Itt az Allegro! A magyar piacra is betört Kelet-Európa Amazonja.
4 percCikkünkben az allegro online piactér hazai megjelenésének potenciális hatásait tárgyaljuk ki, valamint megvizsgáljuk hogyan készülhetnek fel a hazai kkv-k a piaci változásokra.
4 perc
A fordulópont természetesen január 1-je volt. Az online hirdetések trendje folyamatosan változóban van és gyorsabban történik, mint azt hinnéd!Nézzük meg 2020-ban melyek lesznek a kihagyhatatlan marketing eszközök és milyen stratégiával kell megközelítened őket.
Mindig hangsúlyozzuk, hogy ha vállalkozásod, céged van, akkor a lehető legtöbb platformon foglalj profilt a cégneveddel. Nem baj, ha nem használod, csak legyen a tiéd! Vagyis eddig nem feltétlen volt baj, ha nem használtad, most viszont eljött az idő, hogy csatasorba kell állítanod az eddig elhagyatott profilokat is! Elvileg pontosan tudod, hogy ki a célcsoportod, igaz?! Most tudd meg azt is, hogy ez a célcsoport melyik platformon van jelen már most is vagy lesz jelen nagy számban a közeljövőben. Érdekes lehet például a TikTok, a Pinterest, az Instagram, a Snapchat, a YouTube vagy akár a LinkedIn is. És igen, jól gondolod! Minden egyes újabb platform plusz időráfordítást igényel. Sajnos nem lehet mindenhova ugyan azt a tartalmat posztolni ugyan abban a formában. Pontosabban lehetne, (apróbb formai változtatásokkal) de biztos, hogy nem lesz célravezető. Miért? A válasz egyszerű: ha mindenhova ugyan azt posztolod megosztod a követőidet.
A hírlevél kampányok olyan stabilan őrzik a helyüket, mint a Stonehenge. Sokan legyintenek rá, mert „ósdi”. Való igaz, hogy az egyik legrégebbi marketing módszer, azonban a megnyitások aránya 50% feletti, az ebből születő konverziók pedig elérhetik a 4-10%-os arányt is, ami igencsak jónak mondható. Sokan azért nem hírleveleznek, mert adatbázist kell építeni hozzá. Ez is igaz, de a valóságban közel sem olyan bonyolult, mint gondolnád. Ha pedig hosszútávon tervezel vállalkozni, ez biztosan kifizetődő módszer lesz 2020-ban is.
A tartalommarketing továbbra is egy „must have thing”. Egyszerűen könnyebben rátalálnak az emberek a vállalkozásodra és sokkal könnyebben fogsz tudni bizalmat építeni bennük a terméked vagy szolgáltatásod iránt, ha írsz vagy vlogolsz arról, amit árulsz, csinálsz. Egy kutatásból kiderült, hogy azok a cégek, akik blogot vezetnek, akár 70%-al nagyobb árbevételt is elérhetnek.
A videós tartalommarketing további előnye, hogy ezeket például a Facebook is előnyben részesíti. A felhasználók 65%-a néz rendszeresen videókat és 40%-uk könnyebben vásárol meg egy terméket vagy vesz igénybe egy szolgáltatást, ha előtte láthatja azt videós bemutató formájában. Az Instagramon megjelenő hirdetések 65%-a videó! Ne legyenek hiú ábrándjaid, a felhasználók egyre lustábbak és szívesebben néznek meg rövid videót, minthogy olvassanak 2 percet. Ahogy haladul előre az időben ez az arány csak nőni fog, ugyanis lassan felnő a „Z” és az „Alfa” generáció, akik már teljes egészében a videós tartalmakon szocializálódtak.
A vevőmegtartás és a visszatérő vevők fontossága 2020-ban tovább nő. A webshopok forgalmának több, mint a felét a visszatérő vásárlók adjak. Na jó, nem csak a webshopokét. Mindegy milyen vállalkozásról beszélünk, a régi vevőknek sokkal könnyebb és olcsóbb lesz eladni, mint az újaknak. Erről a remarketingről szóló cikkben beszéltünk részletesebben. Erről részletesebben itt írtunk.
Itt érdemes megemlíteni a kevesebb néha több elvet, ami arra vonatkozik, hogy egy márkának inkább legyen kisebb követőtábora tele elkötelezett vásárlókkal és rajongókkal, mint egy felhígult, nehezen „mozgosítható”, de nagyobb számot mutató embertömeg. Ehhez hozzá kell tenni a közösségépítést is, amivel egy igazán erős és stabil vevőbázist tudunk létrehozni.
Sokan még nem is hallottak róla, de hagyjuk ki a sorból. Te tudtad, hogy a weboldalad küldhet értesítéseket annak, aki korábban járt az oldaladon? Hát tudd meg most! Az alábbi képen is egy ilyen értesítésekre való feliratkozásnak a lehetőségét felajánló pop-up ablakot látsz. A statisztika szerint a 18-34 év közöttiek kb. 30%-a MINDIG további 30% pedig gyakran feliratkozik ilyen push értesítésekre. A megnyitási arány még nem olyan jó, 7% körül mozog, viszont a konverziók 50% felett vannak. Érdemes lehet elgondolkodni ennek a használatán is.
Légy jelen minél több helyen, adj értékes tartalmat, építs lojális vásárlóbázist és használd az új eszközöket!