Mikor posztolj a közösségi médiára?
6 percMikor érdemes a vállalkozásoknak posztolni a közösségi médiára 2024-ben? Ezek a legaktívabb időpontok.
2 perc
A Meta nemrég bejelentette (egészen pontosan április 27-én), hogy Magyarországon (is) megszünteti a bolt funkciót az üzleti Facebook és Instagram oldalnál.
Ez a változás véglegesen 2023. augusztus 10-én fog életbe lépni. De legalább jó hír, hogy nem szakaszosan vezetik és nem fordulhat elő, hogy bizonyos fiókoknál előbb eltűnik, míg mások továbbra is tudják használni.
A Meta a bejelentés szerint azon dolgozik, hogy még zökkenőmentesebb és felhasználóbarátabb vásárlási élményt tudjon nyújtani az AI-al felturbózott eszközök segítségével. Ez azt jelenti, hogy továbbra is a növekedésre helyezik a hangsúlyt és olyan hirdetési eszközöket terveznek bevezetni, amik a mesterséges intelligencia segítségével tovább segítik a vállalkozásokat a növekedésben olyan módon, hogy egy adott felhasználónak a megfelelő hirdetést a megfelelő időben mutatják meg. Vagyis akkor, amikor az AI szerint az adott felhasználó a legjobb „állapotban” van ahhoz, hogy végrehajtsa a kívánt konverziót, olyan hirdetési variációt fog látni (a kreatív tartalmak és szövegek megfelelő kombinációjából), ami ezt a cselekvést a legnagyobb valószínűséggel előidézi. Arra nem térnek ki, hogy ez a nemrég bevezetett Advantage+ opció-e vagy valami újdongás van készülőben.
Az US régióban csak akkor lesz elérhető a bolt funkció, ha a tulajdonos úgy állította be azt, hogy a vásárlási folyamat végig vihető a Facebook vagy az Instagram felületén belül.
Sajnos ezt a funkciót Magyarországon a mai napig sem tették elérhetővé.
A bejelentés külön tárgyalja Ausztrália, Brazília, Kanada, Dánia, Franciaország, Németország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Mexikó, Hollandia, Norvégia, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Svájc, Tajvan, Thaiföld, az Egyesült Királyság és Ukrajna helyzetét, ahol továbbra is elérhető lesz a bolt funkció úgy is, hogy a vásárlási folyamat befejezése egy külső hivatkozáson történik.
Ahogy a Meta fogalmaz, a „világ többi részén” vagy köztük Magyarországon is 2023. augusztus 10-től. Ettől a dátumtól egyik üzleti Facebook és Instagram oldal sem fogja tudni használni a bolt funkciót. Vagyis teljesen megszűnik.
Ez azt is jelenti, hogy nem lehet majd a termékeket taggelni a posztokban, reel-ekben és sztorikban sem. Továbbá nem lehet majd létrehozni az ezeken a szabályokon alapulú hasonmás célközönséget sem.
Az Instagramon az olyan hirdetések, amiben termék van megjelölve továbbra is használhatóak lesznek. Ez a rész sajnos nincs kifejtve bővebben és nem szól arról, hogy mi lesz ezekkel a hirdetésekkel a Facebook-on.
Illetve az új dátum az új oldalélmények globális bevezetésére: 2023. június 5. Amelyik üzleti Facebook oldal eddig a napig nem állt át az új oldalélményre, azok most automatikusan át lesznek kapcsolva arra.