Beújít a Facebook a hirdetések megjelenésével, elhelyezésével


3 perc

A Meta október 10-én jelentette be, hogy néhány újdonságot vezet be a hirdetéskezelőben.

Fontos, hogy az üzleti, professzionális hirdetéskezelőről beszélünk és nem arról az opcióról, amikor az oldalon a poszt alatti gombbal kiemeled a bejegyzést! Az üzleti hirdetéskezelő használatához szükség van Facebook Vállalkozáskezelő fiókra, aminek létrehozásának lépéseiről itt írtunk részletesen.

Ha nem érted, hogy mi az a Facebook Vállalkozáskezelő (angolul Business Manager) és miért van rá szükség, akkor olvasd el ezt a cikkünket, ahol ezt részletesen elmagyarázzuk.

Ha ezzel megvagy, akkor kanyarodjunk rá a Facebook 2023 októberi újításaira a hirdetések terén.

A képek és az információk forrása a Social Media Today.

Reels videó termékmegjelenés

Az első "újítás" (ugyanis már tavaly október óta tesztelik), hogy a Reels videók aljára be tudnak kerülni a termékek a katalógusból. Ez az alábbi módon jelenik meg.

Reels videó termék megjelenítés

Reels videó termék megjelenítés

Még nem minden fiókban elérhető, de úgy nyilatkoztak, hogy hamarosan széles körben is kiterjesztik.

Reels videó galéria formátum

A második újdonság is a Reels videókhoz kapcsolódik. TikTok-on már találkozhattál vele, hogy jobbra-balra lapozható képek formájában jelenik meg egy poszt, ha valaki nem videót tölt fel. Ez a formátum támogatja majd, hogy minden kreatívhoz eltérő érkezési linket adjunk meg. Pontosan úgy, ahogy azt a Facebook és Instagram carousel (galéria) hirdetésekben már évek óta meg tudjuk tenni.

Multi-Destination Reels Carousel Ads

Multi-Destination Reels Carousel Ads

Advantage + hirdetési újdonságok

Az Facebook hirdetéseknél az Advantage + kreatív tartalom opcióval elérhető volt, hogy a rendszer feljavította a képet, variálta a szöveg elhelyezéseket és jogdíj nélkül használható zenét tett a hirdetés alá a Meta Sound Collection könyvtárából. Ez most kiegészül többfajta 3D megjelenítési lehetőséggel és olyan új, automatikusan generált Reel videó sablonokkal is, amelyek segítségével az ígéretek szerint maximalizálni tudjuk majd a hirdetés teljesítését.

Készletszűrő

Hamarosan még nagyobb figyelmet kap majd az "Inventory filter" vagyis az a szűrő, aminek a segítségével szabályozhatjuk, hogy a hirdetésünk milyen hirdetés után vagy előtt ne jelenjen meg.

Advantage + célközönség

Ez ugyan nem akkor újdongás és nem is most jelentették be, valószínű még nem sokan használják. A hirdetéssorozatok szintjén lehetőség van kiválasztani ezt a célzási lehetőséget. Ekkora az történik, hogy a Facebook mesterséges intelligencia segítségével megpróbálja belőni, hogy ki lesz annak a hirdetésnek az ideális célközönsége.

Ezt mi teszteltük több iparágban is és vegyes eredményeket kaptunk. Valahol egészen jól működött és 30-35%-os CPC csökkenést eredményezett rövidtávon. De van ahol egyáltalán nem találta el és nem tudunk belőle pozitív eredményt leszűrni. Ezért érdemes szoros kontroll alatt tartani minden hirdetést és nem szabad ráhagyatkozni az automatikus beállításokra és az AI-ra. Egyébként a Facebook hirdetéskezelési eredményeinket itt megtalálod.

Fontos, hogy ezek az újdonságok még nem mindenhol elérhető és nem minden fiók számára kapcsolták be őket. Ha nem találod, akkor az nagy valószínűséggel ezért van.

Ha úgy érzed el vagy veszve a Facebook hirdetések útvesztőjében, akkor kérj ajánlatot tőlünk együttműködésre.

És csatlakozz zárt csoportunkba a Facebookon.


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp