A KKV-k Titkos Fegyvere: A Jól Megtervezett Marketing Stratégia
6 percCikkünkben bemutatjuk, miért fontos a KKV-knak megalapozott marketing stratégiát kidolgozni 2024-ben.
2 perc
Hogyan érdemes kezelni egy Facebook üzleti oldalt vagy bármely más közösségi fiókot?
... vagyis gondolkozz előre, akár hónapokra is. Tervezd meg miket fogsz közzétenni, szerkeszd meg a vizuális és a szöveges tartalmat egyaránt, majd időzítsd be a posztokat a Facebook Creators Studio segítségével, ahol már az Instagram is lehet posztokat időzíteni. Mindig gondolkozz kampányokban. Termékekre, szolgáltatásokra, esetleg évszakokra vagy eseményekre bontva. Egy kampány lehet 1 hetes is, de akár 3 hónapos is. Ezt mindig az aktuális célok döntik el. Ezzel a módszerrel sokkal hatékonyabban lehet tartalmat előállítani, mint a napi szintű „tűzoltással”, amikor mindig kapkodnod kell és a „muszáj valamit ma posztolnom” attitűddel ülsz neki az oldal kezelésének.
... az időzített posztokhoz, időzítsd be a hirdetéseket is, ezzel is rengeteg időt tudsz spórolni. A hirdetések indulási dátumát igazítsd a posztok megjelenésének dátumához. Az ideális posztolási időről majd egy következő bejegyzésben fogunk beszélni. Itt még arra kell figyelned, ha például ugyan annak a célközönségnek akarod hirdetni a posztokat, hogy több poszt hirdetése ne fusson ugyan annak a célközönségnek egy időben, mert ezzel könnyen magad alatt vághatod az elérések és a hirdetési költségek fáját. Tehát a hirdetések kezdési, de főleg a befejezési dátumára kell figyelmet fordítani!
... több kutatásban kimutatták, hogy azokat a cégeket, akik folyton csak eladni akarnak, mindig csak a termékükről beszélnek, folyton csak a „vásárolj” üzenetet pusholják, könnyebben követik ki a közösségi médiában vagy hamarabb válnak ellenszenvessé a potenciális vásárlók vagy a már meglévő vásárlók szemében. Fontos, hogy értéket is adj a követőidnek, legyél humoros, informatív és ne akarj mindig eladni valamit. Tudod, a kevesebb néha több!
... vagyis, ha mondjuk éttermed van és van 10 posztod időzítve, de érkezett egy friss alapanyag szállítmány, akkor oszd meg azt is. De akár a világban történt eseményekre is nyugodtan reagálhatsz, akár humoros formában is, ha az valahogyan kapcsolható a termékedhez, szolgáltatásodhoz. Ez utóbbira két remek példa a közelmúltból: