Fizetős Facebook és Instagram (is) érkezik az EU-ba hamarosan


3 perc

Szögezzük le rögtön az elején, hogy a Facebook és az Instagram regisztráció, valamit a két platform alapvető használata mindig is ingyenes volt és az is marad. Ez maga Mark Zuckerberg mondta még áprilisban. 

Azonban szeptember elején bejelentették, hogy a hamarosan életbe lépő új EU-s jogszabály, a D.S.A. miatt kénytelenek bevezeti egy új, előfizetéses üzleti modellt is. Az EU-ban élő Facebook és Instagram felhasználóknak lehetőségük lesz havonta fizetni a két Meta által birtokolt platform használatáért. 

Fontos kiemelni, hogy ez csak OPCIÓ, tehát nem kötelező! A Facebook és az Instagram használata továbbra is ingyenes. Azonban az új szabályozás miatt a felhasználóknak lehetővé kell tenniük, hogy a rendszer számára teljesen anonim és követhetetlen módon tudják használni a felületet. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ugyanúgy, ahogyan a YouTube estében is, ha feliratkozunk, vagyis előfizetünk a havi csomagokra, akkor reklámmentes felületet fogunk tudni használni. Ez azt jelenti, hogy ebben az esetben semmilyen hirdetés nem jelenik meg a feed-ben, sztorikban és egyéb helyeken. 

További az előfizetéssel lehetőségünk nyílik arra, hogy kiválasszuk mely személyes adatainkat osztjuk meg a platformmal és mennyire engedjük, hogy kövesse a platformon belüli vagy kívüli tevékenységeinket. 

A Facebook és az Instagram ezen előfizetéses modellje még nincs teljesen kidolgozva, így azt sem lehet tudni, hogy pontosan mennyibe fog kerülni, de becslések alapján úgy néz ki, hogy minimum havi 6 amerikai dollárba kerül majd, vagyis legalább 2100 Ft / hónap

Ha előfizetünk és letiltjuk a hirdetések megjelenését, azzal azt is kockáztatjuk, hogy lemaradunk egy minket esetleg nagyon érdeklő termékről, vagy kifejezetten kedvező akciós ajánlatról, új termékről. Míg a YouTube estében a hirdetéseket minimum 5 másodpercig kell nézni (gyakran többet is egymás után), addig a Facebook és az Instagram esetében a hirdetéseket bármikor megszakíthatjuk, tovább görgethetünk, amikor kedvünk tartja. Sőt a hirdetés jobb felső sarkában a 3 ... jellel be is jelölhetjük, hogy ez a hirdetés releváns-e nekünk vagy sem. Ha pedig nagyon zavaró, akkor beállíthatjuk, hogy az adott hirdetőtől ne kapjunk több hirdetést. Épp ezek miatt mi úgy gondoljuk, hogy az előfizetési díj ebben az esetben nem éri meg a ráfordított összeget. De mindenki döntse el maga, hogy neki megér-e havi 2000-3000 Ft-ot, hogy egy hirdetést se lásson.

A Facebookon és Instagramon jelen lévő cégként pedig egyre nehezebb kiigazodni a gyakran változó felületek megjelenése, az új hirdetési opciók és az indokolatlan bug-ok között. A hirdetési költségek 2023-ban lassabb mértékben emelkedtek, mint a megelőző években és szerencsére még így is nagyságrendekkel olcsóbban lehet hirdetni, mint bármilyen offline felületen. További előnye pedig, hogy jól célozható és mérhető, ami az offline hirdetési opciókról egyáltalán nem mondható el. Ha bővebben is érdekel a két hirdetési forma közötti különbség, akkor kattints ide.

Ha a pedig azonnal szeretnél a cégednek hatékonyabb közösségi média hirdetésekre, ne habozz megkeresni minket.

Forrás

Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp