Mikor posztolj a közösségi médiára?
6 percMikor érdemes a vállalkozásoknak posztolni a közösségi médiára 2024-ben? Ezek a legaktívabb időpontok.
8 perc
Az előző részben taglaltuk, hogyan kell létrehozni a hirdetéshez szükséges Vállalkozáskezelő fiókot. Most azt nézzük meg milyen kampányokat tudunk létrehozni és ezek milyen célokat tudnak támogatni.
Miután a Vállalkozáskezelőből megnyitottuk a Hirdetéskezelőt, ezt a képernyőt fogjuk látni. Itt hozhatjuk létre a Facebook hirdetéseket és elemezhetjük a korábbi kampányok teljesítését. Azonban mielőtt belecsapnánk a lecsóba érdemes tisztába kerülni vele, hogy milyen hirdetéseket is tudunk létrehozni, ami megfelel a céljainknak.
A hirdetéskezelő hatékony használatához először értsük meg a Facebook hirdetések felépítését. Ez az alábbiak szerint alakul.
Ezekről fogunk beszélni most. Ez a hirdetés fő célja.
Egy kampányon belül több hirdetéssorozat is létrehozható. A hirdetéssorozatok alcéljai és célközönségei eltérhetnek egymástól.
Egy hirdetéssorozaton belül több hirdetés is létrehozható. Az itt létrehozott hirdetésre az adott hirdetéssorozat és kampány beállításai lesznek érvényesek. Hirdetés lehet egy poszt is, ami a Facebook üzleti oldalra lett posztolva és lehet CSAK hirdetés is, ami posztként az oldal feed-jében nem jelenik meg.
A Facebookon jelenleg 11 kampánycél közül választhatunk és ezeken belül is bőven vannak optimalizálási lehetőségek. Először vegyük sorra a fő kampányokat.
Ahogyan a neve is mutatja, a célja, hogy a márkát, céget még ismertebbé tegyük a célcsoport tagjai között. Ha ilyen kampány futtatunk, akkor a Facebook a kiválasztott célcsoporton belül megpróbálja minél több embernek megmutatni a hirdetésünk a lehető legkisebb költség mellett. A célközönség azon tagjai, akik már látták a hirdetésünket két nap múlva kapnak a Facebooktól egy „tesztet”, ahol 3 lehetséges opció közül ki kell választaniuk, hogy az adott logó vagy hirdetés melyik márkához tartozik. A Facebook ezzel a módszerrel méri, hogy a hirdetést látottak közül hány százalék emlékszik pontosan a márkára. Ezt a százalékos mérőszámot láthatod majd a hirdetéskezelőben az adott hirdetés elemzési adatainál.
A lehető legtöbb embernek jelenik meg a hirdetés, de megmondhatod a Facebooknak, hogy egy ember X napon beül maximum hányszor találkozzon a hirdetéssel. Ezzel könnyedén elkerülhető, hogy a hirdetés idegesítővé váljon, mert valaki túl sokszor és túl gyakran látja.
Túl sok megjelenítésnél, nem túl gyakran, de elfordul, hogy a felhasználók elrejtik a hirdetést. Ezt láthatjuk is az analitika számaiban. Ha ilyen művelet történik az negatívan befolyásolja a hirdetés további megjelenését és költségeit.
Gyakran használt kampány, melynek a célja, hogy látogatókat tereljen egy weboldalra, alkalmazásba vagy a Messengerbe, hogy beszélgetést kezdeményezzenek veled, vagy a Facebook üzleti oldalhoz létrehozott chatbottal.
Remek lehetőség, hogy a potenciális vásárlókat átvigyük a weboldalra, ami által bekerülnek a ’weboldalon járt’ célközönségbe, hogy aztán remarketing hirdetéseket futtathassunk nekik.
A forgalom típusú kampányhoz élesítés előtt 4 fajta optimalizálás közül tudunk választani. A 4. nem látszik a képen, de a lista végén ott van, ha lejjebb görgetsz.
Olyan emberek elérése, akik rákattintanak a hirdetésre és be is töltik az érkezési oldalt.
Olyan emberek elérése, akik rákattintanak a hirdetésre.
Egy embernek a lehető legtöbbször próbálja megjeleníteni a Facebook. Itt fontos aktívan figyelni, hogy a gyakorisági szám ne legyen túl magas (5-7) adott időn belül, különben az történik, amit pár sorral feljebb írtunk.
Egy nap alatt a célcsoport lehető legtöbb tagjának fogja megmutatni a hirdetést a Facebook.
A megjelenés azt jelenti, hogy egy konkrét embernek hányszor jelenik meg a hirdetés. Az elérés pedig azt, hogy hány darab embert ért el a hirdetés. Példa: Egy hirdetés elérése 5, a megjelenése pedig 10. Ez azt jelenti, hogy 5 különböző ember látta a hirdetést -feltételezhetően- fejenként 2 alkalommal.
Ez hosszabb kifejtés igényel. Ezen a kampányon belül három + három részcél közül válaszhatunk mielőtt létrehozzuk
Bejegyzéshez fűződő aktivitás (itt van a + három)
Egy embernek a lehető legtöbbször próbálja megjeleníteni a Facebook. Itt fontos aktívan figyelni, hogy a gyakorisági szám ne legyen túl magas (5-7) adott idő belül, különben az történik, amit pár sorral feljebb írtunk.
A Facebook pontosan tudja, hogy Te mennyi és milyen aktivitásokat mutatsz a hirdetések (és bármi egyéb) kapcsán, ezáltal tudja úgy optimalizálni a megjelenéseket, hogy nagyobb arányban mutassa meg olyan felhasználóknak, akik lájkolnak, kommentelnek, megosztanak.
Egy nap alatt a célcsoport lehető legtöbb tagjának fogja megmutatni a hirdetést a Facebook
Segítségével gyűjthetjük az oldalunk kedvelőit. Itt az egy oldalkedvelésre jutó költség lesz a legfontosabb mérőszám.
Ha vannak, akkor a Facebookon létrehozott eseményt tudod hirdetni és gyűjteni az „ott leszek” klikkeléseket.
Ha fejlesztettél egy applikációt, akkor ez a kampánycél a legmegfelelőbb annak népszerűsítésére. Az ilyen típusú hirdetéseknél még több információt kell megadni magadról és a cégedről a Facebooknál, mint a „hétköznapi” termékek vagy szolgáltatások hirdetésekor.
Ahogyan a neve is mutatja, a videós posztok vagy hirdetések népszerűsítésére alkalmas. A részletes elemzési adatokból egy csomó hasznos információt hámozhatunk ki. Látjuk többek között, hogy hány másodpercet néztek meg belőle, milyen arányban indították el vagy éppen hol hagyták abba a videó megnézését. Ez utóbbi a legárulkodóbb adat azzal kapcsolatba, hogy hol és miért unták meg a videót, így következő alkalommal ezeket az adatokat már alapul vehetjük a videó készítésénél.
Kiváló adatbázis építéshez. Gyakorlatilag majdnem ki tud váltani egy landing page-t. Begyűjthetjük a potenciális vásárlóink adatait, hogy aztán újra felkereshessük őket különböző típusú hirdetésekkel és ajánlatokkal.
A célközönség tagjait ösztönözheted, hogy Messenger üzenet formájában lépjenek kapcsolatban a Facebook üzleti oldaladdal. Főleg akkor tud hasznos lenni, ha van hozzá egy jól programozott chatbot. Bár mostanában változik az EU és a Facebook közötti kapcsolat, így még nem tudjuk biztosan, hogy ez a funkció mennyire és milyen formában lesz használható a jövőben.
Jelentését megtalálod a Fogalomtárunkban
Főleg webshopoknál használatos hirdetési forma, ahol arra törekszünk, hogy minél nagyobb bevétel keletkezzen minél kisebb költségek mellett. Itt az egy konverzióra eső költség a KPI. Ennek a méréséhez létfontosságú, hogy a Facebook Pixel be legyen kötve a weboldalra.
Szintén webáruházaknál használatos kampányforma. Ez már egy elég haladó hirdetési forma, ahol különböző feltételek szerint tudsz létrehozni promóciókat egy feltöltött adatfájl vagy dinamikusan működő adatcsatorna segítségével. A leginkább alkalmas az automatizált hirdetések futtatására.
Kifejezetten akkor javasolt a használata, ha offline (is) értékesítesz, vagyis van fizikai boltod is.
Ezek voltak a Facebook hirdetési kampánycélok. Mint láthatod rengeteg lehetőség van és még annál is több a bevételek maximalizálására. A csináld magad módszerrel is bármikor el lehet kezdeni hirdetni, ám a felületes tudás egy idő után -valószínűleg elég gyorsan- eléri a teljesítménye maximumát. A következő részben egy alap hirdetés létrehozásának folyamatát fogjuk taglalni lépésről lépésre.