„Rákerestem magunkra a Google-ben és nem voltunk ott a találatok között”


4 perc

Korábban, -amíg nem szenteltünk ennek egy külön pontot az ügyfelekkel tartott meetingen a szerződéskötés után- rengetegszer hallottuk a cikk címét is adó mondatot. 

Ez egyébként egy teljesen érthető cselekedet attól, aki hirdetéskezelés szolgáltatást vásárol tőlünk és nem szakmabeli. Ha én vásárolnék egy óriásplakát helyet és kirakatnám a hirdetésemet én is elmennék lecsekkolni legalább egyszer, hogy tényleg kint van-e. Pontosan ezt csinálták az ügyfeleink is -és valószínű csinálja mindenki, aki mással kezelteti a Google hirdetéseit-. Szeretné tudni, hogy megjelenik-e, hol jelenik meg a konkurenciához képest, hogyan jelenik meg. 

Ha szeretnéd, akkor ezt a cikket podctast formájában is meghallgathatod a Spotifyon. A lejátszáshoz kattints ide.

De mi a baj ezzel a fajta „nyomozással” és hogyan bizonyosodjunk meg róla, hogy mikor és milyen helyezéseket érnek el a hirdetések a Google keresőjében. 

Miért nincs értelme magadra keresni?

Aki a saját hirdetéseire keres az nincs tisztában azzal hogyan működik a Google algoritmusa és milyen eszközzel lehet a hirdetés megjelenését pontosan mérni. Ha te, kedves olvasó és én rákeresnénk egyszerre ugyanarra a Google-ben, mondjuk „online marketing ügynökség”, akkor 100%, hogy a találati listánk másképp nézne ki. Ez azért van, mert a Google több szempontot is figyelembe vesz, ami alapján felállítja a neked látható linkek (hirdetések és organikus találatok) listáját. Például azt, hogy hol vagy helyileg, milyen eszközről keresel, miket néztél korábban az interneten stb. 

Nem beszélve arról, hogy ha napi egyszer vagy hetente néhány alkalommal rákeresel a saját hirdetésedre attól még nem fogsz releváns képet kapni arról, hogy milyen megjelenési aránnyal és helyezéssel rendelkezik a hirdetés. Már csak azért sem mert jó esetben nem csak 1 kulcsszóra vagy kifejezésre kell, hogy megjelenjen, hanem 10-20-30 vagy akár 100-200 kapcsolódó kulcsszó is lehet egy-egy vállalkozáshoz. 

Miért baj, ha magadra keresel?

Ha rákattintasz, akkor a saját zsebedből veszed ki a pénzt (PPC hirdetés, vagyis akkor kell fizetni, amikor valaki rákattint. A megjelenésért ebben az esetben nem von le pénzt a rendszer.) és rontod vele mind a konverziós arányt mind pedig az algoritmus tanulását, mert azt fogja érzékelni, hogy valaki rákeresett egy kapcsolódó kulcsszóra, rá is kattintott a hirdetésre, de mégsem vásárolt. Vagyis nem biztos, hogy ez a legjobb weboldal az ilyen típusú keresőknek. 

„De hát nem kattintok rá, akkor nem kerül pénzbe, nem?!” Hát őőő. De. Csak nem úgy, hogy közvetlenül fizetsz érte a Google-nek. Ebben az esetben rontod az algoritmust.

Nagyon egyszerű a képlet: rákeresel -» megjelenik a hirdetés -» nem kattintasz -» az algoritmus azt érzékeli, hogy ez egy nem teljesen releváns hirdetés -» romlik a hirdetés minőségi pontszáma -» kisebb lesz a megjelenési arány -» magasabb lesz a kattintási költség. 

Emellett, ha kattintasz a hirdetésedre, akkor azt kockáztatod, hogy kimeríted a napi keretet. Az ügyfeleket ezzel nem szoktunk összezavarni és mindig havi költségvetésben gondolkodunk, de a Google ezt napi költségvetésben méri. Vagyis a havi 90.000 Ft-os költés kb. napi 3000 forintnak felel meg. Ha egy kulcsszóra keresel és kattintasz, aminek a költsége 80 Ft, akkor a napi potenciális 37 látogató helyett már csak 36-ot van esélyed begyűjteni, mert az aznapra szánt keretből már 80 forintot elhasználtál egy értelmetlen kattintásra. 

Illetve ritkán, de előfordulhat az is, hogy elfogy a napi keret már éjfél előtt. Ebben az esetben bárhogyan is próbálkozol nem fog megjelenni a hirdetés, mert nincs miből fizetned érte. 

Inkább ezt csináld

Ez annyira gyakori probléma, hogy még a Google-nek is van saját súgója róla.

Ha van hozzáférésed a Google Ads fiókhoz, ahol a céged hirdetései futnak, akkor ide kattintva tudod ellenőrizni a hirdetéseidet. Ha nincs hozzáférésed a fiókhoz, az óriási probléma! Azonnal kérj adminisztrátori szerepkört. Még jobb, ha a fiók a te tulajdonodban van és a kezelő(k)nek csak jogai vannak benne. 

Mi, amikor a hirdetések megjelenési arányát nézzük, akkor egy ilyen táblázatot látunk. 

Google hirdetések megjelenési aránya

Google hirdetések megjelenési aránya

Nagyon fontos, ha szakember kezeli a hirdetéseidet, akkor soha még véletlenül se nyúlj bele a fiókba, a beállításokba, a kampányokba. Ha valamit nem értesz vagy valamit szeretnél tudni kérd a szakember segítségét. Ma már online képernyőmegosztással szinte bármit el tudunk magyarázni. 


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp