Mikor posztolj a közösségi médiára?
6 percMikor érdemes a vállalkozásoknak posztolni a közösségi médiára 2024-ben? Ezek a legaktívabb időpontok.
6 perc
Annak ellenére, hogy a Facebook napjainkban már nem a legkedveltebb platform (de a top 3-ban még mindig benne van) a fiatalok körében, még mindig a világ legelérhetőbb közösségi média platformja, amely folyamatosan bővíti felhasználói körét és egyre több piacra terjeszkedik. Jelenleg közel 2 milliárd ember látogatja meg a felületet naponta, akik a bejelentkezés után fent is maradnak a platformon, nézelődnek, csoportokba lépnek be és bejegyzéseket osztanak meg.
Most adunk néhány hasznos tippet, hogy hogyan tudod jobban kihasználni a platform nyújtotta lehetőségeket.
Az eredményes használathoz először a Facebook algoritmusát kell megértenünk, ami három kulcsfontosságú elemre épül.
Az algoritmus a felhasználó érdeklődési körét úgy határozza meg (a Facebookon belüli tevékenységet figyelembe véve), hogy figyelemmel kíséri, hogy az adott személy milyen gyakran lép kapcsolatba különböző profilokkal és oldalakkal. Mi számít kapcsolatba lépésnek? Lájkolás, komment, megosztás, az oldal megnyitása, vagy csak 2 mp-nél hosszabban megállított görgetés az adott poszt felett. Tehát ha rendszeresen „kapcsolódsz” egy oldalhoz, több posztot fogsz látni tőlük. Ugyanez igaz a felhasználókra (nem üzleti oldalak) vagy csoportokra is.
Az időszerűség kulcsfontosságú tényező a Facebook hírfolyamában. Ez azt jelenti, hogy a bejegyzés közzététele utáni első 1-2 órában kapott reakciók mennyisége döntően befolyásolja annak további organikus terjedését. Fontos, hogy nem kell görcsösen ragaszkodni ahhoz, hogy percre pontosan akkor próbáljunk posztolni, amikor a célközönség aktív, mert nincsen tökéletes időpont. Az interneten nagyon sok fellelhető adat van arról, hogy mikor elérhető a legtöbb ember a Facebookon. Ezek miatt nagyon sokan próbálnak meg ennek megfelelően posztolni és épp emiatt ez sokszor az ellenkező hatást fejti ki, mint amire számítunk, hiszen, ha nagyon sok cég posztol ugyanabban az időben, akkor a mi posztunk „elveszik” a tömegben. Érdemes inkább a saját üzleti Facebook oldalunk adatiból kinyerhető aktív időszakokra hagyatkozni.
Az 2023-as Facebook organikus elérésiről 2023-ban itt írtunk bővebben.
A Facebook algoritmusa folyamatosan dolgozik azon, hogy meghatározza a felhasználók interakciós szokásait és úgy optimalizálja minden egyes ember hírfolyamát (feed), hogy a lehető legjobban igazodjon az adott felhasználó igényeihez, a korábbi viselkedése alapján. A Facebook meg tudja jósolni, milyen valószínűséggel kommentálsz vagy osztasz meg egy bejegyzést, vagy mekkora eséllyel kattintasz rá egy-egy linkre, mennyi ideig fogsz nézni egy videót. Ezért van az, hogy a bizonyos kampányokban optimalizálhatunk videómegtekintésre, hivatkozáskattintásra, aktivitás vagy akár érkezési oldal megtekintésre is.
A hírfolyam algoritmusa folyamatosan fejlődik, a Facebook pedig az utóbbi időben a videós tartalmak népszerűsítésére törekszik. Ezen belül is az eredeti tartalmakat népszerűsíti előnyben, ami azt jelenti, hogy nem olyan videót priorizál, amit más töltött fel és te csak megosztod, hanem azt, amit te készítettél és te töltöttél fel a Facebookra. Ezt azért fontos kiemelni, mert az ide feltöltött videókat előnyben részesíti a YouTube megosztásokkal szemben.
Ezen kívül az sem mindegy, hogy milyen témájú videót készítesz és teszel közzé. A legújabb információk szerint például a Meta igyekszik visszaszorítani a politikai tartalmak mennyiségét a felhasználói hírfolyamokban. Mindemellett a Facebook algoritmusa az érdeklődésre való optimalizálás helyett egyre inkább arra irányul, hogy az adott tartalom értéket nyújtson a felhasználóknak. Arról sajnos, hogy nincs konkrét információ, hogy mi alapján méri a Meta ezt az értéket, de a tervezés során érdemes ezt is szem előtt tartani.
Fontos figyelembe venni, hogy a rövidebb elsődleges szöveget tartalmazó posztok, hirdetések általában eredményesebbek a Facebookon, mint hosszú társaik. Egy tömör bejegyzéssel ugyanis rávezethetjük a felhasználókat arra, hogy kattintsanak és nem vesszük el a kedvüket az olvasástól rögtön egy nagyon hosszú szöveggel. Tartsuk észben, hogy a felhasználók többsége mobil eszközről böngész a platformot és ott még kevésbé szeretnek hosszú szöveget olvasni. Az előbbi módszerrel, ha ügyesek vagyunk és kattintásra bírjuk őket, akkor utána már bekerülhetnek a remarketing célközönségünkbe, ahol már célozhatjuk őket konkrétabb és más fajta hirdetésekkel is.
Célszerű megjegyezni, hogy a 80 karakternél hosszabb bejegyzések automatikusan lerövidülnek a mobilalkalmazásban, így a kezdő szöveg végén minden esetben a ,,További információ” jelenik meg.
TIPP: A Meta hirdetéstárában figyelemmel kísérheted, hogy a versenytásaid milyen hirdetéseket futtatnak éppen. Erről itt írtunk bővebben.
Ezenkívül javasolt szem előtt tartani, hogy a Facebook-bejegyzésekhez hozzáadott linkek egy automatikus előnézetet hoznak létre, ehhez a webhelyen az adott bejegyzéshez társított fejlécképet használják fel: a linket törölheted a szövegből, az előnézet pedig megmarad. Így a teljes kép kattintható lesz.
Mi mindig azt mondjuk, hogy egy bizalmat sugárzó Facebook oldalnak legalább heti 2 posztot meg kell osztania. Ellenekező esetben nagyon könnyen úgy tűnhet az oldal látogatóinak számára, hogy az adott cég már nem is működik. Ha olyan tartalmakat tudsz közzétenni, ami valóban értéket ad, hasznos vagy szórakoztat, akkor amiatt ne aggódj, hogy túl sokat posztolsz! Azonban felesleges „töltelékposztokkal” ne bombázd a követőket, mert egyrészt ők is hamar meg fogják unni és kikövetnek, illetve ezt az algoritmus is érzékelni fogja és hiába a sok poszt, az ellenkező hatást fogod elérni vele: alig fogja terjeszteni a posztjaidat organikusa. Sőt az ilyen rossz minőségű posztoknak még a hirdetési költsége is magasabb lesz.
Ahhoz, hogy minél több felhasználóhoz eljussanak a tartalmaink, „szeresse” az oldalunkat az algoritmus és hosszú távon elkötelezett vásárlókat szerezzünk, több dologra is oda kell figyelnünk. Törekedjünk arra, hogy a bejegyzéseinkhez fűzött hozzászólásokat mindig olvassuk el és válaszoljunk rájuk. Ne azonnal, hanem legalább néhány perc, de az sem baj, ha több óra eltéréssel tesszük ezt.
Mint hosszútávú marketing eszköz nagyon hatékony tud lenni, ha létrehozunk a márka számára egy Facebook csoportot, hiszen ezen belül könnyebben kapcsolatba léphetünk az érdeklődőkkel és még több értéket rendelhetünk a csoporthoz.
Egy ilyen csoportunk nekünk is van. Ennek a témája a Facebook-kal kapcsolatos elakadások kezelése, segítségnyújtás egymásnak. Ha neked is volt már gondod a kék óriással, akkor gyere, csatlakozz hozzánk itt.