Google cégem profil beállítása


8 perc

Kezdjük azzal, hogy miért fontos minden cég számára, hogy rendelkezzen Google cégem (angolul: Google My business) profillal. Azért, mert ha valaki rákeres a céged nevére vagy szolgáltatására, akkor meg tudsz jelenni organikusan a keresőben és a térképen is. Egy ilyen Google cégem profilnak több előnye is van. Összegyűjti a legfontosabb tudnivalókat a cégről, mint például a címe, telefonszáma, weboldal linkje, fotók, értékelések, nyitvatartás. De az értékeléseknek köszönhetően (persze amennyiben pozitívak) fokozni lehet a bizalmat is a potenciális ügyfél/vásárló fejében. Ha több vagy jobb értékelése van itt a cégednek, mint a konkurensnek, akkor nagyobb esély van rá, hogy téged fog választani. 

Miért kötelező használni ezt a szolgáltatást az online eszköztárban? Egyrészt azért, mert ingyen van. Se regisztrációs, se havi díjat nem számol fel érte a Google. Másrészt pedig hatalmas öngól nem használni a fent leírtak miatt. 

Ha érdekel, hogyan néz ki a megjelenés, nézd meg alább a képen vagy keress rá bármilyen cégre a Google-ben. A SocialWings ilyen:

Google cégem profil megjelenése

Google cégem profil megjelenése

Első lépések

Regisztráció. Ehhez látogass el a Google cégem regisztrációs linkre. Ezt követően kattints a „Kezelés most” gombra. Ha még nincs regisztrált profilod, akkor használd az email címedet és a hozz létre egyet. Ezt követően add meg a cég nevét:

Google cégem fiók regisztráció. Első lépés

Google cégem fiók regisztráció. Első lépés

Ha nincs a felajánlott opciók között, akkor kattints a „vállalkozás létrehozása ezzel a névvel” opcióra. 

Ezt követően kell megadnod a vállalkozás kategóriáját. Itt csak az előre meghatározott kategóriák közül lehet választani. Szabadon nem lehet újat létrehozni. Ha elkezded írni a mezőbe, akkor feldobja az ajánlásokat. Elég sok van belőle, 99%, hogy megtalálod a neked megfelelőt. 

Google cégem fiók regisztráció. Második lépés.

Google cégem fiók regisztráció. Második lépés.

Ezután megkérdezi a rendszer, hogy szeretnél-e felvenni olyan fizikai helyet, ahol el lehet téged érni. Erre akkor van szükség, ha fizikai bolt, átvevőpont vagy iroda, ahol a cég ténylegesen üzemel és az ügyfelek fel tudják keresni azt. Ha szolgáltatást nyújtasz vagy nincs fizikai üzleted, akkor választ a „nem” opciót.

Google cégem fiók regisztráció. Harmadik lépés.

Google cégem fiók regisztráció. Harmadik lépés.

Ha a nem-et választottad, akkor meg kell adni, hogy milyen területen vagy elérhető. ha például villanyszerelő vagy és csak Baranya megyében tudsz munkát vállalni, akkor azt válaszd. De, ha az egész ország területén működsz, akkor azt. Fontos, hogy több, egymástól eltérő hely is megadható. Lehet választani megyét vagy várost is, esetleg teljes országokat, ha arra van szükség. 

Ha az igent választottad, vagyis van fizikai üzleted, akkor az alábbi infókat kell megadnod:

Google cégem fiók regisztráció. Fizikai üzlet adatai.

Google cégem fiók regisztráció. Fizikai üzlet adatai.

Ezt követően, attól függően, hogy melyik opciót választottad még néhány egyszerű kérdés tesz fel a rendszer a vállalkozásra vonatkozóan, amikre elég egyértelmű a válasz. Nem lehet elrontani.

Az utolsó lépés a regisztráció előtt a postázási cím megadása. Erre azért van szükség, mert a Google postai úton kb. 2 héten belül egy fizikai levelet fog küldeni, amiben lesz egy 6 számjegyű kód. Ezt a kódot a profil oldalon bepötyögve tudod igazolni, hogy az a hely, amit megadtál valóban a tiéd. Ha ez megvan, akkor a levelet ki lehet dobni, a vállalkozás immár a Google által igazolt. 

Ezt követően még lehetőség van további információk megadására. Ilyenek például: a vállalkozáshoz kapcsolódó egyéb címkék, aminek segítségével próbálják jobban körülhatárolni, hogy pontosan mivel foglalkozol az adott kategórián belül. Továbbá a nyitvatartás, a vállalkozás rövid bemutatása, fotók és logó feltöltése.

Fontos: amíg a vállalkozás nincs igazolva, addig a keresők nem látják a profilon végrehajtott változásokat. Ezért nagyon fontos, hogy figyeld a postát és ha a levél nem érkezik meg 2 héten belül, akkor kérj újat!

A Google cégem profil nézete nemrég átalakult és az alábbi módon jelenik meg. Mint láthatod a teszt cég, amivel a tutorialt készítjük még nem látható nyilvánosan addig, amíg nem igazoljuk vissza. 

Google cégem profil új megjelenése

Google cégem profil új megjelenése

Az első menüpont a vállalkozás adatai. Erre kattintva láthatod a regisztrációkor megadott adatokat, illetve találsz további mezőket is, amiket javaslunk, hogy mindenképp tölt ki, mert ezzel tudod javítani a cég láthatóságát és a több információ miatt a rendszer pontosabban tudja megjeleníteni azt a találatok között. 

Google cégem profil nem jelenik meg, ha ...

Google cégem profil nem jelenik meg, ha ...

A 2. menüpont a vélemények. Ez szintén csak akkor lesz használható, ha a visszaigazolás megtörtént. Ahogy feljebb is írtuk ez nagyon fontos hosszú távon. A sok és pozitív vélemény nagyban hozzájárul a hideg célközönség vásárlókedvének növeléséhez. A kapott véleményekre minden érdemes reagálni valamit. Erre a felület ad is lehetőséget. Ezt a pontot megnyitva a vélemény alatt egy válasz menő látható. Ha reagálsz egy véleményre, arra a vélemény írója email értesítést kap. Erre azonban ő már nem tud válaszolni, csak a már megírt véleményt tudja szerkeszteni, ha akarja. 

Erre akár lehet rendszeres email marketinget is építeni azoknak, akik már vásároltak tőled. Vásárlás után néhány nappali kiküldhetsz nekik egy levelet, amiben megkéred őket, hogy adjanak egy értékelést a cégednek. Ezt elősegítendő létre tudsz hozni egy egyszerű linket, amit bárhova beszúrhatsz és ha valaki rákattint, akkor rögtön a véleményírás fülön találja magát. Így nem kell bonyolult magyarázatot csatolnod hozzá, hogy hol írja meg a véleményt. A saját céged profilján a véleményekre kattintva a jobb felső sarokban tudsz ilyen linket lekérni: „Tegyen szert több véleményre

Saját vélemény link lekérése

Saját vélemény link lekérése

A harmadik menüpont az üzenetek. Az üzenetek engedélyezését a regisztrációkor is be lehet kapcsolni. Mi általában nem használjuk ezt a funkciót, mert csak 1 plusz felület, amit figyelni kéne és Magyarországon az emberek inkább Facebookon vagy Instagramon üzennek az adott cégnek, ha akarnak valamit. Így ezzel most nem foglalkozunk többet. 

A negyedik menüpont a fotók. Ide érdemes bizonyos időközönként friss képeket felölteni a helyről, termékekről. Ezek ugyanúgy megjelennek a cég kártyáján a kereséskor, mint a többi adat. 

Az ötödik menüpont a teljesítmény. Erre kattintva részletes információkat láthatsz a cégprofil teljesítményére vonatkozóan. Be tudod állítani, hogy milyen dátumtartományból mutassa az eseményeket. Láthatod, hogy hányan kerestek rá a cégre, milyen keresőkifejezésekre jelent meg a profil, hányan terveztek útvonalat az üzlethez, hányan indítottak hívást vagy kattintottak a weboldalra. 

A hatodik menüpont a hirdetés, de ezzel most nem foglalkozunk mélyebben, mert nem kapcsolódik szervesen a Google cégem profilhoz. 

A hetedik, nyolcadik és kilencedik menüpont a termékek és szolgáltatások részletezésére, bemutatására, ár feltűntetésére ad lehetőséget, valamint a foglalásnál (étterem, fodrász stb. esetén) megadhatjuk az online foglalós felület közvetlen linkjét. 

A tizedik menüpont a kérdések és válaszok, aminek segítségével a látogatók feltehetnek kérdést a vállalkozásnak vagy „szélesebb közönségnek”. Ez kvázi egyfajta rendhagyó fórumként szolgálna, ha használná valaki. De itthon egyelőre nem talált befogadó közönségre. 

PRO TIPP

A tizenegyedik menüpont pedig a frissítések hozzáadása, ami egyébként a Google cégprofil méltatlanul keveset használt része. Rákattintva a következő lehetőségek közül választhatsz:

Google cégem profil, PRO TIPP!

Google cégem profil, PRO TIPP!

Érdemes ezt a felületet úgy kezelni, mint egy alternatív „social médiát”. Azért idézőjelben, mert habár lehet ide posztolni, de reagálni és kommentelni nincs lehetőség. Akkor mégis miért kell ide posztolni kérdezhetnéd jogosan. A válasz pedig az, hogy azért, mert ezek a „frissítések” megjelennek a cégprofil alján. Így:

Google cégem profil "posztjai"

Google cégem profil "posztjai"

Dátummal együtt. Vagyis a kereső ember látja, hogy aktív a cég. Vagyis működik, így a bizalmi faktora még egy szintet lép és további kattintás vagy keresés nélkül találkozhat olyan számára releváns és érdekes tartalommal, ami meggyőzheti a vásárlásról vagy arról, hogy tovább olvassa a weboldaladat. 

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp