóként szolgálhatnak a te vállalkozásod számára is, amennyiben bizonytalan vagy a megfelelő posztolási időpontokban.
Érdemes észben tartani, hogy a különböző poszt típusok, tartalmak más-más napokon és időpontokban lehetnek sikeresek. Ezek az információk a segítségedre lehetnek, de fontos, hogy figyelemmel kísérd, hogy a posztjaid hogyan teljesítenek. Kísérletezz és kövesd figyelemmel az analitikát, hogy lásd mi válik be igazán a te vállalkozásodnak és célközönségednek.
Ha gondoskodni szeretnél a vállalkozásod szakmailag megalapozott közösségi marketing stratégiájáról, kérj ajánlatot tőlünk még ma! Egy munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.
Social média irányok, adatok és konklúziók 2020-tól 2021 Q1-ig
4 percFontos tények és konklúziók a social média üzleti célú, célravezető használatáról.