A Meta megszünteti a bolt funkciót az üzleti fiókok esetében


2 perc

A Meta nemrég bejelentette (egészen pontosan április 27-én), hogy Magyarországon (is) megszünteti a bolt funkciót az üzleti Facebook és Instagram oldalnál

Ez a változás véglegesen 2023. augusztus 10-én fog életbe lépni. De legalább jó hír, hogy nem szakaszosan vezetik és nem fordulhat elő, hogy bizonyos fiókoknál előbb eltűnik, míg mások továbbra is tudják használni. 

A Meta a bejelentés szerint azon dolgozik, hogy még zökkenőmentesebb és felhasználóbarátabb vásárlási élményt tudjon nyújtani az AI-al felturbózott eszközök segítségével. Ez azt jelenti, hogy továbbra is a növekedésre helyezik a hangsúlyt és olyan hirdetési eszközöket terveznek bevezetni, amik a mesterséges intelligencia segítségével tovább segítik a vállalkozásokat a növekedésben olyan módon, hogy egy adott felhasználónak a megfelelő hirdetést a megfelelő időben mutatják meg. Vagyis akkor, amikor az AI szerint az adott felhasználó a legjobb „állapotban” van ahhoz, hogy végrehajtsa a kívánt konverziót, olyan hirdetési variációt fog látni (a kreatív tartalmak és szövegek megfelelő kombinációjából), ami ezt a cselekvést a legnagyobb valószínűséggel előidézi. Arra nem térnek ki, hogy ez a nemrég bevezetett Advantage+ opció-e vagy valami újdongás van készülőben. 

Az US régióban csak akkor lesz elérhető a bolt funkció, ha a tulajdonos úgy állította be azt, hogy a vásárlási folyamat végig vihető a Facebook vagy az Instagram felületén belül. 

Sajnos ezt a funkciót Magyarországon a mai napig sem tették elérhetővé. 

A bejelentés külön tárgyalja Ausztrália, Brazília, Kanada, Dánia, Franciaország, Németország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Mexikó, Hollandia, Norvégia, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Svájc, Tajvan, Thaiföld, az Egyesült Királyság és Ukrajna helyzetét, ahol továbbra is elérhető lesz a bolt funkció úgy is, hogy a vásárlási folyamat befejezése egy külső hivatkozáson történik. 

Ahogy a Meta fogalmaz, a „világ többi részén” vagy köztük Magyarországon is 2023. augusztus 10-től. Ettől a dátumtól egyik üzleti Facebook és Instagram oldal sem fogja tudni használni a bolt funkciót. Vagyis teljesen megszűnik. 

Ez azt is jelenti, hogy nem lehet majd a termékeket taggelni a posztokban, reel-ekben és sztorikban sem. Továbbá nem lehet majd létrehozni az ezeken a szabályokon alapulú hasonmás célközönséget sem. 

Az Instagramon az olyan hirdetések, amiben termék van megjelölve továbbra is használhatóak lesznek. Ez a rész sajnos nincs kifejtve bővebben és nem szól arról, hogy mi lesz ezekkel a hirdetésekkel a Facebook-on.

Illetve az új dátum az új oldalélmények globális bevezetésére: 2023. június 5. Amelyik üzleti Facebook oldal eddig a napig nem állt át az új oldalélményre, azok most automatikusan át lesznek kapcsolva arra. 

Forrás

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp