Fizess TikTok videóval! – Pizza Hut esettanulmány
9 percA Pizza Hut egyedi kampányán keresztül bemutatjuk miért fontos ötvözni a kreativitást az átgondolt kommunikációs stratégiával.
3 perc
Miért nem szabad hagyni, hogy “elveszítsük” azokat, akik már valamilyen módon kapcsolatba léptek valamelyik hirdetésünkkel, weboldalunkkal és/vagy vásároltak már tőlünk?!
Azért, mert egy új vásárlót 6-10x többe kerül és tovább tart meggyőzni arról, hogy megbízható a cég, jó a termék és tőlünk vásároljon, mint azt, akit már egyszer rávettünk arra, hogy igénybe vegye valamilyen szolgáltatásunkat vagy termékünket.
Aki már vásárolt tőled, annak van egy alapvető bizalma a vállalkozás és a termék iránt. Ha mindent jól csináltál és a vevő első élményét, ami a cégeddel kapcsolatos, nem rontottad el, ezáltal a vásárlónak pozitív tapasztalata volt, akkor jó esélyed van arra, hogy visszatérő vevőt csinálj belőle. Ehhez három dolog kell.
Az első pont csak rajtad múlik. Illetve amennyiben a vásárló kapcsolatba kerül velük, akkor az alkalmazottakon is természetesen.
A második pont szintén a Te döntésed. Árulsz-e olyan terméket, amit rendszeres időközönként meg tudnak vásárolni?! Rendszeresen vásárolhatnak azért, mert fogyóeszközt árulsz, mert időről-időre fejleszted a terméket, mert új kollekciókkal rukkolsz elő vagy mert egyéb kiegészítőket kínálsz a fő termékhez.
Rossz hír, de a harmadik pont is rajtad múlik. Neked kell gondoskodnod arról, hogy valamilyen formában elkérd a vevőid elérhetőségét. Erre online és offline egyaránt megvan a lehetőséged.
De miért is drágább új vevőket szerezni? Gondolj csak bele hány érv, hány hirdetés, mennyi idő kellett ahhoz, hogy új vásárlókat szerezz. Ennek az időnek és hirdetésre elköltött összegnek körülbelül a 70-80%-át megspórolhatod, ha olyan emberekhez jutsz el újra, akik már hagytak nálad pénzt. Persze őket is csak akkor fogod tudni visszacsalogatni, ha jó terméket/szolgáltatást adtál nekik, de átugorhatod azokat a lépcsőket, amikor még csak ismerkedik a cégeddel, amikor még nem tudja, hogy jó vagy-e abban, amit csinálsz, amikor még nincs bizalma feléd.
Tény: a webshopok forgalmának 35-40%-át a visszatérő vásárlók adják, akik az összlátogatók csupán 8%-át teszik ki! Mit jelent ez? Azt, hogy a visszatérő vásárlók sokkal több pénzt költenek el egy-egy vásárlás alkalmával, mint azok, akik először vásárolnak nálad. Érdekes, igaz?!
Ezért fontos tehát az, hogy újra tudjunk hirdetni azoknak, akik már vásároltak tőlünk vagy érdeklődnek a termékünk iránt. Nekik sokkal könnyebb és olcsóbb lesz eladni ugyan azt, vagy akár másik terméket is. Ahhoz, hogy kapcsolatba léphess velük, miután egyszer vásároltak, szükséged lesz valamilyen elérhetőségükre. Lehet ez e-mail cím, telefonszám, postacím. Ha ezen adatok megszerzésére nincs lehetőséged, akkor a weboldaladra telepített tracking kódok segítségével létrehozhatsz különböző célközönségeket és szisztematikusan újra hirdetsz nekik különböző platformokon.
A remarketingnek több formája is van, ilyen például az e-mail marketing, SMS marketing, Google Ads és Facebook hirdetések.
De akár jól megtervezett landing oldalakkal is növelhetjük a remarketing hatékonyságát.