Vizsgálat indul a Temu és a Shein ellen
2 perc2024 júniusában az Európai Bizottság beszámolót kért a két kínai kereskedőtől, az jogszabályi átláthatóság érdekében.
4 perc
Már nyáron is rebesgették, hogy Csehország és Szlovákia után Magyarországon is elindul a lengyel piactér oldal, ez azonban most már nem csak pletyka: októberben itthon is elstartolt az Allegro.
A lengyel Allegro több, mint két évtizedes múlttal rendelkezik, azonban nemzetközi terjeszkedését csak az elmúlt években kezdte meg. Mára azonban a régió legnagyobb kereskedőjének mondhatjuk, sokan „Kelet-Európa Amazonjaként” hivatkoznak rá.
A 4 országban több, mint százezer kereskedő partnerrel működnek együtt, 150 milliónál is több elérhető terméket árusítanak. Elmondásuk alapján mindezt a legjobb árakon, biztonságosan, védett tranzakciókkal. Hatalmas kínálat, egészen szerteágazó kategóriákban, elektronikai cikkektől kezdve, divatárun keresztül, egészen az otthoni és kerti árucikkekig.
Laptop? Check
Vas üllő? Check
Fémdetektor? Check
Szinte bármit meg lehet találni.
Az Allegro Smart! előfizetéses szolgáltatáson keresztül még ingyenes szállítást is kínálnak meghatározott árú rendelések felett, akár házhozszállítással is. Egyébként átvételi pontokat és csomagautomatákat is igénybe lehet venni rendeléskor.
Kereskedőként jogosan gondolhatod azt, hogy a Temu okozta zavar után egy újabb csapás érkezett a hazai vállalkozásokra.
Korábban írtunk arról, hogy hazai kiskereskedőként milyen eszközök állnak rendelkezésedre a Temu elleni védekezésben, az Allegro azonban más jellegű kihívásnak (vagy lehetőségnek) ígérkezik. Bár még hónapokba, akár néhány évbe is telhet, mire igazán sikerül az oldalnak belesimulnia és teret nyernie a hazai piacon, ez várhatóan be fog következni. Míg a Temu a rendkívül alacsony árakkal vált vonzóvá (ami alacsony minőséggel is jár általában), az Allegro egy általánosabb, széleskörű ajánlatot kínál, ami vonzó lehet az átlagos vásárló számára.
Hosszabb távon 2 alternatíva látszik kirajzolódni a hazai e-kereskedők számára
1) Boldogulnak tovább, ahogy eddig is, vállalva ezzel a potenciális versenyt az új versenytárssal
2) Élnek az Allegro kínálta lehetőségekkel és ők is értékesíteni kezdenek a piactéren keresztül
Nehéz lenne ilyen korán megmondani, hogy melyik opció az ideálisabb, hisz ez nagyban függ vállalkozásod stratégiájától, profiljától is.
Szóval ha kereskedő vagy, még nem kell fejvesztve rohannod vagy pánikba esned. Néhány dologra azonban nem árt felkészülnöd.
A Temu kapcsán is írtuk, hogy nem véletlenszerű próbálkozásokban kell megoldást keresni, hanem stratégiai szinten kell elgondolkodnod a vállalkozásod lepéseiről. A célközönséged ismerete, valamint a kínálatod „egyedi értékesítési tulajdonságainak” (USP = Unique Selling Proposition) egyértelmű meghatározása kulcsfontosságú lehet. Tehát tudnod kell, hogy kinek adsz el, ők mit és miért keresnek, és hogy a te terméked/szolgáltatásod mitől más, különlegesebb, jobb, mint a versenytársaké.
A Temu hatékony terjeszkedésében szerepet játszott az agresszív hirdetési stratégia és az eszméletlen hirdetési költségvetés. Ha az Allegro, bár szolidabban, de hasonló stratégiát akar majd követni, akkor a PPC hirdetések területén is változásra lehet számítani. Egyrészt magasabb marketing ráfordításokra lehet szükség, ugyanis növekedhet az eredményes hirdetések költsége, másrészt pedig még fontosabbá válik a szakmailag megalapozott hirdetések készítése a USP mentén: PPC beállítások, grafikák, copywriting, mérések, analitika.
Persze egy kkv nem igazán tudja felvenni a versenyt egy multi céggel marketing költségvetés terén. Ezért fontos más digitális marketing eszközökkel is élni: törekedni kell az integrált marketingkommunikációra. Ez nem más, mint az, hogy más-más eszközökkel, különböző csatornákon ugyanazokat az üzeneteket, értékeket közvetíted a márkádról koherens módon.
Remek ötlet lehet a direktebb csatornákon elgondolkozni, mint az email marketing, de fontos szerepe lehet az aktív online jelenlétnek, mind a weblapodon, mind közösségi felületeiden.
Az eddiginél is fontosabb lehet szemmel tartani az e-kereskedelmi piac trendjeit és változásait, ha gondoskodni szeretnél vállalkozásod hosszútávú stabilitásáról. Nehéz egyszerre gondoskodni a márkád szakmai hátteréről, a mindennapi folyamatok kézbentartásáról és az elhanyagolhatatlan marketingtevékenységekről is.
Ha segítségre szorulsz weblapod fejlesztésében, az email marketingben, online hirdetéseidben vagy a közösségi média felületeid kezelésében, keress minket bizalommal. Kérj ajánlatot most és mi 1 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot.