Ütős közösségi média szövegírás 7 lépésben
9 percMilyen szempontokat érdemes figyelembe venni a közösségi média szövegíráshoz, hogy az tükrözze a márka stratégiát?
2 perc
Ha megnézzük a 2020-as online marketing trendeket , akkor láthatjuk, hogy egyik vállalkozás sincs könnyű helyzetben, ami a láthatóságot illeti. Sok csatorna, rengeteg fajta megjelenés és még annál is több konkurencia.
A teljes digitalizálódásnak köszönhetően óriási reklámzaj van az online terekben is, ami azt eredményezi, hogy egyre nehezebb kitűnni a tömegből, egyre jobban emelkedik az emberek ingerküszöbe és a sok választási lehetőség miatt még nehezebb hűséges vásárlókat szereznünk.
A UGC – User Generated Content – vagyis a vevőid által létrehozott tartalom a fent felsoroltak miatt, hosszútávon egy fontos eszköze lehet annak, hogy a céged híre még több emberhez tudjon eljutni ingyen.
Ilyen például a Starbucks UGC-je, ami több, mint 300.000 ezer, a cég logójával és a leírásban #starbucks hashtaggel ellátott posztot jelent havonta. Ha minden posztolót csak ötszázan követnek, az 150 millió embert jelent. Persze, ha a kb. 10%-os organikus elérési arányt nézzük az „csak” 15 millió elért ember. De azért az sem rossz. Főleg nem ingyen. Forrás: Technologyreview
Ez tulajdonképpen az UGC. El kell tudnod érned azt, hogy az emberek, akik megvásárolják a termékedet vagy a szolgáltatásodat, közzé akarják azt tenni valamilyen formában. Lehet az egy menő csomagolás, egy dizájnos címke, vagy az a szokás, hogy a vásárlóid által készített tartalmat megosztod Instagram sztoriban, ahogy a Woof Dog Design is csinálja.
Ugyan ezek a tartalmak legtöbbször nem vélemények, de nagyban elősegítik a céged hírnevének öregbítését azzal, hogy sok-sok tartalom kerül fel róla az internetre. Ez hosszútávon további új vásárlókat hoz majd ingyen. A tovább osztásukkal pedig növelheted a vásárlóid márkahűségét illetve közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki velük.
Habár, ahogy fentebb írtam ezek nem írásos vélemények, de az UGC szorosan összefügg azzal a ténnyel, hogy 10-ből 9 vásárló elolvassa a a vásárlói véleményeket, mielőtt vásárol és ez sokkal jobban befolyásolja a döntésüket és a megítélésüket a cégről vagy termékről, mint azok a tartalmak, hirdetések, marketing szövegek, amiket az adott cég tesz közzé saját magáról. Ennek az oka elég egyértelmű. Forrás: Spiegel
A még több eladásért próbáld ki az upsell-t is.