Számtalan alkalommal előfordult már, hogy úgy jött hozzánk egy ügyfelünk, hogy azt mondta: „jelenleg vannak hirdetéseink, de nem vagyok elégedett az eredményekkel.
Igen jó érzés, amikor az ember végre minden beállítással végez, minden képet feltöltött és útnak indítja a hirdetést, várva a fantasztikus eredményeket.
De mi van, ha nem jönnek?
Miért nem jönnek?
Nézzünk meg 6+1 okot, ami az eredménytelenséget okozhatja:
Rossz célközönség beállítások
Ez az egyik leggyakoribb hiba, amit a kisvállalkozások elkövetnek. A helytelen célzás halálra ítélheti az egész hirdetésedet. Ha a választott célközönség túl széles, túl szűk, vagy egyszerűen nem illeszkedik az ideális vásárlói profilhoz, akkor a hirdetéseid nem érik el a megfelelő embereket.
A Facebook célzási lehetőségei rendkívül részletesek, ami előnyös lehet, de ha nem használjuk őket megfelelően, akkor a hirdetési költségvetésünk (ami a kisvállalkozások esetén nem szokott magas lenni) pocsékba mehet.
Mit lehet tenni? Először is jól át kell gondolnod és fel kell mérned, hogy ki a fő célközönséged. Kik ők? Hol laknak? Milyen idősek? Mit szeretnek csinálni szabadidejükben? Készíthetsz egy minta perszónát, ha az segít, de a lényeg az, hogy legyen egy általános elképzelésed ezekről a szempontokról.
Rossz budget
A hirdetés befektetés. Befektetéshez pedig tőke kell. A Facebook hirdetések nem olcsók, tudjuk. Azonban amióta az Meta algoritmusa elkaszálta az organikus elérések egy jelentős részét, a hirdetések jelentősége még jobban megnőtt.
Pontosan tudjuk, hogy a KKV-knak milyen marketing költségvetéssel kell sokszor dolgoznia és azt is, hogy ez mennyire nehéz tud lenni. DE! Ha túl kevés pénzt fordítasz egy kampányra, akkor sem a Facebook algoritmusa, sem a PPC-s kampánykezelő szakember nem kap elegendő adatot a hirdetések hatékony optimalizálásához.
Fontos, hogy ezt a költségvetést megfelelően oszd el a különböző kampányok, hirdetéscsoportok és közönségek között a maximális eredmény elérése érdekében.
Kattintásra se érdemes
Lehet, hogy minden beállításod tökéletes, és még a szükséges költségvetéssel is rendelkezel, de mégse jönnek a konverziók. Mi lehet a baj?
Könnyen lehet, hogy egyszerűen nem vonzó a hirdetésed.
Ez két dologból eredhet:
Az első az, hogy maga az ajánlatod, üzeneted nem vonzó vagy érdekes a célközönséged számára. Tekintve, hogy a megfelelő ajánlat kialakítása a 0. lépés, ennek hiányában lényegében hirdetni is felesleges.
A másik probléma a vizuális megjelenéssel lehet. Gyenge szöveg, vonzó képi világ hiánya vagy nem egyértelmű cselekvésre ösztönzés (CTA).
A beállítások és a büdzsé csak arról gondoskodik, hogy az emberek elé kerüljön a hirdetésed. Na de hogy meg is nézzék, netán még kattintsanak is, ahhoz meggyőzőnek kell lennie és ki kell tűnnie a zsúfolt Facebook hírfolyamból, ami azt jelenti, hogy vizuálisan vonzónak, relevánsnak kell lennie, és világos értékajánlatot kell kínálnia.
Legyen egyértelmű mit szeretnél, mi az üzeneted, ajánlatod és ezt kommunikáld egyszerűen és effektíven!
Nem tesztelsz eleget
A hirdetésed nem akar befutni. Na de mi lenne, ha egy másik fotót használnál? Vagy rövidebb/hosszabb szöveget írnál? Esetleg más közönséget céloznál?
Ezt csak úgy tudod meg, ha megpróbálod. A hirdetéskezelésnek fontos része a tesztelés. Egy hirdetés tervezésekor érdemes több variációt készíteni szöveg, grafika és beállítások terén is, ám a mérések szempontjából fontos, hogy minden esetben csak egy paramétert változtass meg a másik hirdetéshez képest. Így tudni fogod, hogy mi okozta az eredmények közti változást. A kísérletezés során egyértelművé válik, hogy melyik hirdetés(ek) azok, amik a kívánt számokat hozza/hozzák.
A landing page nem szolgálja ki amiért kattint
Ha azt látod, hogy sokan kattintanak a hirdetésedre, a konverziók mégsem érik el a várt eredményeket, akkor a landing page felé irányítsd a figyelmed.
A landing page az az oldal, ahova a hirdetéseddel irányítod a kattintót. Ez lehet a weboldalad is, de a legjobb, ha egy csak erre dedikált kérdőív / oldal tárul az érdeklődő elé, ahol semmi más ablak, kép, szöveg nem zavarja, nem zökkenti ki, nem készteti elkalandozásra. Csak a konverzióhoz szükséges információk és tennivalók vannak ott.
Tehát mindenképp gondoskodj arról, hogy a hirdetésed konverziós célja és a landing page tartalma szinkronban legyenek, illetve tartalmilag és vizuálisan is legyen egyszerű és letisztult ez az oldal.
Kifáradt hirdetés
Na most, hogy a hirdetés vagy a felhasználó fárad ki, az jó kérdés, de a lényeg ugyanaz. A minap görgettem a Facebook-ot és arra lettem figyelmes, hogy minden 2. – 3. tartalom, amit látok egy hirdetés.
Nem csoda, hogy az emberek „immunissá” válnak a hirdetésekre, mert nagyon jól megtanulják kiszűrni a számukra egyébként nem feltétlen érdekes/értékes tartalmakat.
De az is megtörténhet, hogy 1-1 hirdetést már annyiszor feldob az embernek a Facebook, hogy már teljesen beleun, és így hatását veszti. Ha azt látod az analitikában, hogy már egészen magas kezd lenni a hirdetésed gyakorisága (ad frequency), akkor lehet érdemes kicsit felkavarni a vizet és próbálkozni egy kis A/B teszteléssel. Cseréj kreatívot, CTA-t, leírást. Nem kell feltétlen nagy dolgokban gondolkodni, de az új perspektíva segíthet felfrissíteni a hirdetésed erejét.
+1: Meta Pixel?
Jól be van állítva a Meta Pixel-ed? Ha nem, akkor minél hamarabb állítsd be, különben nagyon fontos adatoktól esel el.
A Meta Pixel köti össze a Facebook hirdetésed a weboldaladdal. Ez biztosítja, hogy pontos méréseket tudj végezni és lásd, hogy pontosan milyen tevékenységek történnek a vásárló útján. Építsd be a weboldaladba, hogy megfelelően tudd követni a konverziókat és optimalizálni a hirdetéseidet!
Ha esetleg még mindig nem tudod mi a gond a hirdetéseiddel, esetleg nem tudod hogyan fuss neki az elindításuknak vagy csak egyszerűen segítségre szorulsz online marketing audit szolgáltatásunk ideális lehet számodra, hogy megbizonyosodj arról, hogy mely területeken hogyan tudnád fejleszteni vállalkozásodat.
Kérj ajánlatot tőlünk és mi 1 munkanapon belül vissza is jelzünk neked, hogy mihamarabb munkához láthassunk közösen!