Ezért nem működnek a Facebook hirdetéseid
6 percMi az oka annak, hogy a Facebook hirdetéseid nem hozzák a várt eredményeket?
7 perc
Az alábbiakban összeszedtük olyan fogalmakat és rövidítéseket, amivel gyakran lehet találkozni, ha valaki foglalkozik a vállalkozása online jelenlétével.
Analitika
Egy weboldal vagy bármilyen online felület, akár Facebook üzleti oldal vagy Instagram profil adatainak összessége. A látogatók / követők életkora, helye, forrása és minden olyan lényeges információja, amiből aztán a jövőre nézve következtetéseket tudunk levonni.
A-B teszt
Ez vonatkozhat online hirdetésre vagy akár weboldalra is. Ilyenkor párhuzamosan futtatunk két kampányt, de az egyiknél valamilyen változtatás eszközölünk. Mondjuk két hirdetésben minden ugyanaz, kivéve a hozzá tartozó fotó. Így teszteljük le, hogy a célközönség melyik típusú képre reagál jobban.
B2B
Business to Business vagyis, amikor a cégünk más cégeknek nyújt szolgáltatást vagy értékesít terméket.
B2C
Business-to-Consumer, amikor magán emberek, végfelhasználók a célcsoportunk.
Bounce rate (visszafordulási arány)
Százalékban kifejezett érték, ami megmutatja, hogy a weboldal látogatóinak hány százaléka lépett ki anélkül, hogy mást is megnézett volna az érkező oldalon kívül vagy bármilyen interakcióba lépett volna a weboldallal.
Content (Kontent)
Tartalom, információ. Bármi, amit egy cég a nyilvános online felületein megoszt és kommunikál saját magáról, termékeiről, szolgáltatásairól.
CTR
Click Through Rate. Átkattintási arány. Ez azt jelenti, hogy egy hiretésből hányan kattintanak át a weboldalra. Ha tízen látták a hirdetést és az analitikában kettő látogatót látunk, akkor az 20%-os CTR.
CPC
Cost per Click. Vagyis egy klikk ára. Ha például hirdetünk valami a Facebookon és azt látja száz ember 1000 Ft-os költségen, de csak egy ember klikkel rá akkor a CPC 1000 Ft.
CTA
Call-To-Action. Legtöbbször egy gomb a weboldalon vagy a hirdetésben, amit cselekvésre buzdít. Például: „Bolt felkeresése”, „További információ”, „Letöltés” stb. Rengeteg fajtája van, ez hivatott az érdeklődőt tovább „lökni” az értékesítési csatornán a következő szintre.
Domain
Amikor valaki weboldalt készít szükség lesz egy domain névre. Ez a www. utáni rész. Tehát a www.socialwings.hu URL-ből a socialwings.hu a domain.
Ecommerce
E-kereskedelem. Vagyis online értékesítés. Webshop.
Facebook pixel
A Facebook saját követőkódja, amit a weboldalon kell elhelyezni, hogy „követni” tudjuk a Facebook hirdetésekből érkező látogatókat. Tudjuk, hogy melyik oldalakat nézték meg vagy milyen műveletet hajtottak végre.
Google Ads (korábban Google AdWords)
A Google saját online hirdetési rendszere, ahol a cégek pénzért vásárolhatnak hirdetési helyeket. Három fajtája van: Search (keresőben megjelenő hirdetések), Display (más weboldalakon megjelenő képes / videós hirdetések) és Shopping (szintén keresőben megjelenő, de képes hirdetések). Ez utóbbi csak termékek hirdetésére alkalmas.
Google analytics
A Google saját mérési rendszere (hasonlóan a Facebook pixelhez). Szintén egy speciális kód, melyet a weboldalon kell elhelyezni, hogy információkat tudjunk gyűjteni a weboldalunk látogatóiról. Mely oldalalkat nézték meg, honnan érkeztek, mennyi időt töltenek az oldalon, milyen eszközt használnak stb., stb.
Hashtag
Kettőskereszttel kezdett szó, amire rá is lehet keresni. Például Facebookon vagy Instagramon, amikor egy poszt alá hashataget teszünk, mondjuk #onlinemarketing , akkor a posztunk megjelenik ebben a halmazban és könnyebben megtalálhatóvá válik.
Headline
A főcím egy hirdetésnél, cikknél. Rövid, tömör, figyelemfelkeltő.
Impression
Számadat, ami megmutatja, hogy egy hirdetés hány alkalommal jelent meg. Például, ha egy hirdetés egy embernek jelenik meg két alkalommal, az 2 imression, vagyis két megjelenés. Ezt gyakran összekeverik a ’Reach’-el, ami az elérést jelenti.
Keresőkifejezés
Az a szó, szópár, kifejezés, amit a célcsoportunk használ, ha az általunk nyújtott terméket vagy szolgáltatást keresi a Google-ben vagy a weboldalunkon belül.
Közösségi média
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest és az összes olyan közösségi online tér, ahol az emberek és cégek interakcióba léphetnek.
Landing page
A weboldalnak az az aloldala, ahova az érdeklődőt irányítjuk egy posztból vagy hirdetésből. Vannak helyzetek, amikor ez nem a weboldal része, hanem egy teljesen különálló oldal. Fő célja, hogy meggyőzze az érdeklődőt arról, hogy vásároljon / foglaljon stb.
Meta leírás
155-160 karakter hosszúságú összefoglaló leírás az adott weboldalról. Például a Google-ben is ez jelenik meg, ha megfelelően keresünk rá, illetve ez teszi láthatóvá a keresőmotor (Google) számára, hogy miről is szól az oldal.
Native ads
Trükkös hirdetési forma, amikor egy új jelenítünk meg reklámot, hogy az teljességgel illeszkedik az adott oldal arculatához és/vagy témájához és a látogató nem veszi észre, hogy épp egy reklámot néz.
Organikus találat
Fizetés nélküli. Vagyis olyan megjelenés, amiért nem fizetünk. Ha megosztunk egy Facebook posztot és azt látja 1000 ember, amiből 800 fizetett volt, 200 pedig organikus, akkor az organikus elérésünk 20%. A másik terület, ahol ezt a kifejezést használjuk, a SEO.
Post / Poszt
Közösségi felületen megosztott tartalom. Lehet szöveg, kép, szöveg + kép, videó, szavazás és még sok más.
Pop-Up
Felugró ablak. Weboldalakon alkalmazott értékesítési eszköz. Ha szeretnénk valamilyen információt a látogató tudtára adni, mondjuk, hogy akciós az egyik termék vagy vásároljon még 5000 Ft értékben és ingyenes lesz a szállítás, akkor ezt a legegyszerűbb és leghatékonyabb, ha pop-up formájában tesszük.
PPC
Pay per Click. Kampánytípus például a Google Ads rendszerében, ahol csak akkor kell fizetnie a hirdetőnek, ha a kereső személy rá is kattintott a hiredtésre. Tehát a megjelenésért nem kell fizetni.
Reach
Elérés. Hirdetéseknél használatos kifejezés, ami azt mutatja meg, hogy hány egyedi embert ért el egy adott hirdetés. Egy hiretésnek lehet 10.000 az elérése és 20.000 a megjelenése. Ez azt jelenti, hogy 10.000 ember látta fejenként két alkalommal.
Remarketing
Amikor olyan embereknek hirdetünk újra, akik már jártak a weboldalon, kapcsolatba léptek valahogyan a céggel (megadták az email címüket az üzletben) és / vagy már vásároltak.
ROI
Return on Investment. A befektetett költség tiszte megtérülése. Gyakran nem egyszerű kiszámolni, mert rengeteg kisebb nagyobb költség merülhet fel egy-egy kampány vagy projekt során. Vezetése nagyfokú precizitást igényel.
SEO
Search Engine Optimization. Keresőmotor optimalizálás. Annak az eszköze, hogy a weboldal a kapcsolódó kulcsszavakra és keresőkifejezésekre minél előrébb szerepeljen a találati listában a nem fizetett, vagyis az organikus találatok között.
SSL
Az SSL tanúsítványok teszik lehetővé, hogy titkosított kapcsolat jöjjön létre két végpont között. Így kerüljük el az adatlopást, amikor valaki regisztrál egy oldalra vagy bankkártya adatokat ad meg online vásárláskor.
URL
Az adott weboldal címe. Például: https://socialwings.hu/
USP
Unique Selling Proposition / Point. Az általunk forgalmazott termék vagy nyújtott szolgáltatás egyedisége. Az az értéke, ami miatt megkülönböztethető a konkurenciától és amivel értéket tud teremteni a célközönség számára.