Fontos teendő, ha hirdetsz Facebook-on vagy Instagramon


2 perc

2023. június 5-től meg lehet majd adni azt a személyt vagy céget, szervezetet, aki -a Meta megfogalmazása szerint- „hasznosul” a hirdetésekből. Ez magyarra lefordítva azt jelenti, hogy annak a személynek vagy cégnek a nevét, adatait, akit a hirdetések képviselnek. Ez fogják úgy hívni, hogy a „kedvezményezett”.

Amennyiben pedig a hirdetésekért fizető személy vagy cég eltér a hirdetések által képviselt entitástól, úgy a „kifizető”-t is meg lehet jelölni. Bizonyos üzleti modellek esetében ez teljesen megszokott, de a legtöbb esetben a kettő egy és ugyanaz. 

Ennek az egész változásnak a kiváltója az EU új szabályozói előírása és egészen 2023. június 21-ig opcionális marad, 21-e után már kötelező érvényű lesz minden olyan hirdetőre, aki az EU területi hatályán belül jelenít meg hirdetéseket. Aki ezt elmulasztja, annak a hirdetései automatikusan le fognak állni. 

Ha idő közben módosítod a kedvezményezett vagy a kifizető adatait, akkor azok 1 évi láthatóak maradnak a hirdetéstárban. Nagyjából ugyanúgy, mint az oldal információinál az üzleti Facebook oldal korábbi nevei. 

Néhány példa az adatok helyes megadására és szituációk érdelmezésére, amit a Meta közleményében is olvashatsz:

  • Ha kisvállalkozásként saját magad jelenítesz meg hirdetéseket, a „kedvezményezett” lehet a szervezeted neve, míg a „kifizető” lehet ugyanaz
  • Ha egy anyavállalat leányvállalatát képviseled, a „kedvezményezett” lehet a leányvállalat vagy márka neve, míg a „kifizető” lehet az anyavállalat
  • Ha magánszemélyként népszerűsítesz egy konkrét terméket, szolgáltatást, jelöltet stb., a „kedvezményezett” lehet a termék, szolgáltatás, jelölt stb. neve, míg a „kifizető” lehet a te neved

Viszonylag gyorsan jött ez a változás. Ha rendszeresen használod a Suite és a Hirdetéskezelő felületet, akkor már találkozhattál a felhívással, hogy add meg ezeket az adatokat. És hát érdemes minél előbb megadni, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen kapkodni. 

Hol tudod ezt beállítani?

A hirdetéssorozatok szintjén kattints a szerkesztésre és görgess le a célközönség alá. Ott lesz az alábbi lehetőség.

Kedvezményezett megadása

Kedvezményezett megadása


Forrás: https://www.facebook.com/business/help/605021638170961

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp