Miről, hányszor és mikor érdemes posztolni egy Facebook üzleti oldalra?


3 perc

Rendszeresen felmerülő kérdés ügyfelek részéről. De nézzük sorban, kezdjük a “miről”-lel.

Miről posztoljunk a vállalkozásunk üzleti Facebook oldalára?

Elsősorban olyan dolgokat ossz meg a Facebook oldaladon, amik kapcsolódnak a szolgáltatásunkhoz, termékünkhöz. Ezen belül rengeteg téma van, ami szóba jöhet és függ a vállalkozás profiljától is. Mondok néhány példát. Ha mondjuk egy étteremről van szó, akkor lehet posztolni konyhai életképeket (persze csak akkor, ha elég tiszta az a konyha :) ), az elkészülő ételekről, a napsütésben a teraszon kávézó vendégekről, beérkezett friss alapanyagokról, a személyzetről, timelapse videót egy főzésről, stb. Egy növénykereskedésnél érdemesebb inkább arra koncentrálni, hogy értékes tartalmat és tudást adjunk át az ügyfeleknek, érdeklődőknek. Posztoljunk a növénygondozás alapjairól, a különböző fajtákról, teleltetésről, érdekességekről a nagyvilágból ebben a témában, akciókról, szezonális aktualitásokról. Ez csak két különböző profilú vállalkozás volt, de az látszik a példákból, hogy erre a kérdésre -ahogy a többire sincs- nincs egységes, sablon válasz. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a figyelemfelkeltő, humoros, értéket/tudást adó és bizalmat ébresztő posztok azok, amikkel érdemes operálni hosszú távon, ugyanis ezekre érkezik a több reakció és ezek fogják vásárlásra bírni az érdeklődőt.

Hányszor posztoljunk egy héten?

Erre egyszerű választ tudok adni: annyiszor, ahányszor tudunk érdekes/értékes tartalmat adni a követőknek. Ha hetente csak egyszer tudunk olyat megosztani, aminek van is értelme és értéke, akkor heti egyszer posztoljunk, de ha heti háromszor, akkor háromszor. Itt érvényes a kevesebb néha több elv, amikor is fontosabb a minőség, mint a mennyiség. 

Az Instagram legújabb hivatalos ajánlása 2021-ben a minimum heti 2 poszt és napi 2 sztori!

Mikor érdemes megosztani egy posztot?

Ha csak az organikus elérésekre alapozunk, akkor leginkább akkor, amikor a követők fent vannak a Facebookon. Ki kell tapasztalni, hogy ez mikor van. Vannak általános szabályok is, mint például, munkaidő előtt, ebédidőben, a munkaidő végeztével hazafelé menet a legtöbb ember ránéz a Facebookra, de nem olvasnak el hosszabb cikkeket. Esetleg elmentik későbbre, de ez sem biztos. Vagy ha például vasárnap gyönyörű napsütés van, akkor nem érdemes posztolni, mert esélyes, hogy többen kint vannak a szabadban vagy valamilyen társasági programot csinálni inkább. Azonban ha ömlik az eső és rossz idő van, akkor megint csak többen választják a Facebookot. Hosszabb blogokat inkább az esti órákban és hétvégén olvasnak el a legtöbben. De egyedi szempontokat is figyelembe kell venni. Például, ha anyukáknak szóló babás blogot vezetsz, akkor az éjfél körül megosztott posztnak több elérése lehet. Miért? Mert anyukák 0-2 éves gyerekkel fent vannak abban az időszakban a síró baba miatt. Plusz nagyobb esélye volt a posztnak szem elé kerülni, mert nincs több céges poszt, ami elvonja a figyelmet. 

Ezek a kérdések soha nem feketék és fehérek. Mindig egyedileg iparág és célközönség specifikusan kell őket megválaszolni.

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp