Ütős közösségi média szövegírás 7 lépésben
9 percMilyen szempontokat érdemes figyelembe venni a közösségi média szövegíráshoz, hogy az tükrözze a márka stratégiát?
4 perc
A tartalommarketing vagy, fancy szóval élve content marketing már régóta köztünk él, de az a tapasztalat, hogy a cégek nem mindig vannak tisztában a pontos meghatározásával, azzal, hogy miért fontos vagy hogyan kell hatékony tartalmat gyártani.
Aki a tartalommarketing pontos definíciójáért jött, azt sajnos ki kell, hogy ábrándítsuk: nincs egységes meghatározása ennek a szónak. Úgy tudnánk a legjobban összefoglalni, hogy minden olyan marketing anyag, amely értékes tartalmat, információt ad a célközönségnek megfelelően változatos formában, annak érdekében, hogy a potenciális vásárlókat edukálja, meggyőzze, közvetett módon vásárlásra ösztönözze és hosszú távon lojális ügyfelet kovácsoljon belőle.
Tehát a végső célja ugyan az, mint bármilyen más hirdetésnek vagy reklámnak: profit teremtés. Mellette persze erősíti a cég PR-ját is, de ezzel most nem foglalkozunk.
Sokan úgy gondolják, ha van egy üzleti Facebook oldaluk és oda posztolgatnak, akkor kész a tartalommarketing. Azonban ez több ennél. A tartalommarketingnek vannak közvetlen és közvetett céljai is. A közvetlen célok közé tartozik például a több oldal kedvelés a Facebookon, a több követő szerzése az Instagramra, a célközönség e-mail címének begyűjtése, a fizikai boltlátogatások vagy a weboldal forgalmának növelés.
Nem szabad elfelejteni, hogy a fogyasztók, akiknek el szeretnék adni a termékünket, egyre tudatosabbak és egyre nagyobb a reklámzaj körülöttük. A hagyományos értelemben vett reklámok már nem annyira hatékonyak, mint régen voltak. Mindenből óriási a kínálat és valahogy muszáj kitűnni a tömegből. Egyszerű termékorientált hirdetésekkel már nem igazán lehet eladni semmi. Főleg ha ezt online akarjuk tenni. A célcsoport nem köteles végignézni a reklámot, ha nem nyered el a figyelmét 0.8 mp alatt, akkor már tovább is görgetett. Rosszabb esetben, ha rosszul céloztál vagy a hirdetésed valamiért felzaklatja, akkor még jelenteni is fogja az adott platformon, ami aztán végképp nem kedvez a cégnek.
A fogyasztót edukálni kell, tudnunk kell mi az igazi problémája és meg kell mutatni neki, hogy a mi termékünk vagy szolgáltatásunk tudja erre a megoldást. Már ezzel az egyszerű lépéssel sokkal személyesebbé tudja tenni egy cég a marketingjét és közelebb hozhatja magához a felhasználót.
Hosszútávon elkötelezi a célcsoportot és a vállalkozást egy magasabb „szakértői” szintre emeli. Ha egy téma, termék vagy szolgáltatás köré rendszeresen jó, értsd hasznos és nem „bullshit” tartalmat tud gyártani egy vállalkozást, akkor az meggyőzi a követőket és, ami még fontosabb az érdeklődőket, hogy ez a cég igenis ért ahhoz, amit csinál/árul, profi benne, látja, hogy mi a problémája a vásárlónak (vagyis, amikor olvasom a tartalmukat, akkor nekem) és erre megoldást is tud kínálni. Vagyis nagyobb bizalommal lesznek a cég és a termék iránt, ami pedig tudjuk, hogy a vásárlás egyik alapfeltétele.
Emellett hosszútávon hatékonyan tudja javítani a cég weboldalának a pozícióját a keresőmotorokban a kapcsolódó kulcsszavakra és kifejezésekre, ami pedig megint csak azt eredményezi, amiről az elején beszéltünk: nagyobb forgalom -» több potenciális vásárló -» nagyobb profit.
Igen, a hosszútávon és a rendszeresen a hangsúly. Sajnos ezzel kapcsolatban is sokan tévhitben élnek. Attól, mert egy cég közzé tett egy-két jó videót vagy hasznos cikket, az nem fogja rögtön a fentieket eredményezni. A figyelemfelkeltő és hasznos tartalmakat rendszeresen kell kommunikálni, frissíteni és hosszútávon kell vele tervezni. A bizalom kiépítése és a „szakértői státusz” elnyerése csak így lehetséges. A jó hír azonban, ha tényleg jól csinálod és betartod az alapvető szabályokat, akkor a siker szinte borítékolható. Azért „csak” szinte, mert azért vannak más tényezők is, amik befolyásolják a konverziókat. Erről itt van egy rövid Facebook posztunk.
Lehet ez egy blog, rövid/hosszú videós tartalom (céltól függően), animált videó vagy akár kép is. Minél változatosabb formában tudod terjeszteni az üzeneted, annál jobb.
A következő cikkben megnézzük a Google ajánlásait a jó tartalomra vonatkozóan.