Mi a különbség a digitális és a hagyományos marketing között?


5 perc

Nem kérdés, hogy a megfelelő marketing stratégia kiválasztása fontos szerepet tölt be minden cég működésében. Cikkünkben a digitális és a hagyományos marketing közötti különbségeket mutatjuk be, illetve áttekintjük, mikor melyiket érdemes alkalmazni. 

Mi a digitális marketing?

Nagyon leegyszerűsítve a digitális marketing lényege, hogy a marketingkommunikáció az olyan digitális csatornákon folyik, mint a weboldalak és a közösségi média felületek. Amennyiben Te is jelen vagy a Facebookon vagy az Instagramon, bizonyára találkoztál már felugró hirdetésekkel: ezek mind a digitális marketing részét képezik. 

Mi a hagyományos marketing?

Ezzel szemben a hagyományos marketing az olyan csatornákat foglalja magába, mint a plakátok, a szórólapok és a nyomtatott sajtó. Vagyis inkább fizikai, kézzel fogható „végtermék”. A 90’-es évek előtt az internet fejlődését megelőzően a hagyományos marketing volt a vállalatok általi kommunikáció egyetlen formája. 

Mi a különbség a digitális és a hagyományos marketing között?

A digitális és a hagyományos marketing közötti fő különbség az a médium, amelyen keresztül a közönség az üzenettel találkozik. Míg a digitális marketing a közösségi médiát és a weboldalakat célozza meg, a hagyományos marketing eszközei a magazinok és az újságok. 

Az internet elterjedésének ellenére nem szabad azt gondolnunk, hogy a hagyományos marketing elavult és haszontalan, hiszen ez a mai napig jelentős szerepet tölt be mindennapi életünk során. Fontos figyelembe vennünk az emberek egyre növekvő igényét a digitális világból való kilépésre, illetve azokat a célcsoportokat, amelyeket a hagyományos marketing eszközeivel érhetünk el. 

Ugyanakkor a digitális marketing éppen olyan fontos, mint a hagyományos, sőt. Tekintve az internet széleskörű elterjedését, a digitális marketing minden érintkezési pontot felhasznál, hogy elérje a felhasználókat. Mivel a több órás online jelenlét a legtöbb ember számára a mindennapi élet része, a digitális marketing ezt kihasználva minden csatornába beleépíti a marketingkommunikációt.

Milyen marketinget érdemes alkalmazni?

A nagyszerű marketing kampány kulcsa, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a digitális és a hagyományos marketing között. Mivel mindkettő fontos szerepet játszik a vállalatok kommunikációjában, nagy előnyre tehetünk szert, ha egyszerre alkalmazzuk őket. Mindemellett hangsúlyt kell fektetnünk az elérni kívánt célközönségre és a hirdetésekre szánt büdzsére is. 

A digitális marketing egyik számottevő előnye a megfizethetőségben rejlik, hiszen az ingyenesen használható felületek alkalmazásával csökkenthetők a reklámköltségek. Mindemellett az online térben szabadon érhetjük el a globális közönséget, sőt a kampányok eredményeit és hatékonyságát is könnyen mérhetjük. Továbbá a digitális marketing lehetőséget nyújt az ügyfelek bevonására: ezen interakciók közé tartozik a webes chat, a chatbotok, a Messenger üzenetek és kommentek. Nem utolsó sorban egy jól megtervezett weboldal, egy meggyőző blogbejegyzés vagy az elégedett ügyfelek által megfogalmazott pozitív vélemény erősítheti a márkát és jótékony hatást fejthet ki a vállalati imázsra. Az ellenérvek közül elsősorban a digitális térben lévő nagy ,,zajt” említenénk, a reklámok sokaságában ugyanis könnyen unalmassá válhatnak vagy elveszhetnek hirdetéseink. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki a digitális marketingből fontos, hogy folyamatosan tanuljunk és naprakész tudást szerezzünk. A leghatékonyabb marketing stratégia elérése érdekében érdemes minden csatornához profi szakembert választanunk, beleértve a közösségi média csatornák kezelését és a Facebook-, illetve Google hirdetések managementjét is.

A közösségi médiában már nem alapozhatsz az organikus elérésre

Természetesen a hagyományos marketingnek is vannak olyan előnyei, amelyeket érdemes figyelembe vennünk. Kezdjük is hatékonysággal és a könnyű érthetőséggel. Egy figyelemfelkeltő óriásplakát vagy egy megjegyezhető televíziós reklám ugyanis a mindennapi élet részei, amelyek könnyen emészthetők és gyakran szórakoztatóak. Nem fér hozzá kétség, hogy a nyomtatott marketing anyagok tartósabbak interneten elérhető társaiknál, sőt emlékezetesebbek is lehetnek. Másrészről ezen kampányok magasabb anyagi ráfordítást igényelnek, eredményességük nehezen mérhető és nem lépnek interakcióba a fogyasztóval.

Összességében elmondhatjuk, hogy mindkét marketing típusnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. A megfelelő stratégia kialakításához a célközönségünket kell megértenünk, figyelembe véve a költségvetést. Míg az idősebb generáció tagjai, akik gyakran néznek televíziót és szívesen vásárolnak újságot, könnyebben elérhetők a hagyományos marketing eszközeivel, a fiatalabb korcsoportok megközelítésére érdemesebb a digitális marketinget választani. Sőt napjainkban szinte mindenki jelen van az online térben, így az online marketing csatornák alkalmazása remek megoldás lehet bármely célcsoport megszólítására.

Amennyiben Te is szeretnél magasabb szintre lépni az online marketing területén, legyen szó PPC hirdetésről vagy webfejlesztésről, vedd fel velünk a kapcsolatot! A SocialWings széleskörű digitális marketing szolgálatásokat kínál, amelyek segítségével garantáltan nagyszerű eredményeket érhetsz el!


Ha úgy érzed egy profi online marketing csapat segítségére van szükséged
kérj tőlünk ajánlatot most

calendar hourglass twitter reddit linkedin at telegram pinterest viber whatsapp