Fizess TikTok videóval! – Pizza Hut esettanulmány
9 percA Pizza Hut egyedi kampányán keresztül bemutatjuk miért fontos ötvözni a kreativitást az átgondolt kommunikációs stratégiával.
6 perc
A vállalkozói lét nem egyszerű. Ha ezt a cikket olvasod, ezt valószínűleg nem is kell bemutatnunk neked. A kompetitív szféra és az állandó változások a fogyasztói igények, trendek és piac állapotában mind komoly kihívásokat állítanak a kis-, és középvállalkozók elé.
Ilyen alapfeltételek mellett egy dolgot nem engedhetsz meg magadnak: hogy fejjel rohanj a falnak. Hisz, ha a piacod, az iparágad, sőt igazából az egész világ egy kiszámíthatatlan, viharos tenger, akkor elengedhetetlen, hogy a vállalkozásod kis hajóján megfelelően álljanak a vitorlák, ismerd az iránytűt és valaki bizony álljon annál a kormánykeréknél. Tudatos terv, megalapozott stratégia. Ezek nélkül nem fogod megtalálni a kincset. 😉
Míg a nagyvállalatok profi marketing csapatokra és átgondolt stratégiákra tudnak támaszkodni, sok KKV sajnos nem fordít elegendő figyelmet a marketingre. Ennek eredményeként elmaradnak a lehetőségektől, melyek elősegítenék a növekedést és céljaik elérését.
A „The Marketing Centre” és a „Constant Contact” 2024-es jelentései alapján szeretnénk mutatni néhány érdekes adatot, hogy jobban érzékeltessük a KKV-k marketing kihívásait. Érdemes megjegyezni, hogy ezek az adatok Ausztráliában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, és az USA-ban készült felmérésekből származnak, azonban hazai viszonylatban is tanulságos tendenciákra mutatnak.
• A kis vállalkozások 73%-a bizonytalan abban, hogy a jelenlegi marketing stratégiájuk hozzájárul-e céljaik eléréséhez.
• A vállalkozások 67%-nak nincs marketing akcióterve, felüknek általános üzleti terve sincs.
• A tulajdonosok 56%-a kevesebb, mint egy órát szán a marketing tevékenységekre naponta.
• A vállalkozások 28%-a azt nyilatkozta, hogy nem teremtenek elég leadet, hogy elérjék növekedési céljaikat.
• A vállalkozások 40%-nak van ügyfélkapcsolat menedzsmenti rendszere
• A vállalkozások pusztán 27%-a tűz ki egyértelmű célokat, amikor marketing szolgáltatásokat vesz igénybe.
• A válaszadók 25%-a érzi úgy, hogy jól meghatározott rendszerük van a marketing tevékenységeik teljesítményének mérésére.
Ezekből a számokból jó kivehető, hogy (és bocsi a nyers kifejezésért, de) a kis-, és középvállalkozások nagy részének fogalma sincs, hogy mit kéne csinálnia marketing címszó alatt. Véletlenszerű marketing akciókkal próbálkoznak, de ezeknek megalapozott háttere nincsen, így ezek a próbálkozások felületesek maradnak és rövid távon se hoznak eredményt. Látszólag körülbelül a vállalkozások harmada rendelkezik marketing tervvel és végez rendszeres marketing tevékenységeket. Te közéjük tartozol?
A stabil lábakon álló marketing stratégia és kidolgozott akciótervek hiánya hátrányos lehet a vállalkozásodra. Tudjuk, hogy a KKV-k számára sokszor érzékeny pont a marketing. Egy 2017-es felmérés során számos olyan akadályt soroltak fel a válaszadók, mint:
• Nincs meg a megfelelő marketing szakértelem
• A marketing csapat 0/limitált büdzsével dolgozik
• A vállalat nem tulajdonít nagy fontosságot a marketing csapatnak
Sokszor felmerül az időigényesség problémája is a vállalkozók között. A marketing tevékenységek nem élveznek akkut prioritást, így ezekre egyszerűen már nem marad idő.
Most viszont úgy érezzük ki kell mondanunk a fájdalmas igazságot: A versenytársaidnak megvan vagy meglesz a marketing szakértelme, akár házon belül, akár ügynökség segítségével; rá fogják szánni a szükséges erőforrásokat; helyén kezelik és értékként tekintenek a marketing tevékenységekre; és rá fogják szánni a szükséges időt a marketing folyamatokra.
Amikor ez megtörténik, akkor alul maradsz a versenyben. Ezt ne várd meg és ne szalaszd el a lehetőségeket! Kezdj kicsiben, de konzisztensen. Ezelőtt azonban tűzz ki specifikus, mérhető, elérhető, releváns és időhöz kötött célokat, majd ezek eléréséhez dolgozz ki egy stratégiát, végül pedig tervezd meg a kisebb taktikai lépéseket.
A félkész, hiányos, nem létező marketing stratégia vagy a gondolkodás nélküli véletlenszerű marketing próbálkozások problémákhoz vezethetnek vállalatodnál. Az inkonzisztens tartalmak és márkaépítési kísérletek az ellenkezőjét érhetik el annak, amit szeretnél, hisz ha az értékeid, üzeneteid, vizuális tartalmaid, kommunikációd nem következetes, akkor ezek nem fognak maradandó nyomot hagyni az érdeklődőkben.
Ahogy írtuk, először az alapokat kell lefektetned. Milyen értékeket képviselsz, milyen kommunikációs stílus illik a márkádhoz, mi jellemzi a vizuális megjelenést, milyen üzeneteket akarsz közvetíteni, stb. Erre épülnek rá lépésről lépésre az elemek, amikből végül a látható online és fizikai marketing elemek születnek. Ha ezek nincsenek meg, a munkád kevésbé lesz hatékony és összeszedett, ezzel pedig az erősforrásaid se használod effektíven, legyen szó időről, pénzről, papírról, szakértelemről.
Ha nem tudatosak az alapozó tevékenységek, akkor a teljesítmény mérése se lesz megfelelően megvalósítható. A jobb teljesítményhez, általános fejlődéshez és a forrásaid hatékony felhasználásához fontos optimalizálni a marketing folyamatokat, azokat pedig csak úgy lehet, ha rendszeres és tudatos méréseket folytatsz.
A Constant Contact felmérése alapján az alábbi területeken szorulnak leginkább segítségre a vállalkozások:
• Közösségi média marketing - 54%
• Email marketing - 19%
• Kontakt menedzsment - 13%
Ezek az adatok nem olyan meglepőek, különös tekintettel a közösségi média tartalmak gyártására és kezelésére, hisz ez ma már szinte teljességében elengedhetetlen a KKV-k számára.
A felmérés alapján a fő kihívások, melyekkel a vállalatok szemben találják magukat, a következők:
• Új ügyfelek szerzése - 60%
• Felmérni mi működik/teljesítmény mérése - 33%
• Erőforrások hiánya (idő, pénz, szaktudás) - 32%
• Ügyfelek megtartása - 31%
• Stratégia és tervek kialakítása - 25%
• A megfelelő üzenetek közvetítése - 25%
• Több platform és eszköz használata - 24%
• Motiváció - 19%
Ha úgy érzed, hogy az online marketing stratégiád jelenleg nem tart még ott, ahol szeretnéd, mi segítünk benne, hogy időt, energiát és pénzt takaríthass meg. Teljes iránymutatást és ezzel együtt kivitelezést is vállalunk a céljaidat támogató digitális megoldásokhoz. Legyen a cégnek akármilyen szinten az online jelenléte, irányt mutatunk a minőségi láthatóság felé.
Kérj ajánlatot és legfeljebb 1 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot, hogy minél hamarabb munkához láthassunk.