Mi az a Facebook Konverziók API és hogyan kell beállítani


6 perc

A Facebook Pixel

Mielőtt nekilátunk a Facebook Konverziók API bemutatásának, ejtsünk pár szót a Facebook Pixel-ről.  A Facebook Pixel egy kb. 10 éve létező eszköz, amely a Facebook hirdetési kampányok eredményeinek mérésére szolgál. Szemléltessük működését egy nagyon egyszerű példával: ha elindítasz egy kampányt a weboldalad látogatói forgalmának növelése céljából, és ezen belül az egyik hirdetésre valaki rákattint, eljut a weboldaladra, akkor a Facebook Pixel ezt számon tartja, te pedig a hirdetéskezelőben látni fogod, hogy 1 személy kattintott az adott hirdetésből. Az eszköz további hasznos funkciója, hogy segítségével célközönségeket és hasonmás-célközönségeket is létrehozhatsz, amelyekkel folyamatos hirdetések esetén előnyre tehetsz szert.

Ahhoz, hogy teljes legyen a kép a Facebook Pixel-lel kapcsolatban, érdemes pár mondatban összefoglalnunk annak működését. Amikor ellátogatsz egy weboldalra, akkor a betöltés közben a Pixel sütiket (cookie) helyez el böngésződben. A cookie egy rövid karakterlánc, amelynek használatával a Meta képes azonosítani és követni a weboldalak felhasználóit. Így járul hozzá az eszköz a személyre szabott hirdetések megjelenéséhez és a célközönség eléréséhez.

Figyelembe véve az egyes böngészők sütiket korlátozó tevékenységeit és az adatvédelmi szigorítások lehetőségét elképzelhető, hogy a Facebook Pixel jelenlegi formájában rövidesen használhatatlanná válik. Ebből kifolyólag a konverziókövetés és a hasonmás közönségek elértéktelenedhetnek, a hirdetések pedig drágulhatnak. Ennek ellenére nem kell elkeseredni, a Meta ugyanis megtalálta a megoldást a hirdetések optimalizálására: nem más, mint a Facebook CAPI!

Mi is az a Facebook Konverziók API?

A Facebook Konverziók API a Meta saját fejlesztésű eszközeként a hirdetések célzásának optimalizálására szolgál. A funkció segítséget nyújt a kampányriportok javításában, a konverziós események adott Facebook kampányokhoz való hozzárendelésében, valamint lehetővé teszi, hogy saját szervereidről küldhess offline és webes eseményeket a Facebook szervereire. Továbbá az eszköz jelentősen javítja a konverziós eredmények mérését, ezáltal hozzájárul a Facebook és Instagram felületeken megjelenő hirdetések optimalizáláshoz. Tekintve, hogy a rövidítés a Facebook Conversion API angol kifejezésből ered, gyakran találkozhatsz a Facebook CAPI elnevezéssel, amely alatt ugyanezen funkciót értik. Fontos figyelembe venni, hogy az eszköz nem helyettesíti a Facebook Pixel-lel való követést, inkább annak kiegészítésére szolgál.

Mire használható ez a Facebook Konverziók API (CAPI)?

Mivel a Facebook Konverziók API használatával több konverziós adat kerül pontosan riportálásra, ezáltal a riporting felületen is pontosabb adatok jelennek meg, amelyek alapján könnyebben optimalizálhatod kampányaidat. Abból kifolyólag, hogy a Facebook algoritmusa a konverziós események adataira épül a hirdetések optimalizációjában, nagyobb hatékonyságra számíthatsz. Mindemellett szélesebb körű és jobb minőségű célközönséget érhetsz el, ami sikeresebb remarketing kampányokhoz vezet. Összességében elmondható, hogy a Facebook CAPI segítségével jobban meg tudod határozni a hirdetéseid megtérülését, amely fontos része a marketing büdzsé allokációs döntések meghozatalának. Nem utolsó sorban a Konverziók API használatával marketinged nem lesz kiszolgáltatva annak, hogy az egyes böngészők engedélyezik-e az adatgyűjtést

Hogyan állítsd be a Facebook Konverziók API-t?

A Facebook Konverziók API beállítása két különböző módszerrel is lehetséges. Az egyik a Facebook Partner Integrációs megoldás, amely az egész technikai folyamatot egyszerűvé teszi és fejlesztői segítséget sem igényel. A másik, kissé bonyolultabb módszert akkor tudod működtetni, ha egy fejlesztővel dolgozol együtt, ehhez ugyanis technikai tudásra lesz szükség. 

API Integrációk

Az előbb említett egyszerű, partner integrációs technikát abban az esetben tudod alkalmazni, ha olyan közismert nemzetközi e-kereskedelmi platformot használsz, mint a Shopify, UNAS stb. vagy a WordPress alapú WooCommerce. A beállítás rendkívül egyszerű, hiszen csak a Facebook által generált, értelemszerű lépéseket kell követni, sőt fizetni sem kell érte.

Abban az esetben, ha weboldalad önmagában nem biztosítja a szerver oldali követéséhez kapcsolódó megoldásokat és nincs olyan egyszerű plugin amit használni tudnál, akkor sem biztos, hogy fejlesztésre lesz szükséged. Létezik ugyanis olyan megoldás, ahol egy átjárón (gateway-en) adhatók át az adatok a Meta hirdetési rendszerének. Ennek két módja van: az egyik a Meta Conversions Gateway, amelynél az adatok átadása az Amazon szerverén keresztül történik, a másik pedig egy olyan címkekezelő, mint a Google Tag Manager, amely egy benne létrehozott szerveroldali tároló segítségével közvetíti az adatokat a Meta szerverének. Bár a folyamat mindkét esetben több beállítást igényel, mint egy WordPress plugin, nem vesz igénybe 1-2 óránál több időt, és fejlesztésre sem lesz szükség. Mivel ezen szolgáltatások fizetősek, az ár pedig a szerver igénybevételétől függ, érdemes lehet mind a kettőt kipróbálni és a tesztidőszak végén kiválasztani, melyik kedvezőbb számodra.

Manuális beállítás   

Amennyiben számodra nem áll rendelkezésre a Partner Integráció lehetősége, a beállítást manuálisan, fejlesztő segítségével is véghez viheted. Bár a folyamat nem egyszerű és technikai tudást igényel, előnye, hogy alkalmazásával nagyobb kontrollal rendelkezhetsz a folyamat felett, valamint testreszabottabb megoldást kaphatsz. 

Mikor érdemes beállítanod a Facebook Konverziók API-t?

Ha jelen vagy olyan e-kereskedelmi platformon, amely lehetővé teszi az eszköz beállítását, akkor mindenképpen élj az egyszerű és ingyenes lehetőséggel. Ám mielőtt manuális beállításba kezdenél, gondold át alaposan, valóban szükséged van-e a funkcióra. Amennyiben a Facebook és Instagram felületén megjelenő hirdetések jelentős részét teszik ki weboldalad forgalmának, akkor érdemes a CAPI fejlesztésére fordítani a szükséges erőforrásokat. Abban az esetben, ha a közösségi média hirdetések nem az elsődleges módja weboldalad forgalomszerzésének és limitált erőforrásokkal rendelkezel, akkor azokat érdemesebb más projektekre allokálnod. 

Ha kezelsz üzleti Facebook oldalakat, gyere és csatlakozz zárt csoportunkba.

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp