Mostanában sokszor hallani, hogy a Facebook már hanyatlóban van és az új platformok szépen letaszítják a trónról. A közösségi térben állandó lételem a változás, de ha valaki aggódott volna, most megnyugtatjuk, hogy a Facebook még mindig a leglátogatottabb közösségi oldal. Sőt világszerte a 3. leglátogatottabb oldal összességében (Magyarországon a 2.). Tehát bár valóban hatalmas népszerűségre tett szert a TikTok, az Instagram és a Facebook továbbra is rendkívül népszerű. A többi plaform terjedése pedig nem azt jelenti, hogy a régebbiek használata csökken, hanem azt, hogy az átlagos social média felhasználási idő nő.
A Meta által birtokolt két platform rengeteg lehetőséget biztosít akár a KKV-knak, akár a Big5 cégeinek: márkaépítés, kapcsolattartás, vásárlók, ügyfelek szerzése, stb. A vállalkozások 90%-a nagy hibát követ el, ha nem él ezekkel a lehetőségekkel.
A magyar lakosság túlnyomó része regisztrálva van legalább az egyik platformra, amiből következik, hogy fizetett hirdetésekkel jó eséllyel érhetjük el a termék / szolgáltatás célcsoportját.
Ebben a cikkben a Facebook hirdetéskezelés szolgálatásunk előnyeit mutatjuk be amikre nemsokára ki is térünk, azonban meg kell említenünk, hogy ezek a hirdetések nem mindig jelentenek megoldást a céged problémáira, és vannak esetek, amikor (még) nem érdemes hirdetned a platformon. A bejegyzés második felében ezeket is kitárgyaljuk.
Ha pedig már hirdetsz és feltűnt, hogy a TEMU mennyi forgalmat elvisz tőled, akkor itt találsz egy hosszú útmutatót, hogy mit tehetsz magyar vállalkozásként a TEMU Facebook-os térnyerése ellen.
Miért hirdess Facebookon
Első körben nézzük meg azokat a tényezőket, amik vonzóvá tehetik a vállalkozásod számára a Facebook hirdetéseket. Bár az organikus elérés egy remek költségmentes eszköz az emberek elérésére, a Meta az utóbbi időkben jól megvágta ezt, és egyre nehezebb így elérni a célközönséged, így a fizetett hirdetésekre még nagyobb hangsúlyt érdemes fordítani, mint korábban.
A Meta hirdetéskezelője rengeteg személyre szabható beállítási lehetőséget biztosít. Ezek közül az egyik legjobb eszköz a célközönség részletes beállítási lehetőségei. Minél jobban ismered a célközönsége(i)det, annál jobb, ugyanis a hirdetési beállításokban pontosan megszabhatott, hogy kik lássák a hirdetésed. Kor, nem, elhelyezkedés, foglalkozás, érdeklődési körök, lakhely stb. Minél részletesebb információi vannak ezekre vonatkozóan, annál nagyobb az esély, hogy effektív és hatékony módon fog működni a hirdetésed. De óvatosan! Ehhez az is kell, hogy valóban ismerd a vásárlóid, ügyfeleid, ugyanis ha túlságosan leszűkíted a megcélzott réteget, lehet, hogy nem érsz el mindenkit, akit érdemes lenne.
A Meta hirdetések retargeting opcióival olyan embereket is megcélozhatsz, akik már valamilyen formában interakcióba léptek veled például vásároltak tőled, meglátogatták a weboldalt, üzenetet küldtek vagy feliratkoztak a hírleveledre. Ezeknél a csoportoknál nagyobb esélyed lehet interakciók kiváltására vagy fontos konverziók elérésére.
A hirdetéskezelővel számos mérési szempont szerint mérheted a hirdetések teljesítményét, eredményeit. A beépített analitikai eszközök segítségével részletesen áttekinthetjük a számunkra fontos mérőszámokat, mint a CTR, konverziós arány, kosárba helyezések száma, jelentkezések, elérések stb. Persze ahhoz, hogy ezek a funkciók hasznodra is váljanak, szükséges, hogy tisztában legyél az eredeti céljaiddal, az ahhoz szükséges mérési adatokkal, valamint azok megfelelő elemzésével. Ha érted is az adatokat, akkor optimalizálni tudod a hirdetéseket a jobb eredmények érdekében.
Azt azért tudni kell, hogy a hirdetések nem feltétlen képesek megváltani a világot önmagukban. Ahhoz, hogy a PPC hirdetések megfelelően működjenek és hatékonyak legyenek, a vállalkozásnak jó alapokon kell állnia más területeken is. A cég aktuális helyzetétől függően, a hirdetéseket azonban néhány előkészítési lépést követően akár néhány nap alatt is élesíthetjük. Nem kell tehát többhónapos előkészület egy hirdetés elindításához.
Talán senkit nem lep meg nagyon, ha azt mondjuk, hogy a vizuális tartalmak jobban teljesítsenek a hirdetésekben, mint a puszta szöveges alternatívák. Persze nem mindegy, hogy ez a vizuális tartalom milyen. A képes és videós hirdetéseknek köszönhetően a termékeket és szolgáltatásokat nagyon vonzóan és változatosan lehet tálalni a potenciális vásárlóknak. A 4P különböző elemei mind lehetőséget adnak arra, hogy többet mondjunk a termékünkről, szolgáltatásunkról, mint ahogy elsőre tűnhet. Ez a Product (termék) P-jével is így van. A termék kinézete, csomagolása, formája, valamint az ehhez megválasztott vizuális prezentáció és kommunikációs irány egy hirdetésben rengeteget mond arról, hogy a terméked/szolgáltatásod kik számára lehet vonzó, milyen pozícióban van a versenytársakhoz képest, milyen minőségi kategóriába tartozik.
Szemben a fizikai hirdetési formákkal vagy épp a Google hirdetésekkel, a közösségi médián elhelyezett hirdetések lehetőséget adnak arra, hogy azonnali visszajelzéseket kapj, valamint hogy ezekre reagálhass is. A kommenteken és a különböző kapcsolatfelvételi lehetőségének keresztül állandóan kommunikálhatunk a célcsoporttal, és a visszajelzéseket azonnal visszafordíthatjuk a hirdetés vagy épp a termék és a szolgáltatás optimalizálására. Ez egy rendkívül dinamikus workflowt biztosít, amit könnyen az előnyödre fordíthatsz.
Jobb, ha az elején letisztázunk valamit: Sokan próbálják ezt a látszatot kelteni, hogy a PPC hirdetés majd varázsütésre milliomossá teszi a vállalkozásod és megoldja minden bajod, bánatod. A SocialWings véletlenül sem szeretne félrevezetni. Egy hirdetés elindítása nem varázspálca. A hirdetések nem fillérekbe kerülnek és ritkán hoznak pénzügyileg pozitív eredményt néhány hét alatt, főleg hogy az utóbbi években a hirdetések nagy mértékben drágultak.
DE! Még mindig elmondható, hogy nagyságrendekkel olcsóbb, hatékonyabb és jobban mérhető bármilyen offline hirdetési formátumnál és ahogy a korábbi szempontoknál leírtuk, számos módon segíthet a vállalkozásod fellendítésében.
Mikor ne hirdess Facebookon
Tény és nem is titok, hogy az online jelenlét (már egy weboldal megléte is annak számít) és / vagy a PPC hirdetés nem egyenlő az instant gazdagsággal és sikerrel. A jó kezekben nagyon is hatékony eszköz lehet, de a siker nem mindig garantált. Sőt, könnyen lehet, hogy ez a platform nem is megfelelő a kitűzött vállalati célok eléréséhez.
Ez egy komplex és összetett téma, így rengeteg dolgot említhetnénk meg ebben a részben. Amikor valaki ajánlatot kér tőlünk, akkor a legelső dolgunk, hogy megvizsgáljuk, hogy a kitűzött célokhoz melyik platform és eszköz lenne a legcélravezetőbb. Most a teljesség igénye nélkül nézzük meg a leggyakrabban elforduló okokat, amik a Facebook hirdetések ellen szólhatnak:
- Nem vagy tisztában a saját üzleteddel, piacoddal
Bocsi, ez lehet erősen hangzott, de hallgass végig. Ez egy olyan eset, ahol azt javasolnánk, hogy MÉG ne kezdj bele a hirdetésekbe, ugyanis ahhoz, hogy egy Facebook hirdetés effektíven működjön és azokat az eredményeket hozza, amiket szeretnél, tisztában kell lenned olyan dologgal, mint például:
• Ki a célközönséged? Hány éves, mit csinál, mit szeret, de ami talán még fontosabb: Hol található meg? Ahogy említettük, a Facebook továbbra is nagyon népszerű, de könnyen lehet, hogy a célközönséged sokkal hatékonyabban tudod elérni más platformokon. Ahhoz, hogy megfelelő döntéseket hozhassunk a szegmentáció és a targeting területein, neked ismerned kell a célközönséged.
• Mi is pontosan az, amit kínálsz? Oké, tegyük fel, hogy egy krumplihámozót. Ha ez minden, amit fel tudsz mutatni, az még nem lesz elég. Mi fogja meggyőzni az embereket, hogy ez a tuti hámozó kell nekik? Mi a USP/ESP, ami hatni fog az emberek kognitív/érzelmi területeire? Mivel vagy jobb/más a versenytársakhoz képest?
Hiába egy csúcs-szuper hirdetés, ha az ajánlatod nem meggyőző. Mi nem tudjuk „rendbe rakni” a céged. A termék minőségéről, áráról, az ügyfélszolgálatról és sok minden másról neked kell gondoskodni.
• További fontos kérdések: Igény vagy impuluzs alapú a szolgáltatás vagy termék, amit el szeretnél adni?
- Nem kompatibilis az üzleti modelled
Ha olyan kicsit marginnal dolgozol, hogy az egy terméken szerzett bevételed nem fedezi a hirdetési/konverziós költségedet, vagy túl alacsony a ROI-d, akkor ez a hirdetési forma nem fog passzolni a vállalkozásodhoz, hisz sehogy se lesz kifizetődő számodra. Persze, itt megint képbe jöhet a CLV (Customer Lifetime Value), ugyanis lehet, hogy a vásárló bevonzása és első vásárlása veszteséges volt számodra, de ha ő ezentúl rendszeres visszatérő vásárló lesz, a CLV ellensúlyozni fogja mindezt és végül profitáló lesz a hirdetésed. Ez működhet például fogyó termékek esetén, de nem minden esetre igaz.
Éppen ezért, még a hirdetések elindítása előtt nagyon fontos tudnunk azt, hogy milyen megtérülés lenne az ideális számodra.
- Nincs meg a megfelelő költségvetés
Maradjunk az anyagiaknál. Félreértés ne essék, kisebb költségvetéssel is lehet elérni eredményeket, ez mind kontextus és célok kérdése. De ne felejtsük: A PPC az PPC, vagyis Pay Per Click. Azért fizetsz, ha valaki kattint. Persze azért ennél egy kicsit bonyolultabb a történet és nem is mindig csak a kattintások után kell fizetni, hanem bizonyos esetekben a megjelenésekért is. Minél több embert akarsz elérni, annál költségesebb lesz. A hirdetés minden esetben befektetés. De ha a céljaid és az elérhető forrásaid nincsenek összhangban, akkor lehet nem érdemes betenned még a pénzed, ugyanis könnyen lehet, hogy az csak fölöslegesen fog elfolyni. 2024-ben ha egy átlagos számú terméket értékesítő webáruházad vagy szolgáltatás kínáló weboldalad van, akkor azt mondhatjuk, hogy a minimum hirdetési büdzsé, amivel érdemes elindulni, az havi 200.000 – 250.000 Ft. Ennyi szükséges ahhoz, hogy megfelelő ütemben tudjanak futni a tesztek és ezekből belátható időn belül kapjunk olyan eredményeket, amikből aztán tovább tudunk építkezni.
- Ha nem tudod mit csinálsz!
Ezzel gyakran találkozunk és ne vegye magára senki. Mindenki meg akar tenni mindent azért, hogy vállalkozása nőni és fejlődni tudjon. Érthető tehát, hogy a Facebook hirdetésekkel is kísérletezni kezdenek az emberek. Kezdetben a legtöbben a Facebook által kínált egyszerű „bejegyzés kiemelése” opciót használják, ami egyszerű hirdetésekre kiválóan alkalmas. Azonban teljesen alkalmatlan arra, hogy teszteljünk, komolyabb méréseket végezzünk és különböző kampánytípusokat alkalmazzunk.
A hirdetések sajnos összetettebbek, mint amilyennek elsőre tűnnek. A professzionális kezeléshez és a kiemelkedő eremdényekhez a Facebook hirdetéskezelkő eszközés javasolt használni, amit a Vállalkozáskezelőből lehet létrehozni és aztán használni.
A Facebook vállalkozáskezelő fontosságáról már írtunk korábban.
- Nem követed a változásokat
Egyszer már említettük ma: A közösségi térben a változás állandó. A közösségi média trendekre ez különösen igaz. Észben kell tartani, hogy posztoknál, hirdetéseknél az emberek figyelméért versenyzünk. És ez nem könnyű harc. Egy másodperc töredéke alatt képes meghozni a döntést a felhasználó arról, hogy érdemes-e megnézni a te hirdetésed/posztod.
Hogy épp milyen tartalom az, ami leköti őket? Hát ez rendszeresen változik. Ezért fontos követni az aktuális felhasználói trendeket, valamint tisztában lenni a Facebook algoritmusának működésével és hogy miként fordíthatod azt az előnyödre. Ez nem mindig egyszerű. Ha nem tudod, hogy mindezt hogy csináld, kezeld, könnyen lehet, hogy a hirdetésed a süllyesztőben végzi, a pénz meg megint a kukába megy.
Bizonytalan vagy? Megértjük, ezzel nincs gond. Ahogy írtuk, a Facebook hirdetések első (vagy második) nézésre nagy falatnak tűnhetnek, de nem kell lemondani róluk.
Mi szívesen segítünk. Előzetes egyeztetés és felmérés alapján meg tudjuk mondani neked, hogy megfelelő platform-e a vállalkozásod számára a Facebook hirdetések világa. Ha nem, egész biztos, hogy tudunk alternatívákat kínálni neked. Ha pedig igen, gondoskodunk a megfelelő felépítésről, a hibaelhárításokról, a biztonsági lépésekről, majd útnak indítjuk a már stabil alapokon álló hirdetésed.
Ha gondoskodni szeretnél a vállalkozásod növekedéséről egy jól összerakott hirdetési kampánnyal, akkor kérj ajánlatot tőlünk bátran és 1 munkanapon belül vissza is fogunk jelezni neked.