Ezt a 7 hibát ne kövesd el a weboldaladnál!


8 perc

Csapatunk több, mint 7 éves tapasztalattal rendelkezik a weboldalak, webshopok fejlesztése területén. Az évek során sok mindent láttunk és tapasztaltunk már; jót, rosszat és csúfot is.

A megfelelő online jelenlét elengedhetetlen eleme egy jól összerakott és optimalizált weboldal, ami egyszerre tükrözi a márkád identitását és a megbízhatóságot is. Korábbi cikkeinkben már osztottunk meg veletek tippeket a sikeres webshop indításhoz, ebben a bejegyzésben azonban máshonnan közelítjük meg ezt a kérdéskört.

Szeretnénk megosztani veletek megosztani néhány gyakori hibát, amikkel találkozni szoktunk a webfejlesztési folyamat során. A valóban jól funkcionáló és sikeres weboldal elkészítéséhet meghatározó ezeket a szempontokat előzetesen megfelelően kezelni, de a már éles weboldalaknál is korrigálni lehet a hiányosságokat. Sokszor érdemes inkább szakértőkre bízni a fejlesztési folyamatokat, hogy ne utólag kelljen többszörös áron javításokat, foltozásokat eszközölni.

Nézzünk tehát 7 hibát, amit ne kövess el a weboldalad készítése során.

Nem ismered eléggé a piacod és a célközönséged

Gyakori hiba, nem csak a webfejlesztés kapcsán, de a marketing stratégiát illetően általánosságban is, így nem győzzük eleget hangsúlyozni a fontosságát. A piac, illetve a célközönség megfelelő ismerete lényegében a vállalkozásod minden folyamatára kihat. Mielőtt belevágsz az eCommerce gyakorlati folyamataiba, végezz piackutatást, ismerd meg a vásárlói trendeket és igényeket, azonosítsd be a versenytársakat, elemezd a konkurens vállalatok közt megfigyelhető pozitív és negatív trendeket.

Ahhoz, hogy el tudj adni valamit, ismerned kell azt a niche célközönséget, akiknek el szeretnéd adni. Egészen magától értetődő, nem? Az integrált marketingkommunikációdnak a weboldalad, annak dizájnja, szövegezése, stílusa is mind a része. A kutatásoddal igyekezz jól megalapozni a marketing kommunikációdat és ezt weboldalad is tükrözze.

Felhasználói élmény (hiánya)

A user experience, tehát a felhasználói élmény, sok mindenből tevődik össze. A dizájn, a navigáció könnyedsége, az elérhető információk, képek, azok elhelyezése, struktúrája, a weboldal sebessége, a check-out egyszerűsége, és még sok minden más együttese adja ki azt az „élményt”, amit egy látogató a weboldaladon megtapasztal. Minél több a „luk” és hiba ezeken a területeken, úgy esel el annál több érdeklődőtől, amit nem engedhetsz meg magadnak.

Létfontosságú, hogy minden tartalmi és funkcionális elem a könnyű, akadálymentes navigációt szolgálja és a megfelelő minőségű és mennyiségű információt nyújtsa a megfelelő helyen, hogy egész biztosan pozitív benyomást hagyjon a potenciális vásárlóban.

Túl gyakran találkozunk egy óriási hibával: A weboldal nincs optimalizálva mobilokra. Szerintünk a mai világban alapfeltétel, hogy egy weboldalnak legyen mobilbarát felülete, ugyanis a látogatók több, mint a fele, egyes esetben akár 70-90%-a mobilról böngészik és vásárol.

Nem jó a landing page

A landing page az az oldal, ahova az érdeklődőt irányítod (avagy irányítanod kellene), egy CTA (Call to action) vagy link segítségével. Ezen az oldalon semmi fölösleges, figyelemelterelő menü, szöveg sincs, ugyanis egyetlen célt szolgál: valamilyen fajta konverziót (ez lehet vásárlás, hírlevél feliratkozás, űrlap kitöltés, stb.).

Többféle hibával is szoktunk találkozni ezen a területen. Az első az, hogy a specifikus céllal elindított hirdetésekből, posztokból, levelekből a weboldalra vagy annak alpontjára irányítják az érdeklődőket. Ezzel az a gond, hogy a korábban leírt egyedüli cél elérését nehezítjük meg, ugyanis a weboldalon könnyen „elveszik”, elkalandozik az érdeklődő, míg a landing page-en „be van zárva” azokkal a releváns és aktuális információkkal, amik a célt szolgálják.

Másik gyakori hiba a landing page nem megfelelő felépítése. Nem elég fogós szövegezés, gyenge ajánlat, a struktúra nem követi a sales funnel elveit, hiányzik a CTA, stb. Fontos, hogy az itt lévő tartalom jó, tömör és könnyen fogyasztható legyen.

Rossz webshop motor

Minden weboldal/webshop szíve-lelke a motor, amin fut. Ezek a szoftverek biztosítják a technikai hátterét az oldalaknak. A különböző platformok között lehetnek kisebb vagy nagyobb technikai és esztétikai különbségek. A megfelelő motor kiválasztása az első technikai lépések közé tartozik és így egy korai hibalehetőséget is elétek állít, ugyanis ennek a választásnak, akár jó, akár rossz, hosszú távú hatása és következményei lesznek. Nem érdemes ecc-pecc-kimehetsz alapon döntést hozni, vagy a szomszédod öccsének a 25 ezer forintos ajánlatára lecsapni, mert könnyen lehet, hogy hosszútávon, egy összetákolt oldalnál, komoly plusz költségekkel fogod szembe találni magad változtatások, bővítés, optimalizálás, stb esetén.

A webshop motor kiválasztása egy szakmailag megalapozott döntés kell, hogy legyen!

SSL tanúsítvány hiánya

Egy webshop tulajdonosaként a te felelőséged, hogy a vásárlóid biztonságban tudhassák az adataikat. Még továbbra is találkozni lehet olyan oldalakkal, akár webshopokkal is, ahol úgy érezhetjük, hogy nem feltétlen biztonságos a vásárlás és akkor mehet a zsákba macska. A te oldalad ne kövesse ezt a példát! Az SSL tanúsítványok pont ezt a célt szolgálják. Így ha a webhelyeden regisztrálni kell vagy bankkártyás fizetés történik, akkor az adatok biztonságosan, titkosított formában továbbítódnak és megelőzheted az adatlopást. Hivatalosan egyébként kötelező is, de ne aggódj, évi 5-10 ezer forintos költségről van csak szó, azonban a vásárlók számára ez a biztosítás sokkal értékesebb.

Nincsenek vélemények

Bár ez egyre kevesebbszer fordul elő a webshopoknál, de még mindig megfigyelhető, hogy egyes oldalakon nincsenek vásárlói vélemények, és nincsenek is ösztönözve a vásárlók az értékelésre. Sok érdeklődő azonban nagy fontosságot tulajdonít ezeknek a véleményeknek. Akármilyen jó a terméked, szolgáltatásod, az, hogy te ezt elmondod róla, bár fontos, de csak egy bizonyos szintig juttat el, hisz a vásárlók úgy vannak vele, hogy úgyis hazabeszélsz. Azonban, ha más, hozzájuk hasonló, „átlag emberektől” hallanak pozitív visszajelzést, az már egy erős bizalmi faktor. Több kutatás alátámasztja, hogy a mások által írt vélemények meggyőző ereje sokkal nagyobb, mint a cég saját marketing szövegei.

Tehát egyrészt nagyon ajánlott a felületedbe beépíteni ezt a lehetőséget, másrészt pedig minden adandó lehetőséggel ösztönözni kell a vásárlókat, hogy értékeljék az adott terméket, írják le tapasztalataikat. Ebben segíthet például az email automatizáció, ami néhány héttel a vásárlást követően dob egy levelet a vásárlónak. 

Nem használsz méréseket

Sokszor fordul elő, hogy bár van a vállalkozóknak egy jól működő weboldala, webshopja, de a bevétel-költség követésen kívül nem végeznek semmilyen lényeges analitikai folyamatokat. Már többször hangoztattuk, hogy ha a mérések nincsenek megfelelően konfigurálva, akkor az egész online marketing és minden további lépés és stratégia alkotás egyenlő a sötétben való tapogatózással. A költségoptimalizálás és a növekedés elengedetlen eleme, hogy tudjad, hogy tudsz javítani a sales funnel adott részein. Az analitika segít rávilágítani a hiányosságokra, valamint a problémás területekre. Ne becsüld alá az adatelemzés fontosságát és potenciális hatásait! Ha nem vagy biztos, hogy mit és hogyan kéne vizsgálnod, akkor azzal teszel a legtöbbet a vállalkozásodért, ha szakemberek segítségét kéred.


Az, hogy milyen weboldalra van szükséged, rengeteg mindentől függ. Egy alapvető funkciókkal rendelkező és viszonylag esztétikus weboldalt fellőni a netre egy kivitelezhető feladat. Azonban ha nagyobb elképzeléseid vannak, és szeretnéd komolyan kezelni a vállalkozásod marketing erőfeszítéseit, akkor a webfejlesztést és a weboldal üzemeltetést is más szemszögből kell vizsgálnod. Ne rettentsenek el a felsorolt hibalehetőségek, sőt inkább tanulj mások hibaiból és fuss neki tudatosan a weboldalad elkészítésének.

Ha úgy érzed, hogy megalapozott szakmai támogatásra van szükséged ezen a téren, mi szívesen segítünk neked weboldalad megtervezésében és kivitelezésében! Kérj ajánlatot és 1 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp