Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
13 perc
Mostanában sokszor hallani, hogy a Facebook már hanyatlóban van és az új platformok szépen letaszítják a trónról. A közösségi térben állandó lételem a változás, de ha valaki aggódott volna, most megnyugtatjuk, hogy a Facebook még mindig a leglátogatottabb közösségi oldal. Sőt világszerte a 3. leglátogatottabb oldal összességében (Magyarországon a 2.). Tehát bár valóban hatalmas népszerűségre tett szert a TikTok, az Instagram és a Facebook továbbra is rendkívül népszerű. A többi plaform terjedése pedig nem azt jelenti, hogy a régebbiek használata csökken, hanem azt, hogy az átlagos social média felhasználási idő nő.
A Meta által birtokolt két platform rengeteg lehetőséget biztosít akár a KKV-knak, akár a Big5 cégeinek: márkaépítés, kapcsolattartás, vásárlók, ügyfelek szerzése, stb. A vállalkozások 90%-a nagy hibát követ el, ha nem él ezekkel a lehetőségekkel.
A magyar lakosság túlnyomó része regisztrálva van legalább az egyik platformra, amiből következik, hogy fizetett hirdetésekkel jó eséllyel érhetjük el a termék / szolgáltatás célcsoportját.
Ebben a cikkben a Facebook hirdetéskezelés szolgálatásunk előnyeit mutatjuk be amikre nemsokára ki is térünk, azonban meg kell említenünk, hogy ezek a hirdetések nem mindig jelentenek megoldást a céged problémáira, és vannak esetek, amikor (még) nem érdemes hirdetned a platformon. A bejegyzés második felében ezeket is kitárgyaljuk.
Ha pedig már hirdetsz és feltűnt, hogy a TEMU mennyi forgalmat elvisz tőled, akkor itt találsz egy hosszú útmutatót, hogy mit tehetsz magyar vállalkozásként a TEMU Facebook-os térnyerése ellen.
Első körben nézzük meg azokat a tényezőket, amik vonzóvá tehetik a vállalkozásod számára a Facebook hirdetéseket. Bár az organikus elérés egy remek költségmentes eszköz az emberek elérésére, a Meta az utóbbi időkben jól megvágta ezt, és egyre nehezebb így elérni a célközönséged, így a fizetett hirdetésekre még nagyobb hangsúlyt érdemes fordítani, mint korábban.
A Meta hirdetéskezelője rengeteg személyre szabható beállítási lehetőséget biztosít. Ezek közül az egyik legjobb eszköz a célközönség részletes beállítási lehetőségei. Minél jobban ismered a célközönsége(i)det, annál jobb, ugyanis a hirdetési beállításokban pontosan megszabhatott, hogy kik lássák a hirdetésed. Kor, nem, elhelyezkedés, foglalkozás, érdeklődési körök, lakhely stb. Minél részletesebb információi vannak ezekre vonatkozóan, annál nagyobb az esély, hogy effektív és hatékony módon fog működni a hirdetésed. De óvatosan! Ehhez az is kell, hogy valóban ismerd a vásárlóid, ügyfeleid, ugyanis ha túlságosan leszűkíted a megcélzott réteget, lehet, hogy nem érsz el mindenkit, akit érdemes lenne.
A Meta hirdetések retargeting opcióival olyan embereket is megcélozhatsz, akik már valamilyen formában interakcióba léptek veled például vásároltak tőled, meglátogatták a weboldalt, üzenetet küldtek vagy feliratkoztak a hírleveledre. Ezeknél a csoportoknál nagyobb esélyed lehet interakciók kiváltására vagy fontos konverziók elérésére.
A hirdetéskezelővel számos mérési szempont szerint mérheted a hirdetések teljesítményét, eredményeit. A beépített analitikai eszközök segítségével részletesen áttekinthetjük a számunkra fontos mérőszámokat, mint a CTR, konverziós arány, kosárba helyezések száma, jelentkezések, elérések stb. Persze ahhoz, hogy ezek a funkciók hasznodra is váljanak, szükséges, hogy tisztában legyél az eredeti céljaiddal, az ahhoz szükséges mérési adatokkal, valamint azok megfelelő elemzésével. Ha érted is az adatokat, akkor optimalizálni tudod a hirdetéseket a jobb eredmények érdekében.
Azt azért tudni kell, hogy a hirdetések nem feltétlen képesek megváltani a világot önmagukban. Ahhoz, hogy a PPC hirdetések megfelelően működjenek és hatékonyak legyenek, a vállalkozásnak jó alapokon kell állnia más területeken is. A cég aktuális helyzetétől függően, a hirdetéseket azonban néhány előkészítési lépést követően akár néhány nap alatt is élesíthetjük. Nem kell tehát többhónapos előkészület egy hirdetés elindításához.
Talán senkit nem lep meg nagyon, ha azt mondjuk, hogy a vizuális tartalmak jobban teljesítsenek a hirdetésekben, mint a puszta szöveges alternatívák. Persze nem mindegy, hogy ez a vizuális tartalom milyen. A képes és videós hirdetéseknek köszönhetően a termékeket és szolgáltatásokat nagyon vonzóan és változatosan lehet tálalni a potenciális vásárlóknak. A 4P különböző elemei mind lehetőséget adnak arra, hogy többet mondjunk a termékünkről, szolgáltatásunkról, mint ahogy elsőre tűnhet. Ez a Product (termék) P-jével is így van. A termék kinézete, csomagolása, formája, valamint az ehhez megválasztott vizuális prezentáció és kommunikációs irány egy hirdetésben rengeteget mond arról, hogy a terméked/szolgáltatásod kik számára lehet vonzó, milyen pozícióban van a versenytársakhoz képest, milyen minőségi kategóriába tartozik.
Szemben a fizikai hirdetési formákkal vagy épp a Google hirdetésekkel, a közösségi médián elhelyezett hirdetések lehetőséget adnak arra, hogy azonnali visszajelzéseket kapj, valamint hogy ezekre reagálhass is. A kommenteken és a különböző kapcsolatfelvételi lehetőségének keresztül állandóan kommunikálhatunk a célcsoporttal, és a visszajelzéseket azonnal visszafordíthatjuk a hirdetés vagy épp a termék és a szolgáltatás optimalizálására. Ez egy rendkívül dinamikus workflowt biztosít, amit könnyen az előnyödre fordíthatsz.
Jobb, ha az elején letisztázunk valamit: Sokan próbálják ezt a látszatot kelteni, hogy a PPC hirdetés majd varázsütésre milliomossá teszi a vállalkozásod és megoldja minden bajod, bánatod. A SocialWings véletlenül sem szeretne félrevezetni. Egy hirdetés elindítása nem varázspálca. A hirdetések nem fillérekbe kerülnek és ritkán hoznak pénzügyileg pozitív eredményt néhány hét alatt, főleg hogy az utóbbi években a hirdetések nagy mértékben drágultak.
DE! Még mindig elmondható, hogy nagyságrendekkel olcsóbb, hatékonyabb és jobban mérhető bármilyen offline hirdetési formátumnál és ahogy a korábbi szempontoknál leírtuk, számos módon segíthet a vállalkozásod fellendítésében.
Tény és nem is titok, hogy az online jelenlét (már egy weboldal megléte is annak számít) és / vagy a PPC hirdetés nem egyenlő az instant gazdagsággal és sikerrel. A jó kezekben nagyon is hatékony eszköz lehet, de a siker nem mindig garantált. Sőt, könnyen lehet, hogy ez a platform nem is megfelelő a kitűzött vállalati célok eléréséhez.
Ez egy komplex és összetett téma, így rengeteg dolgot említhetnénk meg ebben a részben. Amikor valaki ajánlatot kér tőlünk, akkor a legelső dolgunk, hogy megvizsgáljuk, hogy a kitűzött célokhoz melyik platform és eszköz lenne a legcélravezetőbb. Most a teljesség igénye nélkül nézzük meg a leggyakrabban elforduló okokat, amik a Facebook hirdetések ellen szólhatnak:
Bocsi, ez lehet erősen hangzott, de hallgass végig. Ez egy olyan eset, ahol azt javasolnánk, hogy MÉG ne kezdj bele a hirdetésekbe, ugyanis ahhoz, hogy egy Facebook hirdetés effektíven működjön és azokat az eredményeket hozza, amiket szeretnél, tisztában kell lenned olyan dologgal, mint például:
• Ki a célközönséged? Hány éves, mit csinál, mit szeret, de ami talán még fontosabb: Hol található meg? Ahogy említettük, a Facebook továbbra is nagyon népszerű, de könnyen lehet, hogy a célközönséged sokkal hatékonyabban tudod elérni más platformokon. Ahhoz, hogy megfelelő döntéseket hozhassunk a szegmentáció és a targeting területein, neked ismerned kell a célközönséged.
• Mi is pontosan az, amit kínálsz? Oké, tegyük fel, hogy egy krumplihámozót. Ha ez minden, amit fel tudsz mutatni, az még nem lesz elég. Mi fogja meggyőzni az embereket, hogy ez a tuti hámozó kell nekik? Mi a USP/ESP, ami hatni fog az emberek kognitív/érzelmi területeire? Mivel vagy jobb/más a versenytársakhoz képest?
Hiába egy csúcs-szuper hirdetés, ha az ajánlatod nem meggyőző. Mi nem tudjuk „rendbe rakni” a céged. A termék minőségéről, áráról, az ügyfélszolgálatról és sok minden másról neked kell gondoskodni.
• További fontos kérdések: Igény vagy impuluzs alapú a szolgáltatás vagy termék, amit el szeretnél adni?
Ha olyan kicsit marginnal dolgozol, hogy az egy terméken szerzett bevételed nem fedezi a hirdetési/konverziós költségedet, vagy túl alacsony a ROI-d, akkor ez a hirdetési forma nem fog passzolni a vállalkozásodhoz, hisz sehogy se lesz kifizetődő számodra. Persze, itt megint képbe jöhet a CLV (Customer Lifetime Value), ugyanis lehet, hogy a vásárló bevonzása és első vásárlása veszteséges volt számodra, de ha ő ezentúl rendszeres visszatérő vásárló lesz, a CLV ellensúlyozni fogja mindezt és végül profitáló lesz a hirdetésed. Ez működhet például fogyó termékek esetén, de nem minden esetre igaz.
Éppen ezért, még a hirdetések elindítása előtt nagyon fontos tudnunk azt, hogy milyen megtérülés lenne az ideális számodra.
Maradjunk az anyagiaknál. Félreértés ne essék, kisebb költségvetéssel is lehet elérni eredményeket, ez mind kontextus és célok kérdése. De ne felejtsük: A PPC az PPC, vagyis Pay Per Click. Azért fizetsz, ha valaki kattint. Persze azért ennél egy kicsit bonyolultabb a történet és nem is mindig csak a kattintások után kell fizetni, hanem bizonyos esetekben a megjelenésekért is. Minél több embert akarsz elérni, annál költségesebb lesz. A hirdetés minden esetben befektetés. De ha a céljaid és az elérhető forrásaid nincsenek összhangban, akkor lehet nem érdemes betenned még a pénzed, ugyanis könnyen lehet, hogy az csak fölöslegesen fog elfolyni. 2024-ben ha egy átlagos számú terméket értékesítő webáruházad vagy szolgáltatás kínáló weboldalad van, akkor azt mondhatjuk, hogy a minimum hirdetési büdzsé, amivel érdemes elindulni, az havi 200.000 – 250.000 Ft. Ennyi szükséges ahhoz, hogy megfelelő ütemben tudjanak futni a tesztek és ezekből belátható időn belül kapjunk olyan eredményeket, amikből aztán tovább tudunk építkezni.
Ezzel gyakran találkozunk és ne vegye magára senki. Mindenki meg akar tenni mindent azért, hogy vállalkozása nőni és fejlődni tudjon. Érthető tehát, hogy a Facebook hirdetésekkel is kísérletezni kezdenek az emberek. Kezdetben a legtöbben a Facebook által kínált egyszerű „bejegyzés kiemelése” opciót használják, ami egyszerű hirdetésekre kiválóan alkalmas. Azonban teljesen alkalmatlan arra, hogy teszteljünk, komolyabb méréseket végezzünk és különböző kampánytípusokat alkalmazzunk.
A hirdetések sajnos összetettebbek, mint amilyennek elsőre tűnnek. A professzionális kezeléshez és a kiemelkedő eremdényekhez a Facebook hirdetéskezelkő eszközés javasolt használni, amit a Vállalkozáskezelőből lehet létrehozni és aztán használni.
A Facebook vállalkozáskezelő fontosságáról már írtunk korábban.
Egyszer már említettük ma: A közösségi térben a változás állandó. A közösségi média trendekre ez különösen igaz. Észben kell tartani, hogy posztoknál, hirdetéseknél az emberek figyelméért versenyzünk. És ez nem könnyű harc. Egy másodperc töredéke alatt képes meghozni a döntést a felhasználó arról, hogy érdemes-e megnézni a te hirdetésed/posztod.
Hogy épp milyen tartalom az, ami leköti őket? Hát ez rendszeresen változik. Ezért fontos követni az aktuális felhasználói trendeket, valamint tisztában lenni a Facebook algoritmusának működésével és hogy miként fordíthatod azt az előnyödre. Ez nem mindig egyszerű. Ha nem tudod, hogy mindezt hogy csináld, kezeld, könnyen lehet, hogy a hirdetésed a süllyesztőben végzi, a pénz meg megint a kukába megy.
Bizonytalan vagy? Megértjük, ezzel nincs gond. Ahogy írtuk, a Facebook hirdetések első (vagy második) nézésre nagy falatnak tűnhetnek, de nem kell lemondani róluk.
Mi szívesen segítünk. Előzetes egyeztetés és felmérés alapján meg tudjuk mondani neked, hogy megfelelő platform-e a vállalkozásod számára a Facebook hirdetések világa. Ha nem, egész biztos, hogy tudunk alternatívákat kínálni neked. Ha pedig igen, gondoskodunk a megfelelő felépítésről, a hibaelhárításokról, a biztonsági lépésekről, majd útnak indítjuk a már stabil alapokon álló hirdetésed.
Ha gondoskodni szeretnél a vállalkozásod növekedéséről egy jól összerakott hirdetési kampánnyal, akkor kérj ajánlatot tőlünk bátran és 1 munkanapon belül vissza is fogunk jelezni neked.