Itt az Allegro! A magyar piacra is betört Kelet-Európa Amazonja.
4 percCikkünkben az allegro online piactér hazai megjelenésének potenciális hatásait tárgyaljuk ki, valamint megvizsgáljuk hogyan készülhetnek fel a hazai kkv-k a piaci változásokra.
9 perc
Tágabb értelemben véve, ha egy hirdetéshez egy CTA-t (Call to Action) rendelsz és az egy weboldalra irányítja az érdeklődőt, akkor a felkeresett oldalt hívhatjuk landing page-nek, hiszen ott landol a látogató.
Azonban, ha szorosabban kötjük a marketinghez, akkor a landing page egy olyan önálló oldal -nem is kell feltétlenül, hogy a weboldal része legyen-, aminek egyetlen célja van. Ez a cél lehet többféle. Például egy termék vagy szolgáltatás megvásárlása, egy űrlap vagy kérdőív kitöltése, feliratkoztatás egy listára, regisztráció stb. Igazából bármi lehet a lényeg az, hogy EGY oldalon EGY van belőle. A landing oldal szerepe a konvertálásban kulcsfontosságú.
Konverzió: az a pillanat / cselekedet, amikor a kitűzött célt végrehajtja a látogató. Vásárol, feliratkozik, kitölti az űrlapot, regisztrál stb.
Ahhoz, hogy ezt megértsd még beszélnünk kell a landing oldal egyik legfontosabb tulajdonságáról, a felépítéséről. Egy ilyen speciális oldal abban is különbözik a weboldal bármely aloldalától, hogy nincs rajta „figyelemelterelés”. Ez azt jelenti, hogy a landing oldal nem rendelkezik például menüvel. Az érdeklődő nem tud elnavigálni másik aloldalra, ha kap egy impulzust, mert meglát egy másik terméket a leírásban vagy a fejlécben, esetleg eszébe jut, hogy elolvassa a garanciális feltételeket. A landing oldal csak és kizárólag egyetlen célról szól és az oldal teljes tartalma ennek van alárendelve. A látogató „be van zárva” ide és az oldalt csak bezárni tudja, nem tud átkattintani máshova. A szövegben csak a célhoz kapcsolódó érveket tud olvasni, csak a célhoz tartozó képeket, videókat, kreatívokat fog látni és csak a célhoz tartozó CTA-kat (gombokat) tudja kattintani. EZ a landing oldal lényege.
A hossza nincs kőbe vésve, lehet akár görgetés nélküli, de egészen hosszú is. Ha például megnézel egy közösségi finanszírozásra épülő landing oldalt a Kickstarteren vagy az Indiegogon, akkor láthatod, hogy kiemelkedően hosszú az oldal és tele van változatos információval.
Még rengeteg példát fel lehetne sorolni, de röviden összefoglalva: akkor, ha egy bizonyos termékre vagy szolgáltatásra akarod koncentrálni a figyelmet és ezáltal ennek az értékesítését akarod növelni.
A jó landing oldal felépítése pontosan olyan, mint egy sales funnel, csak minden egy helyen történik. Nem biztos, hogy teljesen hideg látogatókat terelünk az adott landing oldal, ettől most vonatkoztassunk el, mert ettől függően változhat a tartalom. A lényeg, hogy a lehető legtöbb releváns információt átadd szépen egymásra építve, ok-okozati logika mentén. Minden, de legfeljebb minden második ilyen logikai egység végén szerepeltetni kell egy CTA-t, ha az érdeklődő bármelyik információ után úgy dönt, hogy vásárol/feliratkozik stb., akkor ne kelljen keresgélnie, visszagörgetni az oldal tetejére. Másik megoldásként, ha nem akarsz több CTA-t elhelyezni az oldalon -bár egyébként érdemes más-más gomb feliratokkal- akkor lehet egy rögzített gomb is valahol az oldalon, ami folyamatosan látszik, görgetéstől függetlenül.
Ha nem vagy tisztában a különböző rövidítések jelentésével, mint például a CTA, olvasd el az Online Marketing Fogalomtár cikkünket.
Fontos, hogy a tartalom jól és könnyen fogyasztható legyen! Ez azt jelenti, hogy a bekezdések és hasábok között legyen megfelelő mennyiségű hely, ne legyen roskadásig teleírva információval és legyen változatos a tartalma. Ha sok dolgot kell elmondani a termékről, szolgáltatásról, akkor próbáld egyszerűsíteni és ne 3-4 soros körmondatokban fogalmazz. Használj felsorolást és formázd a szöveget megfelelően.
Először is nagyon fontos, hogy az oldal megjelenése hasonlítson a céges arculathoz. Nem szerencsés, ha ettől eltérő színeket, betűtípusokat vagy egyéb elemeket használsz. Ha egy hirdetésből tereled oda az érdeklődőket, akkor fontos, hogy a landing oldalon rögtön találkozzon a hirdetésben szereplő képpel, szöveggel és színekkel. Így sokkal magasabb bizalmi indexet kap az eladni kívánt termék vagy szolgáltatás, hiszen az érdeklődő fejben, tudat alatt már össze is kapcsolta a kettőt. Míg, ha egy teljesen eltérő színekkel, képpel, szöveggel rendelkező helyre érkezik, akkor rögtön felmerül benne: „jó helyre kattintottam egyáltalán?” „mi ez az oldal? Köze sincs ahhoz, amit az előbb láttam” és bumm már ki is lépett, te pedig elveszítettél egy potenciális vevőt.
Az előző részben már említettük, hogy használj változatos tartalmat. Gondolj bele mennyire unalmas lenne egy oldal, amin csak szöveg van. Egy tonnányi szöveg, amit végig kell olvasni. Hiába árulod a világ legjobb dolgát, ha egy látogató szeme azt érzékeli, hogy csak szöveg van, gyakran még az első szót sem olvassa el, csak görget néhány hajtást, ahol azt látja, hogy még több szöveg van, amit el kéne olvasnia és bumm már ki is lépett, te pedig elveszítettél egy potenciális vevőt.
A tartalom legyen: szöveg, fotó, videó, animáció stb. Minél változatosabb annál jobb. Az oldal dizájnja legyen vonzó, barátságos és bizalmat sugárzó. Lehet, hogy ezzel kellett volna kezdeni a cikket. Internetezés közben az emberek először a „szemükkel gondolkodnak”, vagyis a vizualitás képes meggyőzni arról, hogy ne zárja be az oldalt, hanem olvassa tovább. Agyunk a másodperc tört része alatt dönti el, hogy egy megjelenés szimpatikus-e nekünk vagy sem. Több kutatás is született már a témában, amik arra jutottak, hogy nagyjából 3-6 másodperc alatt eldönti a látogató, hogy tovább fogja-e nézni az oldalt. Vagyis ennyi időd van rá, hogy a UI-vel (User Interface) maradásra bírd.
Rólad? A cégedről? A termékről? Ez megint csak egy olyan sarkalatos pont, ami erősen befolyásolja a konverziós arányt. Ez egyébként átlagosan 1-3% között mozog. Fogd fel úgy, hogy a landing page a sales ügynököd. Mivel lehet meggyőzni a kiszemelteket, hogy vásároljanak? Biztos, hogy nem saját magadról vagy a cég múltjáról kell beszélned. Az érdeklődőt az izgatja, hogy milyen megoldást tudsz kínálni a problémájára, mennyivel tudod könnyebbé tenni az életét. Beszélj az Ő problémáiról és arról, hogy a te terméked, szolgáltatásod hogyan oldja meg azokat. Adj értékes információkat és fűzd bele a termék / szolgáltatás előnyös tulajdonságait.
Vajon a jól felépített, tartalmilag kiváló és dizájnos landing oldal elég meggyőző tud lenni és vásárlásra fogja bírni az érdeklődőket? Nos sok esetben igen, de vannak bizalmatlanabb érdeklődők, akiket nem fogsz tudni meggyőzni csupán ezekkel az ok-okozati összefüggésekkel és a szép dizájnnal.
Hát persze! Mások véleménye = Social proof. Szintén több kutatás alátámasztja, hogy a mások által írt vélemények meggyőző ereje sokkal nagyobb, mint a cég saját marketing szövegei. Miért? Azért, mert jobban megbízunk abban a 20-30-50 emberben, aki őszintén leírta a véleményét a termékről / szolgáltatásról. Mert nekik nincs érdekük abban, hogy Te is vásárolj. Tehát egyfajta független bíróságként mondanak ítéletet az adott áru felett.
Elfelejtik, hogy MOBILRA is optimalizálni kell. Ha annyi 1 Ft-osom lenne, ahányszor ezzel a hibával találkoztam, akkor most lenne legalább 200 Ft-om :)
Kedves cégek! 2021-et írunk! A weboldal letöltések minimum fele -de van olyan iparág, ahol a 90%-a- mobilról történik! Nincs nagyobb öngól annál, ha ez elfelejtitek!
Lassú az oldal. Mit gondolsz, ha 3-6 másodperc alatt eldönti, hogy bezárja-e vagy marad, akkor mennyi időt hajlandó várni arra, hogy betöltődjön az oldal? Nem kell tippelni, elárulom: maximum 3 másodpercet! Ha ennyi idő alatt nem jelenik meg legalább egy érdemi információ, akkor jön a már emlegetett bumm és már ki is lépett.
Nem biztonságos weboldal. Egy SSL tanúsítvány maximum 3000 Ft-ba kerül, de sok esetben már ingyen van. Nem érdemes kockáztatni, hogy a keresősáv tetején ott virítson a nagy „Nem biztonságos” felirat. Ez többeket elriaszthat.