Miről posztolj a Facebook-ra és Instagram-ra. 17 tipp, ha tanácstalan vagy!


10 perc

2024-et írunk. A vállalkozások számára elengedhetetlen, hogy megfelelő üzeneteket közvetítsenek, a megfelelő platformokon, megfelelő rendszerességgel és minőségben. Hiába árulsz fantasztikus termékeket, biztosítasz egyedi szolgáltatást, ha az emberek nem tudnak rólad. A számos közösségi média platform gyors és egyszerű lehetőséget ad arra, hogy üzeneted elérje a megfelelő embereket. De nem szabad fejjel a falnak rohanni. Fontos kialakítani egy megfelelő marketing stratégiát, hogy biztosak lehessünk benne, hogy effektív és hatékony módon tudunk olyan tartalmakat gyártani, amit a közönségünk kedvel.

A különböző social media platformok mind a saját módjukon adnak nekünk teret, hogy népszerűsítsük brandünket. Ebben a cikkben a Facebook-os tartalomgyártásban szeretnénk tanácsokat adni. Nézzük tehát, hogy miről érdemes posztolni a Facebook-on és / vagy az Instagram-on.

Teljesen jogos a kérdés. A lehetőségek tárháza szinte végtelen, mégis sokan küzdenek ezzel a kihívással, hisz mindannyian szeretnénk a lehető legjobb tartalmakat megosztani. Ez nem mindig egyszerű, de a szerencse az, hogy nincsenek fix sémák, amiket követed kell, nyugodtan szabadon engedheted a fantáziád. Persze számos támpont áll rendelkezésre, amiket szinte minden oldal alkalmaz. Ezeket a poszt típusokat fogjuk most elárulni nektek.

1. Mutasd be terméked, szolgáltatásod

Talán az egyik leginkább magától értetődő és legegyszerűbb tartalom. Itt is több lehetőség áll rendelkezésre. Beszélhetsz általánosságban a termékeidről szolgáltatásaidról, csoportosíthatód őket, de ki is emelhetsz egyet és írhatsz részletesebben arról. Érdemes viszonylag tömören fogalmazni, kiemelni a lényeges és fogós jellemzőket, amik nem csak a termékről, de a brandedről is sokat elárulnak. Elengedhetetlen egy minőségi fotóval vagy szerkesztett képpel/videóval ellátni a posztot, hogy biztosan ne görgesse át az ember. Ezeket a képeket érdemes különböző brand elemekkel (logo, stílus, színek, termékfotók, stb.) is ellátni, hogy minél könnyebben össze tudja kötni az olvasó a képet a márkával.

2. Informatív tartalmak

Céged nem csak a termékeken és szolgáltatásokon keresztül tud értéket nyújtani. Ha a közönséged számára új, érdekes és informatív tartalmakat tudsz mutatni, már is „hasznosnak” bizonyulhatsz és megfoghatod az érdeklődők figyelmét. Ezek lehetnek rövidebb és hosszabb posztok is. Az ilyen, területünkhöz kötődő, tartalmak mutatják a vállalatod szakértelmét is. Mindenképp érdemes a posztolási rutinba beépíteni az edukatív tartalmakat.

3. Blog bejegyzések

Egy igazán jól bevált posztolási forma. Hasonlóan az előző ponthoz, a blogbejegyzések is tükrözik a márkád szakértelmét. A cikkek lehetőséget adnak arra, hogy hosszabban is kifejtsd a termékeidhez kötődő problémákat, megoldásokat, az iparág érdekességeit, aktualitásait stb. Tanácsokat adhatsz, oktathatsz, rávilágíthatsz, hogy mekkora létjogosultsága is van az általad nyújtott szolgáltatásoknak. A 300-600 szavas bejegyzések is már megállják a helyüket, de ha mélyebb témába vágod a fejszéd, nyugodtan írhatsz hosszabbat. Ami pedig igazán jó, az az, hogy ezeket a tartalmakat újra és újra felhasználhatod. Egyes elemeiket kiemelheted egy rövid posztban, kis átdolgozással újra kirakhatod a cikket, az örökérvényű cikkeket pedig rendszeresen is megoszthatod, hisz esélyes, hogy valaki most fogja látni az első alkalommal.

4. Hírek, aktualitások

Az elérések egyik bevált módja a trendekről, releváns hírekről, aktualitásokról való posztolás. Itt nem feltétlenül a hír „tovább osztása” a lényeges, hanem a márkád reakciója, gondolatai, kommentárja. Ezzel érdemes óvatosan is bánni, főleg, ha megosztó újdonságokról van szó. A hírekhez lehet fűzni 1-2 rövid gondolatot, egy viccet, mémet, vagy akár hosszabban is kifejtheted a véleményed róluk.

5. Mutasd be a céged, márkád.

A termék/szolgáltatás bemutatásához hasonlóan a brandedről is posztolhatsz rövidebb, hosszabb tartalmakat. Itt alkalom nyílik az értékek közvetítésére, a misszió-vízió páros bemutatására. Ezekkel megmutathatod, hogy miről is szól a márkád, mit képviseltek, miért csináljátok azt, amit. Mind a lelkes követőknek és az újdonsült érdeklődőknek hasznos lehet koncentráltan, egy helyen látni ezeket az információkat.

6. Mutasd be személyiséged.

Bár az oldalad fő célja valószínűleg az, hogy serkentsd az eladásaid, nem kell mindig mindennek az eladásról szólnia. Néha a személyes tartalmak tudják igazán megfogni a követőket, sőt akár a személyiséged köré is tudod építeni a márkádat. A személyes kommunikáció személyként, nem pedig vállalatként, szimpatikus lehet követőidnek, akik így tudnak azonosulni veled és rajtad keresztül a márkával is. Mutasd meg ki vagy, mit csinálsz és miért csinálod azt, amit csinálsz. A személyes történeted, motivációd valószínűleg rengeted értékkel bír önmagában és remek üzeneteket hordoz magában.

7. Kérdezz a közönségedtől.

Ha sikerül igazán érdekes témákat felvetned, nagy aktivitást kelthetsz a követőid közt, aminek az organikus elérésed is nagyon örülni fog. Posztolj rendszeres jelleggel szavazásokat, kvízeket, rövid válaszos kérdéseket vagy hosszabb véleményeket is kérhetsz. Ilyenkor a reakcióid is értékesek tudnak lenni. Ha a követőid azt látják, hogy valóban reagálsz és reflektálsz a válaszaikra, azzal meg tudod erősíteni a kapcsolataid, valamint követőid bizalmát.

8. Akciók, limitált ajánlatok.

Új terméked van, akció van a webshopon, esetleg limitált kedvezményeid vannak? Hát akkor ideje ezt megfelelően lekommunikálni. Az ilyen posztok mindig alkalmasak hirtelen nagyobb érdeklődés kiváltására. Persze nem érdemes túltolni ezeket, hisz az emberek valamelyest már immunissá válnak a click-baites nagy szavakra. Fontos, hogy minden információt írjunk le, és posztunkat vértezzük fel egy erős és odaillő CTA-val (call to action = cselekvésre hívás). Használjuk tehát a játékokat, versenyeket stb. ízléssel és mértékkel, de amikor jó ajánlatunk van, ne féljünk felhasználni az elérések növelésére.

9. Betekintés a színfalak mögé.

Ismét egy olyan jellegű poszt, amivel személyesebbé tehetjük oldalunkat. Nyújtsunk betekintést a termékkészítés folyamatába, a csapat munkálkodásába, az előkészületi folyamatokba. Mutassátok meg, hogy a vállalat egy élő organizmus, ami a lelkesen dolgozik vásárlókért, kliensekért, ügyfelekért.

10. Tippek.

Az informatív tartalmak egy alcsoportjának tekinthető „tipp” posztok szintén remekül beleillenek a posztolási rutinba. Receptek, útmutatók, tutorial-ok, stb. Írott vagy videó formában is remek módjai a posztjaid variálásának. Biztosan van jó néhány tanács, amit a termékeid, szolgáltatásaid kapcsán meg tudsz osztani a követőiddel, szóval ne habozz!

11. Infografikák.

Ha kicsit mélyebbre mennél, akár az iparágadban, cégedben jelenlévő folyamatok, vagy fogyasztói szokások kapcsán és ezeket fogós módon szeretnéd szemléltetni is, akkor egy infografika lesznek a tökéletes választás számodra. Az infografikák látványos és ízléses módon tudják ötvözni az ábrák, grafikonok, képek és szövegek együttesét, anélkül, hogy az olvasó azonnal beleunna. Érdemes tehát megfelelő odafigyeléssel elkészíteni őket, hogy üzenetünk biztosan célba érjen.

12. Bármi apróság – A cég grafikájával.

A heti posztjaid közé bármikor beszúrhatsz 1-1 tényleg apró tartalmat. Egy napi üzenet, kérdés, idézet, kép, stb. Ezeket az apróságokat viszont akkor érdemes a már korábban is említett, felismerhető brand elemekkel ellátni.

13. Visszajelzések.

Mi más igazolná jobban a céged, terméked, szolgáltatásod értékét, mint a vásárlói visszajelzések, értékelések, történetek. Mind örülünk a pozitív visszajelzéseknek, hisz ez tükrözi munkánk értékét. De érdemes észben tartani, hogy ezt vissza is tudjuk forgatni a tartalomgyártásba. Ha megosztod vásárlóid, ügyfeleid véleményét, visszajelzéseit vagy akár mélyebb, tartalmasabb történeteit, az a követőid, érdeklődőid számára is mutatja, hogy a vállalatod valóban nyújt valami értékeset.

14. Előtte-utána

Mutasd be terméked, szolgáltatásod hatását, működését előtte-utána fotókkal. Ez is egy igazán egyszerű tartalom forma, csak nem szabad elfelejteni elkészíteni az előtte fotót. Gondolj csak a mosó/tisztítószer reklámokra, és valószínűleg már is eszedbe jut 1-2 gondolat, hogy hogyan is tudnád alkalmazni ezt a saját termékedre, szolgáltatásodra.

15. A céged, terméked, szolgáltatásod hatása

Egy nemes célért harcolsz, jótékonykodsz, visszaadsz a közösségnek, a céged hatással van mások életére, esetleg meg is változtatja azokat? Mutasd meg a világnak az értékrended, a lépéseket, amiket a kitűzött céljaidért teszel. Mutasd meg milyen hatással vagy a világra, vásárlóidra, partnereidre, a segítségre szorulókra.

16. Felhasználói tartalmak

Az ügyfeleid, vásárlóid maguk is raknak ki posztokat a termékedről, szolgáltatásodról? Szuper! Ez sok szinten jó hír. Ez egyrészt mutatja, hogy tetszik másoknak az, amit csinálsz, másrészt szívesen meg is osztják maguktól, harmadrészt pedig te ezt ismét vissza tudod forgatni az oldaladra tartalomként. Mivel itt nem a te óvatosan megszerkesztett márkás posztodról van szó, így ez sokkal autentikusabb poszt a követők számára. Figyelj a jelölésekre, hashtagekre, kérj engedélyt az eredeti posztolótól, jelöld meg őket és oszd tovább a tartalmat. Sőt, akár egy kampányt is építhatsz rá, hogy a vásárlóid által generált tartalmak számát emeld. 

17. Kérdezz felelek

Akármilyen területen is dolgozol, esélyes, hogy számos kérdéssel szoktak bombázni a követők vagy sok kérdés vetül fel az iparágad kapcsán általánosságban. Akár alkalmanként vagy akár rendszeresen is tarthatsz kérdezz-felelek napokat a követőiddel, ahol a feltett kérdésekre válaszolsz vagy te magad választasz a gyakran feltett kérdések közül és azokra adsz visszajelzést. Az ilyen posztok egyszerű formái, hogy értéked nyújts a követőidnek.

Ha ezekből a témákból összeválogatsz magadnak néhányat, ami jól beleillik a céged profiljába, és kiépítesz egy fenntartható posztolási rutint, akkor egész biztos, hogy nem kell aggódnod a Facebook, Instagramos tartalomgyártás miatt. Használd ezeket a tippeket, szabd őket a saját céged szolgáltatásaira és ajánlataira és heti/havi szinten újra tudod őket használni, hogy biztosan ne tűnjön soha kihaltnak az oldalad. 

Ha pedig érted, hogy hogyan és mit kell csinálni, de nem tudod megvalósítani, akkor ne habozz tőlünk ajánlatot kérni social média kezelésre vagy legújabb social média kompatibilis tartalomgyártás szolgáltatásunkra. 

Korábbi hasznos tartalmaink social média jelenléttel kapcsolatban:

Ingyen valós követők Facebookra

Facebook algoritmus működése

Posztok organikus elérése

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp