A Google is elhozta azt, amit a Facebook már évek óta bevezetett


1 perc


Rövid, de annál fontosasbb hír, hogy a Google március 29-én bejelentette, hogy elindítja a Hirdetések Átláthatósági Központját, ami új korszakot hoz el a hirdetések piacán. 

Mi az a Google ATC (Ad Transparency Center)

Ez a funkció globálisan lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a Google keresésekben, a Display hálózaton és a YouTube-on keressenek a hirdetések között. Leegyszerűsítve: mostantól bárki rákereshet bármelyik cég hirdetéseire. Vagyis ugyanúgy, mint a Facebooknál pontosan láthatjuk majd, hogy a konkurensünk milyen hirdetéseket, milyen kreatívval és szöveggel jelenít meg. Így tehát kiválóan alkalmas lesz versenytárselemzésre és még jobban élezi majd a versenyt. 

Ez az átláthatóság még nagyobb lesz a politikai hirdetéseknél, ahol látszik majd az is, hogy ki mennyi költött, mióta futtatja a hirdetés és hány megjelenést ért el. 

A Facebook ezt egyébként már évek óta engedélyezi. Az üzleti oldalak átláthatósága alatt látható, hogy egy oldal milyen hirdetéseket futtat.


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp