A Z Generáció közösségi média fogyasztási szokásai
6 percCikkünkben bemutatjuk a Z generáció közösségi média fogyasztási szokásait és azt, hogyan tudod effektíven elérni ezt a fiatalos közönséget.
3 perc
Rendszeresen felmerülő kérdés ügyfelek részéről. De nézzük sorban, kezdjük a “miről”-lel.
Elsősorban olyan dolgokat ossz meg a Facebook oldaladon, amik kapcsolódnak a szolgáltatásunkhoz, termékünkhöz. Ezen belül rengeteg téma van, ami szóba jöhet és függ a vállalkozás profiljától is. Mondok néhány példát. Ha mondjuk egy étteremről van szó, akkor lehet posztolni konyhai életképeket (persze csak akkor, ha elég tiszta az a konyha :) ), az elkészülő ételekről, a napsütésben a teraszon kávézó vendégekről, beérkezett friss alapanyagokról, a személyzetről, timelapse videót egy főzésről, stb. Egy növénykereskedésnél érdemesebb inkább arra koncentrálni, hogy értékes tartalmat és tudást adjunk át az ügyfeleknek, érdeklődőknek. Posztoljunk a növénygondozás alapjairól, a különböző fajtákról, teleltetésről, érdekességekről a nagyvilágból ebben a témában, akciókról, szezonális aktualitásokról. Ez csak két különböző profilú vállalkozás volt, de az látszik a példákból, hogy erre a kérdésre -ahogy a többire sincs- nincs egységes, sablon válasz. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a figyelemfelkeltő, humoros, értéket/tudást adó és bizalmat ébresztő posztok azok, amikkel érdemes operálni hosszú távon, ugyanis ezekre érkezik a több reakció és ezek fogják vásárlásra bírni az érdeklődőt.
Erre egyszerű választ tudok adni: annyiszor, ahányszor tudunk érdekes/értékes tartalmat adni a követőknek. Ha hetente csak egyszer tudunk olyat megosztani, aminek van is értelme és értéke, akkor heti egyszer posztoljunk, de ha heti háromszor, akkor háromszor. Itt érvényes a kevesebb néha több elv, amikor is fontosabb a minőség, mint a mennyiség.
Az Instagram legújabb hivatalos ajánlása 2021-ben a minimum heti 2 poszt és napi 2 sztori!
Ha csak az organikus elérésekre alapozunk, akkor leginkább akkor, amikor a követők fent vannak a Facebookon. Ki kell tapasztalni, hogy ez mikor van. Vannak általános szabályok is, mint például, munkaidő előtt, ebédidőben, a munkaidő végeztével hazafelé menet a legtöbb ember ránéz a Facebookra, de nem olvasnak el hosszabb cikkeket. Esetleg elmentik későbbre, de ez sem biztos. Vagy ha például vasárnap gyönyörű napsütés van, akkor nem érdemes posztolni, mert esélyes, hogy többen kint vannak a szabadban vagy valamilyen társasági programot csinálni inkább. Azonban ha ömlik az eső és rossz idő van, akkor megint csak többen választják a Facebookot. Hosszabb blogokat inkább az esti órákban és hétvégén olvasnak el a legtöbben. De egyedi szempontokat is figyelembe kell venni. Például, ha anyukáknak szóló babás blogot vezetsz, akkor az éjfél körül megosztott posztnak több elérése lehet. Miért? Mert anyukák 0-2 éves gyerekkel fent vannak abban az időszakban a síró baba miatt. Plusz nagyobb esélye volt a posztnak szem elé kerülni, mert nincs több céges poszt, ami elvonja a figyelmet.
Ezek a kérdések soha nem feketék és fehérek. Mindig egyedileg iparág és célközönség specifikusan kell őket megválaszolni.