A Meta "extra adót" vet ki azokra, akik apple készülésről indítanak hirdetéseket


3 perc

Apple eszközről hirdetsz? Készülj, drágább lesz.

Az Apple szolgáltatási díjat fog felszámolni

Az Apple Store “alkalmazásokon belüli vásárlások” szabályaihoz igazodva az Apple mostantól 30%-os szolgálati díjat fog felszámolni a Meta felületein (Facebook, Instagram) való bejegyzés kiemelésekért. A változás a még a hónapban meg fog történni az USA-ban, majd azután más országokban is. Ezt követően, ha IOS alkalmazásokban szeretnénk kiemelni Facebook vagy Instagram bejegyzéseinket, akkor annak számlázását az Apple fogja végezni, amiért fel is számol egy erős 30%-os extra jutalékot. Nem jó hír ez a kis- és középvállalkozóknak, hisz a hirdetési forma költsége így jelentősen megnő. 

Előre kell majd fizetni a hirdetésekért

A hirdetők eddig megszokhatták, hogy a hirdetésekhez hasonlóan, a kiemelt posztok esetében is utólagos pénzlevonással lehetett kiegyenlíteni a számlát a Meta felületein. A frissítés további változása, hogy akik az IOS alkalmazásokon keresztül kívánják kiemelni a bejegyzéseiket, előzetes keretet kell feltölteniük (amelyre természetesen felszámolják a +30%-os jutalékot), amit aztán fel lehet használni a hirdetéshez.

Meg lehet kerülni az extra költségeket – A Meta is ezt tanácsolja

Bár nem tűnhet túl szimpatikusnak az újítás, nem kell félni, ugyanis könnyen meg lehet kerülni, sőt a Meta is lényegében ezt javasolja. Az iOS-es appok helyett a böngészőből nyissuk meg a Facebook és az Instagram weboldalait (akár mobilon, akár asztali gépnél) és onnan végezzük el a posztok kiemelését. Ha erre odafigyelünk, jelentősen lecsökkenthetjük a havi hirdetési költségeinket. Ez a megoldás egyébként az előzetes feltöltésre is igaz, ugyanis ha a weboldalas felületen töltünk fel előzetesen keretet a számlánkra, arra nem kerül felszámolásra az extra szolgáltatási díj.

Még jobb, ha a professzionális hirdetéskezelőt használjuk, amit a Vállalkozáskezelőből (Business Manager) lehet elérni. A Meta Vállalkozáskezelő részleteiről (katt), létrehozásáról és használatáról az alábbi cikket írtuk korábban.

Érdemes körültekintően eljárni, mert a Meta továbbra is fent fogja tartani az iOS felületeken is a kiemelési szolgáltatást. „Be kell tartanunk az Apple irányelveit, különben ki kéne vennünk a kiemelt posztokat az alkalmazásainkból, ami káros lenne a kisvállalkozásokra, hisz így nehezebb lenne rátalálni erre a szolgáltatásra, valamint elvenné a lehetőséget tőlük, hogy népszerűsítsék a vállalatukat.” - nyilatkozták a Meta szóvivői. A Meta szeretné továbbra is biztosítani a rugalmasság lehetőségét a felhasználóknak, de egyszerű megoldást kínálnak azoknak, akik szeretnék elkerülni az extra költségeket.

Meta-Apple feszültség?

Nem ez volt az első alkalom, hogy az Apple és a Meta egymással szemben találja magát. Mark Zuckerberg korábban is kritizálta már az Apple-t az App Store szigorú irányítása miatt, valamint a jelen eset kapcsán is megszólalt a Meta, azzal vádolva a tech óriást, hogy aláássa a versenytársakat a digitális gazdaságban. Az Apple által kiszabott 30%-os járuléki díj által lényegében elveszíti a Meta a hirdetési bevételeik (amik kétségtelenül az egyik legfontosabb forrásuk) egy részét, hacsak azt át nem hárítják a hirdetőkre.

Az Apple álláspontja az, hogy ők az eddigi App Store irányelveiket követik. „Ezidáig is így volt, és számos applikációt fel lehet hozni példának, amik ezt sikeresen kezelik.” Továbbá az Apple azt mondta, hogy több, mint egy éven keresztül tárgyaltak a Meta-val a változásokról, elegendő időt adva ezzel az alkalmazkodásra.

Ha úgy érzed, hogy már teljesen elvesztél a PPC és Meta hirdetések útvesztőjében, akkor kérj tőlünk ajánlatot hirdetéskezelésre. Garantáljuk, hogy 1 munkanapon belül válaszolunk!

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp