Miért fontosak a vásárlói visszajelzések?


6 perc

Mitől lesz egy vállalkozás hiteles?

Természetesen attól, hogy termékei, szolgáltatásai jó minőségűek és kielégítik az ügyfelek igényeit. De honnan tudjuk mi - mezei vásárlók -, hogy ez így van-e, ha először találkozunk ezzel a céggel, és se nekünk, se közvetlen környezetünknek nincs személyes tapasztalata?

Az első érintkezési pontot követően (ami lehet bármilyen online hirdetés, egy plakát, stb.), valószínűleg megnézzük a cég honlapját, hogy ők hogyan mutatják be magukat és a szolgáltatásaikat. Ez azonban sokszor nem elég, hogy meggyőzzenek minket, hisz tudjuk, hogy mindenki tud jó fotókat lőni, szépeket írni és természetesen a saját termékéről, szolgáltatásáról nem fog rosszat mondani.

Itt jönnek képbe a vásárlói visszajelzések, amik ma már elengedhetetlenek szinte minden cég, különösen a kis-, és középvállalkozások számára. Egy vállalkozás saját marketing tevékenysége, a közösségi kommunikációja, vizuális megjelenése mind nagy fontossággal bír, de ez mind nem elég. Ezek el tudnak juttatni odáig, hogy egy potenciális vásárló megnézze a weboldalad, esetleg megfontolja a vásárlást. A vásárlói visszajelzések azonban egy valódi, természetes, hiteles képet tudnak nyújtani vállalkozásodról, más, hozzájuk hasonló emberektől. Ha az érdeklődő azt látja, hogy kevés vagy semennyi értékelés nincs, vagy ha van is, az negatív, akkor valószínűleg nem fogja bevállalni a zsákbamacskát.

Tehát érdemes nagy jelentőséget tulajdonítanod annak, hogy minél több, minél jobb visszajelzés legyen elérhető a vállalkozásodról. Egy az Egyesült Királyságban készített felmérés alapján, a britek 46%-a nem venne terméket/szolgáltatást, olyan cégtől, ahol a visszajelzések rossz minőségről írnak. 72%-uk rossz tapasztalat esetén hagy is negatív visszajelzést, de több, mint 80%-uk azt nyilatkozta, hogy hagyna pozitív visszajelzést, ha meg volt elégedve a termék minőségével és az ügyfélszolgálattal. Feltételezhetjük, hogy ezek a tendenciák többé-kevésbé általánosságban is igazak.

Nézzük meg, hogy miért lehet előnyös a vállalkozásodnak a vásárlói vélemények publikálása:

Hitelesség, bizalom

Visszajelzést senkinek sem kötelező hagyni, tehát ha valaki mégis ír véleményt, annak oka van, akár jó, akár rossz, és ezt az érdeklődők is tudják. A vásárlók véleménye egy hiteles visszajelzés arról, hogy milyen a céged, a termékeid, szolgáltatásaid. Ez jó támpontot biztosít az érdeklődőknek arról, hogy megbízható vagy és hogy valóban betartod azt, amit ígérsz.

Egyes tanulmányok szerint az emberek közel 90%-a annyira bízik az online visszajelzésekben, mint a személyes ajánlásokban. Ezt a hasznodra kell fordítanod!

Fejlődés

A negatív visszajelzés nem feltétlen rossz visszajelzés, ha konstruktív a szemléleted. Az emberek panaszai, negatív tapasztalatai segítenek neked, hogy be tudd azonosítani azokat a területeket, ahol javítani tudod a szolgáltatásaidat. Élj ezzel a lehetőséggel és reflektálj az ilyen visszajelzésekre, hisz ezzel is megmutatod vállalkozásod emberi oldalát és hogy aktívan dolgozol azon, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsd a vásárlóidnak. Nem baj, ha elismered a hibáid. Mutasd meg, hogy hajlandó vagy változtatni rajtuk.

Ne söpörd a szőnyeg alá a negatív visszajelzéseket, ezt ugyanis könnyen észreveszik az érdeklődök, és ez hitelesség helyett ismét bizalmatlanságot gerjeszt.

Vevőhűség

A vásárlók nagyra értékelik a személyes kontaktust. A visszajelzésekre való személyes reflexiód sok pozitív üzenetet közvetít a vásárlóid felé: nem csak egy márka/cég vagy, hanem egy valódi hús-vér ember; fontos számodra a vásárlóid tapasztalata; értékeled a visszajelzéseket; aktív vagy; stb. Ez persze akkor működik a legjobban, ha önazonosan, őszintén és természetesen jön.

A vállalkozástól érkező személyes visszajelzés azt mutatja a vásárlónak, hogy Ő fontos neked, számít a véleménye, és ez az érzés a bizalmát és a márkahűségét is növeli, ami rendszeres rendelésekhez vezethet.

Tűnj ki!

Akármilyen iparágban tevékenykedsz, valószínű, hogy vannak versenytársaid. Sokszor említettük, hogy böngészés alatt az érdeklődők a másodperc tört része alatt hozhatnak döntéseket. A közösségi média korában gyorsan és effektíven szűrik ki a számukra érdektelen információt. Ha sok visszajelzésed van, azzal könnyen kitűnhetsz az egyéb elérhető alternatívák és versenytársak közül.

És itt nem is feltétlen arról van szó, hogy a te értékeléseidnek kell a legjobbaknak lennie és csak 5 csillagos visszajelzésed lehet. Szerinted melyik a biztosabb: 5 csillag 10 értékelésből vagy 4,8 csillag 100-ból?

SEO

Ha a felhasználók nagyobb aktivitást mutatnak a weboldaladon, az feltűnik a keresőmotornak is. Minden visszajelzés, értékelés, vélemény, amit írnak Google-ön, a weboldaladon, Tripadvisoron, segít előre repíteni az oldalad a keresési találatok között, hisz relevánsabbnak tűnsz. Ez különösen fontos a kis-, és középvállalkozások számára, akik jelentős költségvetés hiányában, nagyban rászorulnak az organikus elérésre.


A vásárlók visszajelzései, valamint az, hogy ezeket hogy kezeled, hatással lehetnek későbbi vásárlói döntésekre. Az első és legfontosabb dolog ahhoz, hogy pozitív visszajelzéseket kapj, az az, hogy a lehető legjobb minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújtod a vásárlóidnak, és betartod az ígéreteidet. Minden online felületeden legyen elérhető és könnyen navigálható a visszajelzés funkció. Ösztönözd és értékeld a visszajelzéseket, és akár közösségi média tartalomként is forgasd vissza.

Ha segítségre szorulsz vállalkozásod online jelenlétének megfelelő kezelésében, kérj ajánlatot tőlünk és segítünk kiépíteni a megfelelő stratégiát és akciótervet, hogy elérd a kitűzött céljaid!

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp