Mielőtt belevágnál az online hirdetésekbe
4 percMinden egyes cégnek, aki online hirdetés előtt áll vagy most vágott bele el kell olvasnia ezt a bejegyzést. Minden megkeresésünk 90%-ának a története benne foglaltatik.
13 perc
Sminkecset készlet 500 forintért, önmelegítő kutyaágy 2500 forintért, vezetéknélküli fülhallgató ugyanennyiért. 50-70-90%-os kedvezmények, széleskörű kínálat meglepően olcsó árak. Ismerősek lehetnek ezek a jellemzők, hisz nem először találkozunk a gyorsan népszerűvé váló kínai webáruházakkal, mint az AliExpress, a Wish, a Shein és az újdonsült szenzáció, a Temu. A webáruház hirtelen robbant be a köztudatba a rendkívül alacsony árú termékeivel és a mindenkit elárasztó hirdetéseikkel, amikkel valószínűleg mindannyian találkoztunk már jó párszor. Akárcsak elődjei, a Temu is jelenséggé kezdi kinőni magát, amiről számos hírportál beszámolt már, mi azonban egy rövid bevezetés után arról írunk most, hogy hogyan befolyásolhatja a kínai webáruház a magyar online kereskedőket, és mit tehetsz az agresszív terjeszkedési stratégiája ellen.
A Temut 2022 nyarán alapították Kínában, majd 2023 szeptemberében lett elérhető az USA-ban is. Néhány hónap alatt nőtte ki magát az egyik legnagyobb online kereskedői platformmá, melyen 2023 áprilisára már több, mint 100 millió aktív felhasználó volt. A Kínai tulajdonban lévő kereskedelmi oldal a fél perces Super Bowl reklámját követően (ami megközelítőleg 5 milliárd forintban került) még nagyobb hírnévre tett szert, ugyanis közel 50%-os növekedés volt megfigyelhető a letöltésszámokban, különösen az USA-ban, ami a teljes letöltések több, mint felét teszik ki. Ott jelenleg a legnépszerűbb kereskedelmi appokat megelőzve az élre tört, legyűrve az Amazont és a Walmartot is.
Az oldal az Amazonhoz hasonló piaci modellen alapszik, ami szerint eladók regisztrálhatnak a platformra és azon keresztül árulhatják a termékeiket a vásárlók számára minden egyéb közvetítő nélkül. Ebből kifolyólag lényegében bármint megtalálhatunk itt, mint ruhák, elektronikai cikkek, játékok, szerszámok, bútorok, kacatok, mütyűrök stb. Ebben is hasonlít más kereskedői oldalakhoz, mint az Amazon vagy akár az Emag.
Hirtelen jött sikerének két oka van: az agresszív árazási stratégiája és a költséget nem kímélő marketing. Nem titok, hogy a Temu jelenlegi üzleti stratégiája teljes mértékben fenntarthatatlan. A cég jelenleg is teljes mértékben veszteséges. A rendelésenként akár 5-10 dolláros veszteséget a cég már befutott testvérvállalatának, a Pinduoduo-nak a bevételeivel fedezik. Mindemellett, a hirdetésekre is hatalmas tőkét fordítanak, 2023-ban körülbelül 2 milliárd dollárt költöttek. A vállalat célja egyelőre nem a profit termelés, hanem a terjeszkedés, betörés a világpiacra, és minél nagyobb piaci részesedés megszerzése.
Bár mondani szokás, hogy az ember azt kapja, amiért fizet, a Temu fogadtatása egyáltalán nem tűnik negatívnak egyelőre. Mindez kiegészítve a széles választékkal és az alacsony árakkal rendkívül vonzóvá teszi a vásárlóknál, ami így nehéz helyzetbe sodorhatja a kiskereskedőket világszerte, beleértve itthon is. Na de mit tehetsz annak érdekében, hogy ne érjen váratlanul a potenciális változás a piacon? Mutatjuk, hogyan küzdhetsz meg a turbulenciával és hogy mi hogyan tudunk segíteni neked mindebben.
Ahogy korábban írtuk, a Temu agresszív terjeszkedési stratégiája látványos változásokat hozhat a piacon. A nagyobb versenytársak, mint az Amazon is érzik az új platform hatását, de kétségtelen, hogy a kisvállalkozásokra is világszerte hatással van a kínai kereskedelmi oldal.
Jó hír, hogy van néhány ötletünk, hogy mit megvalósíthatsz annak érdekében, hogy megvédd a vállalkozásod:
Lejjebb találod az azonnal alkalmazható eszközöket.
Jackie Dawson, kanadai akadémikus, aki a Környezet, Társadalom és Politika Kutatói Tanszékét tölti be, reflektált a Temu üzleti modelljére, valamint a túlfogyasztást promótáló „Vásárolj úgy, mint egy milliárdos” szlogenre, ami a már korábban is említett Super Bowl reklámban is elhangzott. Dawson aggodalmát fejezte ki a „Vásárolj helyi terméket” mozgalmat illetően, valamint azt nyilatkozta, hogy a helyi kereskedők nem fogják tudni felvenni a versenyt a Temu alacsony áraival. A vásárlóknak a kritikusabb gondolkodást, valamint a minőség szem előtt tartását javasolja, ezáltal pedig a környezettudatosságot.
Laikus szemmel is egyértelműnek tűnhet, hogy a veszteségesen alacsony árakkal nem lehet, és nem is érdemes versenyezni, tehát olyan célközönségre kell fókuszálnunk, akik nagyobb igényt tartanak a minőségre. Ehhez persze neked ezt is kell nyújtanod termékeiddel. Termékeid tükrözzék a minőséget, az egyedi értéket és nyújtsanak olyan valamit, amire a célcsoportodnak valóban szüksége van.
Nem elég a minőségi termékek gyártása. Neked el is kell juttatnod ezeket az árukat a vásárlóidhoz. A Temun többnyire márka nélküli, offbrand termékekkel lehet találkozni. Neked arra kell törekedni, hogy egy felismerhető brand-et építs, ami mutatja az egyéniséged és azt a személyiséget, amit képviselsz a cégeddel. Segít ebben az aktív és céltudatos tartalomgyártás, a megfelelő ügyfélszolgálat, a jó online és offline kommunikáció (e-mail marketing, social média, vélemények gyűjtése, minőségi weboldal stb.). Ha erős a branded, az emberek tudni fognak rólad és emlékezni fognak rád, valamint a márkád üzenetei segítségével asszociálni tudnak majd a termékeidre a tapasztalataik során.
A Temu gyorsan jött sikerével számos megosztó téma is felvetült. Egyes források rabszolga- és gyerekmunkával magyarázzák az olcsó árakat és a tömegtermelést. A fő probléma itt az átláthatóságban rejlik, ugyanis a vállalat látszólag nem tesz semmiféle lépéseket annak érdekében, hogy ellenőrizze az oldalra felkerült termékek származását, eredetét. Adathalász botrányból is kijutott a PDD Holdings-nak, a Temu tulajdonosának, ugyanis a Google Play felfüggesztette a vállalat másik online áruházának a Pinduoduo-nak az alkalmazását, nem sokkal a Temu Super Bowl reklámának debütálása után. Ennek oka az volt, hogy az app engedély nélkül fért hozzá az eszközökön lévő adatokhoz, mint fotók, kontaktok, látogatott oldalak, stb. A Pinduoduo egy csapat fejlesztőt okolt a botrányért, akik közül többen a Temunál kezdtek dolgozni elbocsátásuk után. A harmadik megosztó terület, amit a Temu üzletpolitikája érint, az a környezettudatosság és a fogyasztói társadalom ellentmondása. Kétségtelen, hogy az oldal nagyban ösztönöz az olcsó, szükségtelen „vackok” vásárlására, ami nehezen összeegyeztethető a fenntarthatósággal, hisz se a tömegtermelés, se a töménytelen hulladéktermelés nem egyezik a fenntartható gondolatokkal.
Miért fontos ez neked? Mert a vásárlók egy jelentős részének ezek ellenkezőjére van igénye: megbízható, etikus, felelős és környezettudatos vállalatokra. Érdemes tehát olyan állást foglalnia a cégednek, ami önazonos és amivel azonosulni tudnak a vásárlóid is, ezzel is erősítve a köteléketeket. Egyre több fogyasztó figyel oda ezekre a szempontokra és szimpatizál jobban azokkal a márkákkal, akik ilyen értékeket képviselnek. Használd a korábban is említett eszközöket, hogy megfelelően kommunikáld a céged fenntartható álláspontját, átláthatóságát, megbízhatóságát.
A fogyasztói élmény (customer experience) az, ami az érdeklődés, honlapon való körülnézés, vásárlás után nyomot hagy a vásárlókban. Fontos, hogy előzetesen tájékozódj a fogyasztói szokásokról, igényekről, preferenciákról és ennek megfelelően készítsd el weboldalad, webshopod. Ha ezen a téren kihívásokba ütköztél, vedd fel velünk a kapcsolatot! Igényeid szerint tudunk segíteni a dobozos és egyedi webfejlesztésben is. Nagyon fontos továbbá a kapcsolatépítés és kapcsolatápolás a vásárlókkal. A legjobb ügyfél az elégedett és visszatérő ügyfél. Ezt úgy tudod elérni, hogy megfelelően reagálsz a visszajelzésekre és egy megbízható ügyfélszolgálatot építesz ki. Itt is megemlítenénk a márka személyiségének és értékeinek, valamint az aktualitások és ajánlatok megfelelő kommunikálását.
A hirdetések készítése általában kéz a kézben jár a tartalomgyártással. Ugyan az organikus elérés már nagyon mélyen van, de a Meta- és (Facebook, Instagram) és a Google PPC hirdetések olyan potenciállal rendelkeznek, amit kár kihagyni, főleg, ha szeretnél előnyt szerezni a konkurenciával szemben. – Itt mutatjuk meg neked, hogyan tudsz kémkedni a konkurensek hirdetései után online - Elengedhetetlen, hogy céljainknak megfelelő stratégiát dolgozzunk ki (ezt a lépést hagyják ki a legtöbben), mielőtt fejest ugrunk a hirdetések világába. Fontos az optimális tartalom és hirdetési kép/videó elkészítése, a megfelelő ajánlat, a célcsoport igényeinek ismerete, a megfelelő mérőeszközök beállítása, a kampány elemzése és optimalizálása. Ha eredményes kampányokat szeretnél indítani, mi szívesen segítünk benne. Szakértő csapatunk eredményorientált megoldásokat kínál vállalkozásod számára, hogy a hirdetésre költött összeg megtérülő, kiszámítható befektetés legyen. Az ajánlatkérésekre még aznap belül válaszolunk
Van már legalább 100 olyan ember, aki vásárolt tőled? Szuper! Akkor már kicsiben el lehet kezdeni az e-mail marketing felépítését. És itt fontos megjegyeznünk, hogy a hírlevél küldése NEM egyenlő az e-mail marketinggel! A hírlevélküldés és e-mail marketing közötti különbségekről itt írunk részletesen. Ezzel a relatíve olcsó eszközzel szuper szegmentálva és perszonalizálva tudod tovább építeni a kapcsolatot azokkal, akik már valamilyen formában kapcsolatba léptek a cégeddel, meglátogatták az oldalad vagy vásároltak tőled. Ha elégedettek voltak és a terméked / szolgáltatásod bizonyos időközönként újravásárolható, esetleg kiegészítő termékeket tudsz értékesíteni, akkor őket 5-10x olcsóbban lehet újra vásárlóvá konvertálni, mint a hideg célközönséget.
A rendszeres, minőségi tartalmak posztolása ma már elengedhetetlen és rendkívül hasznos eszköz, amivel a social média platformokon keresztül eljuttathatjuk a célközönségünkhöz a termékeinket és szolgáltatásainkat, megmutathatjuk azok minőségét, hitelességét, valamint saját szakmai tudásunk és értékeinket. Ezen kívül ne felejtsük el, hogy sokszor egy poszttól kapja a potenciális vásárló az első benyomást a termékről / szolgáltatásról. Ha az rossz minőségű bármilyen szempontból, akkor ő tudat alatt fejben már össze is kapcsolta a termék / szolgáltatás minőségét ezzel a színvonallal.
Ha nem vagy benne biztos, hogy miről és milyen tartalmat kéne posztolnod vagy segítségre szorulsz a képes és videós tartalmak felvételében, elkészítésében és posztolásában, nyugodtan fordulj hozzánk!
Social média tartalomgyártás szolgáltatásunk kifejezetten a social média kompatibilis short form videók készítésére szakosodott és ezekben kínál neked megoldást.
Tudod, hogy a potenciális vásárlókat mi győzi meg a legkönnyebben arról, hogy vásároljanak nálad? A korábbi elégedett vásárlóid által írt publikus vélemények. Ez egyszerű pszichológia. Az emberek könyebben elhiszik azt, amit egy másik ember mond egy cégről vagy termékről, mint az, amit a cég állít a saját magáról vagy a temrékéről. A nyilvánosan olvasható, megfelelő számú és pozitív Google cégem és Facebook üzleti oldal vélemények nagyban javítják a koverziós arányt. És ha ezeket a véleményeket még posztokban is újrahasznosítod, akkor garantáltan nyert ügyed van. A vélemények begyjűtése egyébként nem egyszerű feladat, mert sokan nem akarnak erre időt szánni, de az e-mail marketing segítségével nagyon célzottan és hatékonyen lehet ezeket megszerezni relatív rövid idő alatt.
Látható tehát, hogy bár hirtelen is nagy változások állhatnak be a kereskedelemben, számos azonnal alkalmazható és hosszú távon megtérülő eszköz van, amivel erre felkészülhetsz és megküzdhetsz a felmerülő kihívásokkal. A legjobb pedig az, hogy nem kell egyedül szembenézned ezekkel a próbatételekkel. Szolgáltatásaink számos területen nyújtanak neked segítő kezet, hogy ne maradj alul a versenyben. Ha segítségre van szükséged, kérj tőlünk ajánlatot és mi segítünk közösen kiépíteni a megfelelő stratégiát számodra.
8 év tapasztalat, 111 elégedett ügyfél és valós, nyilvános Google és Facebook vélemények a biztosíték arra, hogy te is elégedett leszel velünk.