Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
3 perc
A Facebook továbbra is küzd az Apple ATT-frissítésének hatásaival. Ez, mint tudjuk korlátozza a hirdetések optimalizálásához rendelkezésre álló felhasználói adatok mennyiségét. A Facebook ismertette legújabb frissítéseit és változtatásait, amelyek célja, hogy segítse a marketingeseket abban, hogy még jobban tudják optimalizálni a kampányaikat.
A Facebook az összesített eseményméréssel akarja javítani a kampányjelentéseket, ami elvileg világossá teszi, hogy mely hirdetések hozzák a konverziókat.
A Facebook magyarázata szerint:
„Alapértelmezés szerint engedélyeztük a kattintás nélküli hozzárendelést az újonnan létrehozott webes eseményeket használó kampányokhoz, ami számos iparág számára előnyös, beleértve az e-kereskedelmet és a kiskereskedelmet. Ez lehetővé teszi, hogy átlássuk, milyen típusú felhasználók azok, akik, ha látnak egy hirdetést a Facebookon, később konvertálnak anélkül, hogy a hirdetésre kattintanának.”
A Facebook azt is elmondja, hogy kiterjeszti az összesített eseménymérést, hogy az összes olyan hirdető weboldal konverzióit is nyomon tudja követni, ahol automatikus átirányítás történik, illetve azokat a vállalkozásokat, amelyek nem tulajdonosai a magasabb szintű webhelyeknek, amelyekre hirdetéseik irányítják a felhasználót:
„Tegyük fel pl. hogy a Jasper's Market nevű weboldal olyan online hirdetéseket futtat, amelyek a marketplace.com nevű partnerplatformra irányítják a felhasználókat. A Jasper's Market korábban nem tudott jelentéseket kapni, mivel nem volt tulajdonos a marketplace.com-ban. Ennek a frissítésnek köszönhetően azonban a Jasper olyan jelentéseket kaphat saját kampányairól, amelyek korábban csak a marketplace.com számára voltak elérhetők.”
Ez ismét tágítja azt az adatállományt, amelyből a Facebook a hirdetési statisztikákat generálja, ami azt jelenti, hogy még abban az esetben is, ha a felhasználók egyes alkalmazásokban kikapcsolták az alkalmazáskövetést, továbbra is képes lehet más forrásokból származó információkat gyűjteni a hozzárendeléshez.
A Facebook emellett bevezeti az Alkalmazások összesített eseménymérését is, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan kampányoptimalizálási lehetőségeket alkalmazzanak, mint a konverzió vagy az értékoptimalizálás.
„A Konverzióoptimalizálás révén például olyan embereknek jelenítünk meg hirdetéseket, akik a legnagyobb valószínűséggel reagálnak, ha látják a katalógus valamely termékét.”
A Facebook a „private lift” elnevezésű új opción is dolgozik, amely összesített adatok felhasználásával méri majd a hirdetési kampányok teljesítményét és lehetővé teszi a Facebook számára, hogy, az adatvédelmi előírások megsértése nélkül, a hirdetési kampányok eredményeként költési becsléseket készítsen.
„Idén október elején például elkezdtünk egy AB-tesztelő eszközt kifejleszteni az organikus bejegyzésekhez, amely lehetővé teszi, hogy négyféle fotót, szöveget és linket teszteljünk a Facebook organikus bejegyzéseihez. Ez az év vége előtt minden ügyfél számára elérhető lesz.”
Az elgondolás lényege az, hogy a Facebook – még a rendelkezésre álló konkrét felhasználói adatok hiányában is – átfogó nézetét felhasználva bemutathatja a potenciális teljesítményoptimalizálási lehetőségeket, és segíthet a marketingszakembereknek, hogy különböző módon javítsanak az alkalmazáson belüli reklámtevékenységük hatásfokán, mellyen a cégek nagyobb bevételhez juthatnak.
Ezen eszközök közül idővel egyre több kerül bevezetésre, és hatékonyságuk az adott kampányoktól is függ majd, de hamarosan több becslési és ajánlási eszközzel találkozunk a Facebook hirdetési folyamatában.
Ha most kezdenéd el a Facebook hirdetéseket vagy javítani szeretnél a rajtuk, keress minket bátran.
Forrás: Social Media Today