Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
7 perc
Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy egy sikeres vállalkozás ne használja ki az online tér nyújtotta lehetőségeket. Ugyanakkor sok cég számára nem alapfeltétel az online jelenlét, ezért érthető, ha a digitális marketing szakzsargonjai és eszközei ismeretlenek számukra.
(Ha te is most gondolkodsz azon, hogy ideje „kilépni a fényre” és elindulni az online világban, akkor ajánljuk figyelmedbe Online Start szolgáltatásunkat.)
Az elmúlt időszak viszont azt mutatta nekünk, hogy néhány fogalmat érdemes tisztába tenni. Ilyen például a közösségi média posztok és hirdetések közötti különbség, ami nem biztos, hogy mindenkinek teljesen egyértelmű.
Ebben a cikkben bemutatjuk nektek, hogy mit jelent az „organikus” és „fizetett” tartalom, milyen előnyeik és korlátaik vannak, hol jelennek meg pontosan, valamint, hogy hogyan tudod alkalmazni ezeket az eszközöket.
Ez a bejegyzés inkább azoknak szól, akik eddig még nem foglalkoztak a közösségi médiával és most tanulni szeretnének, de ha már tapasztaltabb vagy, blogunkon számos „haladóbb” anyagot is találsz.
A közösségi médián alapvetően kétféle tartalommal találkozunk, azaz kétféle tartalmat tudsz megosztani az oldaladon: Organikus és fizetett. Az organikus tartalmak, másnéven posztok, publikálása ingyenes, a fizetett pedig,… fizetett. Eddig egész egyszerű!
Ássunk kicsit mélyebbre
Posztok: A közösségi média tartalmak zömét a „sima” posztok teszik ki. Ezek organikus tartalmak. Miért hívjuk így? Mert ezek a tartalmak akkor jelennek meg a felhasználó feed-jében, ha az adott oldalt, csoportot, embert, aki közétette, követi. Néha a Facebook ajánl tartalmakat a felhasználó szokásai, ízlései alapján akkor is ha nem követi, az Instagram „Felfedezés” funkciója pedig külön erre lett kitalálva.
A lényeg, hogy posztokat bárki bármikor kirakhat ingyen. Ezekhez csatolhatnak képet, videót, szöveget.
Az organikus posztok hátránya, hogy nem érnek el annyi embert (és olyan célzottan), mint a fizetett hirdetések…
Hirdetések: A közösségi média hirdetések olyan fizetett tartalmak, melyek konkrét célközönséget és egy meghatározott célt próbálnak elérni. Egy hirdetés létrehozásánál számos beállítást lehet elvégezni, mint például:
A hirdetések nem feltétlen azoknak jelennek meg a feed-ben, akik követik az adott oldalt, hanem azoknak, akik beleesnek a hirdetés meghatározott célközönségébe. Így a hirdetések sokkal nagyobb elérésre képesek.
Posztok
Hirdetések
Az általános posztok és a hirdetések között helyezkednek el félúton a „kiemelt posztok”. Amikor a közösségi felületeiden publikálsz egy posztot, lehetőséged van azt kiemelni, így az a hirdetésekhez hasonlóan nagyobb fordulatszámon fog pörögni, és több embert ér el, valamint hatékonyabb eszköz a konverziók (link kattintás, hívás, üzenet, vásárlás) elérésében.
Tehát ezek már létező, organikus posztok, amik kapnak egy extra lökést, és néhány beállítással lényegében hirdetésként (is) működnek, bár azt érdemes megjegyezni, hogy míg a sima posztoknál nagyobb elérést és interakció számot hoznak, egy dedikált hirdetéssel nem érnek fel.
Az ügyfeleinkkel való közös munka során már többször találkoztunk tévhitekkel, melyek irreális elvárásokhoz, félreértésekhez tudnak vezetni. Ha ezeket tisztázzuk, nemcsak reálisabb célokat tudunk közösen kitűzni, de az ügyfelek is jobban átlátják, hogyan használhatják ki a közösségi médiába fektetett erőforrásokat. Nézzünk meg tehát néhányat a leggyakoribb tévhitek közül és lássuk mi is a valóság:
„A posztjaim minden követőmet el fogják érni”
Valóság: A Facebook és az Instagram tartalmak is algoritmus alapján kerülnek a felhasználók elé. Az elmúlt években az organikus tartalmak erősen háttérbe szorultak az algoritmusban, kevesebb embert érnek el. Lehet, hogy valaki követ téged, de az algoritmus nem mutatja meg neki a posztod.
“Hirdetés = Garantált konverzió, eladás, siker”
Valóság: Ezzel a tévhittel sokat találkozunk. A még tapasztalatlanabb ügyfél úgy gondolja, hogy mivel a hirdetésbe pénzt rak, az azonnal látványos, fantasztikus eredményeket hoz majd. Ez nem így van. Egy hirdetés sikeressége sok mindentől függ: a kínálatod minősége, a terméked érzékelt értéke, megfelelő célzás, optimális landing page, jól működő és vizuálisan, tartalmilag optimalizált weboldal, különböző érintkezési pontok az érdeklődővel, stb.
A hirdetés remek eszköz és rendkívül hatásos tud lenni, de ehhez jól kiépített alapok kellenek.
"Minél többet posztolok, annál eredményesebb leszek"
Valóság: Bár a rendszeres posztolás nagyon fontos tud lenni, hiszen ez az állandó aktivitásról tanúskodik az érdeklődők felé, nem a mindennapi 2x poszt fogja meghozni a nagy sikert. A kulcs a minőségi, releváns tartalmakban rejlik. Magyarán akkor posztolj, ha van miről, ezzel eredményesebb leszel.
"A hirdetéseket egyszer elindítom és utána működnek"
Valóság: A hirdetéskezelés fő eleme a tesztelés és az optimalizálás. Minden piacnak, minden követőtábornak, minden kampánynak más-más dolgok fognak igazán jól működni.
"Sokat posztolok, ezért nem kell hirdetnem"
Valóság: Ahogy említettük a rendszeres posztolás egy remek eszköz, de elérése limitált. Ha skálázni szeretnéd oldalad és nagyobb célközönséget szeretnél elérni, hirdetésre lesz szükséged.
"Minden platform ugyanúgy működik"
Valóság: A különböző social felületek mind saját algoritmussal, felhasználói viselkedésmóddal, hirdetési sajátossággal rendelkeznek, így a legideálisabb az, ha minden platformra az oda leginkább illő tartalmakat tudod publikálni. Ehhez persze egy részről a célközönséged megfelelő ismerete, másrészről pedig megfelelő tartalomgyártási ismeretek és erőforrások szükségesek.
Reméljük a cikkből tanultak segítettek jobban megérteni a közösségi felületek működését. A bejegyzés lezárásaként rövid gyakorlati tippeket szeretnénk megosztani veled a posztok és hirdetések használatáról.
Használd a posztokat:
Használj hirdetést:
Ha úgy érzed elkélne egy segítő kéz vállalkozásod online jelenlétének szakszerű kiépítéséhez, kérj tőlünk ajánlatot és mi 1 munkanapon belül visszajelzünk neked!