Google Hirdetések okosan - A hirdetés optimalizálás fontossága


8 perc

„Magasabb bevételt kéne elérnünk.” „Nem bírjuk felvenni a versenyt a konkurenciával.” „Hatékonyabb hirdetésekre lenne szükségünk.”

Ha ezek a gondolatok ismerősen hangzanak, akkor a Google Ads hirdetéskezelés szolgáltatásunk neked ajánljuk. A Google továbbra is a legnépszerűbb keresőmotor. Ebből következik, hogy a Google hirdetés egy remek eszköz a potenciális vásárlók eléréséhez. Lehetőséget biztosít arra, hogy többen rátaláljanak a weboldaladra, megnöveld a forgalmad és új ügyfeleket szerezz. Egy hatékony, személyre szabható és jól mérhető digitális marketing eszköz.

Szakértő csapatunk mindent megtesz azért, hogy hatékony és eredményorientált megoldásokat találjon a vállalkozásod problémáira, és hogy befektetésed megtérülő és kiszámítható legyen. A szükséges egyeztetést, felméréseket és hibaelhárításokat követően elkezdjük kidolgozni a hirdetési kampányt, amely várhatóan 1-3 héttel a szerződéskötés után már el is indul.

Érdemes tudni, hogy a hirdetésekhez türelem kell. Az előzetes munkálatok, mint a piackutatás, célcsoportok, versenytársak vizsgálata, stratégiakidolgozás mind elengedhetetlenek. Ezután következhet csak a megvalósítás. Bár a hirdetés eredményei hamar láthatóak lesznek, a valódi hatás 1-2 hónap után kezd látszódni, a kampány igazi beérése pedig 3-12 hónapig is eltarthat.

Ennek több oka is van. Az egyik az, hogy a hirdetés elindításával a történet még nem ér véget, hisz a hirdetési kampányok hosszabbtávú eszközök. A Google hirdetések sem úgy működnek, hogy egyszer beállítjuk őket és aztán magára lehet hagyni a fiókot, mert a folyamatosan bejövő adatok alapján, az optimalizáció hiányában akár néhány nap alatt képesek teljesen „tönkre menni”. Ebben a bejegyzésben a Google hirdetéskezelés szolgáltatást szeretnék körbejárni.

Google Hirdetés optimalizálás

A Google Ads hirdetéskezelő felületén számos paramétert lehet előzetesen megszabni. Ahhoz, hogy a kitűzött célokat elérhesd, fontos ezeket minél jobban a cégedhez, weboldaladhoz, kínálatodhoz, piacodhoz, versenyszférádhoz, vásárlóid igényeihez igazítani. Ehhez szükséges az az előzetes munka, amit már említettünk. A felmért adatok és előzetes információk alapján a lehető legjobban építjük fel a hirdetési kampányt, ami ezt követően, az új információk és bejövő adatok alapján, folyamatos optimalizálásra szorul, hisz a trendek, vásárlói igények és magatartás, versenytársak taktikái is kisebb-nagyobb mértékben állandóan változhatnak. A pontos beállítások inkább megkönnyítik a későbbi munkát, mint sem hogy tökéletes pályára állítják a kampányt annak egész időtartama alatt.

A realitás az, hogy egy kampány állandó, rendszeres elemzést, odafigyelést és finomhangolást igényel. A kielemzésekben egyértelműen látszódik, hogy hol van épp bibi a hirdetéssel, mely keresőszavak teljesítenek alul, hol szükséges változtatás a piaci változások, versenytársak tevékenységei, szezonok változása, és sok más tényező miatt.

A különböző metrikák, mint az átkattintási arány, kosárelhagyási arány, konverziós arány, stb. jól rámutatnak, hogy a hirdetés, a weboldal, az email automatizáció hol szorulhat igazításra, optimalizálásra. Ha sikerül jól beállítani mindent, a ROAS (hirdetési kiadások megtérülése) szépen nőni kezd, ami aztán lehetőséget nyújt a hirdetési büdzsé növelésére is.

Most azonban nézzük meg néhányat az általános optimalizációs területek közül és, hogy mit tehetsz azért, hogy a hirdetéseid hatékonyabbak legyen:

Hirdetési struktúra

  • Különböző hirdetéstípusokhoz, targetinghez, büdzsé allokációkhoz indíts különböző kampányokat és azokat saját specifikációjuk szerint kezeld. 

Kulcsszavak

  • Az analitikában láthatjuk, hogy a weboldalunk látogatói milyen keresési szavakkal jutottak el az oldalunkra, valamint azt is, hogy a hirdetésünk különböző kulcsszavai hogyan teljesítenek.
  • A jól teljesítő short-tail kulcsszavakat érdemes megerősíteni, ezek ugyanis a későbbiekben is jó eséllyel fognak effektíven működni.
  • A gyengén teljesítő kulcsszavakat ejtsd! Ezek nem költséghatékonyak, helyettük érdemes lehet más szavakkal, kifejezésekkel próbálkozni vagy nagyobb hangsúlyt fektetni a jól bevállt szavakra.
  • Készíts kizáró kulcsszó listát. Ide azokat a kulcsszavakat rakd, amelyekre nem szeretnéd, hogy megjelenjen az oldalad. Ide érdemes tenni azokat a kulcsszavakat, amik „csak viszik a pénzt”, illetve azokat, amik megtévesztőek lehetnek. Például ha nincs ingyen szolgáltatásod, ne jelenjen meg az oldalad a „XYZ ingyen” kulcsszavakra.
  • Alkalmazz long-tail kulcsszavakat (kereső kifejezéseket). Ezek hosszabb, 4-5 szavas kifejezések, amik ebből kifolyólag specifikusabbak és nagyobb eséllyel lehetnek hatékonyak az oldalad számára.

Költségoptimalizálás

  • Ahogy említettük, a céljaink szerint több kampányt, azokon belül pedig több hirdetést is érdemes futtatni, azonban a hirdetési büdzsé mindenkinél véges. Ezért fontos szem ellőtt tartani, hogy a kampányaink hogyan teljesítenek. Állandóan tudjuk manuálisan módosítani a napi költségkeretet a kampányok között. Érdemes a céljaid és a teljesítmény figyelembevételével a lehető leghatékonyabban eloszlatni a költségeket a kampányok és hirdetések között.

A hirdetések illeszkedjen a landing page-hez

  • Ne érezze azt az érdeklődő, hogy miután rákattint az oldaladra, nem azt látja, mint amire számított. Ne ígérj túl nagyot, ne click-baitelj. Ha a címsorod nincs összhangban az érkezési oldallal, akkor azt módosítanod kell.

A/B tesztelés

  • Több cél, több célcsoport, több hirdetési forma, több méret, több szöveg variáció, több időintervallum. Ahogy látod sok-sok változó van a képletben. Előre nem tudhatod, hogy melyik kombinációk lesznek a legjobbak vagy épp mikor érdemes hirdetned. Ebben segíthetnek az A/B tesztek. Különböző alternatívákkal való kísérletezés után kiderülhet, hogy mely kreatív/szöveg elemek teljesítenek jobban és mikor hatékonyabbak. Kisebb módosításokkal is növelhető a teljesítmény.

Analizáld a metrikákat, majd tedd meg a szükséges lépéseket

  • A hirdetésből érkező adatok és metrikák sok mindenre rávilágíthatnak, beleértve a hiányosságokat is. Azonban a probléma nem mindig a hirdetéssel van. Ha mindenki rákattint a hirdetésre, de senki nem rakja kosárba a termékeid, akkor a kínálaton vagy annak bemutatásán kell módosítani. Ha sokan elhagyják a megpakolt kosarukat, akkor az email automatizáció vagy exit intent pop-up segíthet. A lényeg az, hogy az analitika sok dologra rámutat, amit neked értelmezned kell, majd megfelelő módon reagálni rá.

+1 Tipp

  • Ne próbáld azzal ellenőrizni a hirdetésed hatékonyságát, hogy állandóan rákeresel magadra Google-ön. A Google algoritmusa számos szempontot vesz figyelembe akkor, amikor neked találatokat dob ki. A sorrend függhet a lakhelyedtől, eszközödtől, keresési előzményeidtől, stb. Itt olvashatsz arról bővebben, hogy miért ne keress rá a saját hirdetésedre.
  • Emellett pedig ronthatod a hirdetési algoritmusod. Ha rákeresel magadra, majd nem kattintasz a linkre, a Google azt érzékeli, hogy az oldalad nem releváns találat. Ha meg kattintasz, a saját zsebedből veszed el a pénzt, ugyanis a hirdetés PPC (Pay per click) alapon működik. A napi kereted már is csökken és 1-el kevesebb ember kattinthat majd a hirdetésedre. Nem érdemes tehát így ellenőrizni a hirdetés hatékonyságát. Ott vannak rá a különböző metrikák és elemzések.

Sok fortélya van a Google hirdetéseknek, melyeket minél jobban ismersz, annál eredményesebben és költséghatékonyabban tudod elérni a kitűzött célokat. Ez nem kis feladat. De neked elég, ha ismered a saját vállalkozásod, kínálatod és van egy stabil lábakon álló weboldalad. A Google hirdetésekben és a szükséges optimalizációkban majd mi segítünk. 

Szeretnéd kiemelt helyen látni a weboldalad a Google keresőjében? Segítünk eljutni oda. Kérj ajánlatot tőlünk és mi 1 munkanapon belül visszajelzünk.






Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp