A social hirdetések energiabefektetés igénye


4 perc

Az előzőekben tisztáztuk, hogy mi a különbség a social és a Google hirdetések között és hogyan derítheted ki, hogy a cégednek melyikre van szüksége.

Annak aki lemaradt volna, csak nagyon röviden: Google hirdetésekkel nagyobb esélyünk van értékesíteni, mert ott a legtöbben konkrét vásárlási igénnyel keresnek, míg Facebookon és Instagramon inkább a márkaismertséget tudjuk növelni és impulzusvásárlásokat tudunk generálni.

Most koncentráljunk csak a social platformokra, azon belül is a Facebookra és az Instagramra. Tegyük fel, hogy az előző bejegyzés alapján vagy az együttműködésünk 0. lépéseként tisztáztuk, hogy a cégednek Facebook és Instagram hirdetésekre (is) van szüksége. A social hirdetések önmagukban csak egy kicsivel igényelnek több energia- és idő befektetést, mint a Google hirdetések. Itt azonban nem állhatunk meg, ugyanis a social hirdetésekhez social oldalra (Instagram üzleti profil és / vagy Facebook üzleti oldal) is szükség van. Ha pedig egy cégnek van oldala, akkor az üzemeltetni is kell. Ez annyit jelent, hogy rendszeresen aktívnak kell lenni az oldalon. A hirdetések rendszeres posztoltás és egy egyéb aktivitás nélkül is futni fognak, de gondolj bele mi történik akkor, amikor egy potenciális vásárlónak megtetszik a hirdetésed és rákattint mielőtt vagy miután megnézni a weboldaladat és azt látja, hogy nincs ott egyetlen poszt sem. Vagy az utolsó poszt hónapokkal ezelőtti:

Rögtön kételkedni kezd, elveszíti a bizalmát!

Mivel régóta nem volt aktivitás egy olyan felületen, ami alapvetően napi, de legalább heti háromszori kommunikációra terveztek, így könnyen gondolhatja, hogy a cég már nem is működik, esetleg lehúzásról van szó, vagy az oldal minőségét -ami rendszeres tartalom hiányában gyenge- a termék / szolgáltatás minőségével azonosítja. Ezek közül bármelyikről is legyen szó biztosan prognosztizálja, hogy elveszíted mint lehetséges vásárló

Ezt elkerülendő tehát időt és energiát kell fordítanod a posztok vagyis tartalmak gyártására. A poszt gyártása pedig úgy megy, mint az a bizonyos karikacsapás. Tapasztalatunk azt mutatja, hogy a legtöbb esetben még az adott cégen belül dolgozóknak is problémát jelent a poszt témájának kitalálása. Ha ez mégis sikerül, akkor a következő kérdés, hogy milyen képet vagy videót társítsunk ehhez a poszthoz. Vannak saját tartalmai a cégnek vagy inkább vásároljunk stock képeket / videókat? Használják az ügyfeleik által készített tartalmakat (UCG)? És akkor a szövegezésről még nem is beszéltünk. Illetve itt kellen szót ejtenünk az egyre népszerűbb és nagyobb organikus eléréssel bíró napi sztorikról, ahova nem elég, ha kiposztoljuk az aktuális posztunk témáját. 

Tisztán látszik tehát, hogy ha egy cég social hirdetésekre adja a fejét, akkor mennyi minden kapcsolódó területtel kell foglalkozni. Kezdve a tartalomgyártástól egészen a posztok megfelelő időben történő publikálásáig. 

Ha pedig igazán professzionális szinten szeretnének szerepelni a social felületeken, -még mindig maradva a Facebook és Instagram párosnál- akkor nem elég ugyanazt a képet és szöveget egyikről „átposztolni” a másikra. Ugyanis a két platform követőtábora más típusú tartalmakra vágyik, nem beszélve arról, ha mindenhol ugyanazt és ugyanúgy kommunikáljuk, akkor egy idő után ezt a követőink megunják és az egyik platformon kikövetik a céges oldalt, mert tudják, hogy semmi új információt nem fognak kapni és duplikálva látják a tartalmakat, ami valljuk be, felhasználói szemmel minket is zavarna.

Konzultáción mindig felhívjuk az ügyfeleink figyelmét, ha social hirdetésbe kezdenek, akkor nem csak a hirdetési és kezelési költséggel kell számolniuk, hanem a fent leírt feladatok elvégzéséhez szükséges erőforrásokkal is. 

Ha maradt még benned kérdés, tedd fel nekünk a hello@socialwings.hu címen. 



Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp